- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про ліквідацію Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення", "Питання здійснення державного контролю якості лікарських засобів", "Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення", "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 837 і від 17 жовтня 2008 р. N 955"
м. Київ 11 лютого 2009 року N 4-у/2009 | Справа N 2-3/2009 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича - доповідача,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за
конституційним поданням Президента України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) постанов Кабінету Міністрів України "Про ліквідацію Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення" від 10 вересня 2008 року
N 827 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 71, ст. 2380), "Питання здійснення державного контролю якості лікарських засобів" від 10 вересня 2008 року
N 837 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 72, ст. 2421), "Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення" від 17 жовтня 2008 року
N 955 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 84, ст. 2825), "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 837 і від 17 жовтня 2008 р. N 955" від 19 листопада 2008 року
N 1022 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 91, ст. 3020).
Заслухавши суддю-доповідача Шишкіна В.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають
Конституції України (є неконституційними), постанови Кабінету Міністрів України "Про ліквідацію Державної служби лікарських засобів і виробів медичного призначення" від 10 вересня 2008 року
N 827 (далі - Постанова N 827), "Питання здійснення державного контролю якості лікарських засобів" від 10 вересня 2008 року
N 837 (далі - Постанова N 837), "Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення" від 17 жовтня 2008 року
N 955 (далі - Постанова N 955), "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2008 р. N 837 і від 17 жовтня 2008 р. N 955" від 19 листопада 2008 року
N 1022 (далі - Постанова N 1022). На думку глави держави, Уряд України перевищив свої конституційні повноваження, видавши вказані
постанови якими утворив спеціальний урядовий орган з контролю якості лікарських засобів та вирішив питання у сфері державного контролю за цінами і тарифами. Рішення про утворення органу виконавчої влади з повноваженням контролю якості лікарських засобів Кабінет Міністрів України прийняв всупереч вимогам законів України
"Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності",
"Про лікарські засоби" та
Основ законодавства України про охорону здоров'я, згідно з якими виключно законами України встановлюються органи, що уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності. Таким органом визначено Державну інспекцію з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров'я України.
У
поданні зазначено, що видання Постанови
N 955 та внесення до неї змін Постановою
N 1022 в умовах коливання валютних курсів призвело до скорочення загальної номенклатури лікарських засобів в аптечних закладах України, збільшення частки ліків високої вартості, звуження мережі аптечних закладів, скорочення зайнятості у цій сфері та зростання соціальної напруги у суспільстві. Це створює загрозу для системи охорони здоров'я, призводить до небезпечного погіршення стану здоров'я населення, що відповідно до статті
7 Закону України
"Про основи національної безпеки України" є однією з основних загроз національним інтересам і національній безпеці України у соціальній сфері.
Президент України вважає Постанову
N 827, Постанову
N 837, Постанову
N 955, Постанову
N 1022 такими, що не відповідають положенням статті
3, частинам другій, третій статті
8, частині першій статті
17, частині другій статті
19, частинам першій, третій статті
49, частині третій статті
113 Конституції України.
3. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі Конституційний Суд України виходить з такого.
3.1. Відповідно до пункту 4 частини другої статті
39, частини першої статті
71 Закону України
"Про Конституційний Суд України" умовою для відкриття конституційного провадження у справі щодо неконституційності правового акта є надання суб'єктом права на
конституційне подання аргументів, які б стверджували про невідповідність положень цього акта саме нормам
Конституції України, а не законів чи інших нормативно-правових актів.
Суб'єкт права на конституційне подання взагалі не навів тверджень щодо неконституційності Постанови
N 827.
................Перейти до повного тексту