- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
Л И С Т
N 01-2.1/394 від 22.12.98 м.Київ |
Кабінету Міністрів України
У зв'язку з вирішенням арбітражними судами України спорів, пов'язаних із стягненням залізницями України штрафів з суб'єктів підприємницької діяльності за простій вагонів та затримку контейнерів, виникла необхідність в офіційному тлумаченні статті 119 Статуту залізниць України (далі - Статут), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.98
N 457.
Відповідно до зазначеної статті за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій тощо вноситься плата. Порядок визначення цієї плати встановлюється Правилами перевезення вантажів, що згідно зі статтею 5 Статуту затверджуються Міністерством транспорту України і є обов'язковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.
Натомість наказом Міністерства транспорту України від 08.05.98
N 174 "Про порядок тимчасової дії окремих нормативно-правових актів" передбачено, що перевезення вантажів у внутрішньому сполученні здійснюється відповідно до нормативно-правових документів, затверджених Радою залізничного транспорту держав - учасниць Співдружності в тій частині, що не суперечить положенням Статуту і нормативно-правових актів України. До таких документів (прийнятих на 5-му засіданні названої Ради 20.10.92) даний наказ відносить, зокрема, "Тарифное руководство N 1" і зазначає, що до розробки Правил перевезення вантажів у разі застосування статті 119 Статуту та інших статей, у яких є посилання на цю статтю, тимчасово слід керуватися відповідними пунктами 48-53 "Тарифного руководства N 1".
Згаданий документ (його повна назва: "Прейскурант N 10-01. Тарифы на грузовые железнодорожные перевозки. Тарифное руководство N 1 Министерства путей сообщения СССР") належить до актів законодавства колишнього Союзу РСР і базується на нормах Статуту залізниць СРСР. Відтак він передбачає, зокрема, стягнення штрафу за простій вагонів і затримку контейнерів (пункт 49 з посиланням на статті 50, 52, 58, 92, 118, 156, 156-1, 156-2, 157, 158 Статуту залізниць СРСР), штрафу за затримку контейнерів понад встановлені строки при перевезеннях у прямому змішаному сполученні (пункт 53 з посиланням на статтю 104 Статуту залізниць СРСР).
Таким чином, Міністерство транспорту України згаданим наказом затвердило порядок, що суперечить статті 119 Статуту, зокрема з таких підстав:
................Перейти до повного тексту