1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) указів Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 травня 2008 року "Про заходи щодо забезпечення розвитку України як морської держави", "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про висновки Міжвідомчої робочої групи з вивчення питань додержання законодавства при укладенні та виконанні Угоди про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, між державою Україна та компанією "Венко Інтернешнл лтд"
м. Київ
23 грудня 2008 року
N 58-уп/2008
Справа N 1-54/2008

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Лилака Дмитра Дмитровича - доповідача,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 травня 2008 року "Про заходи щодо забезпечення розвитку України як морської держави" від 20 травня 2008 року N 463 (Урядовий кур'єр, 2008 р., 27 травня) та Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про висновки Міжвідомчої робочої групи з вивчення питань додержання законодавства при укладенні та виконанні Угоди про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, між державою Україна та компанією "Венко Інтернешнл лтд" від 4 червня 2008 року N 514 (Урядовий кур'єр, 2008 р., 10 червня).
Заслухавши суддю-доповідача Лилака Д.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 49 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), Указ Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 травня 2008 року "Про заходи щодо забезпечення розвитку України як морської держави" від 20 травня 2008 року N 463 (далі - Указ N 463) та Указ Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про висновки Міжвідомчої робочої групи з вивчення питань додержання законодавства при укладенні та виконанні Угоди про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря, між державою Україна та компанією "Венко Інтернешнл лтд" від 4 червня 2008 року N 514 (далі - Указ N 514).
Указом N 463 та Указом N 514 Президент України ввів у дію зазначені в них рішення Ради національної безпеки і оборони України (далі - РНБОУ).
Народні депутати України вважають, що рішення РНБОУ є неконституційними і незаконними, оскільки при їх прийнятті порушено статтю 107 Конституції України та деякі статті Закону України "Про Раду національної безпеки і оборони України", зокрема щодо функцій РНБОУ (стаття 3) та її компетенції (стаття 4) , а також щодо порядку прийняття рішень (стаття 10) .
Автори клопотання наголошують на тому, що відповідно до частини четвертої статті 106 Конституції України акти Президента України, видані в межах повноважень, передбачених пунктом 18 частини першої цієї статті, повинні скріплюватися підписами Прем'єр-міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання. Однак Указ N 463 та Указ N 514 не були скріплені підписами вказаних посадових осіб, що, на думку суб'єкта права на конституційне подання, є підставою для визнання їх неконституційними.
Народні депутати України стверджують, що рішення РНБОУ - невід'ємна складова указів Президента України, якими він вводить їх у дію, тобто мають прийматися на основі Конституції і законів України, відповідати встановленим Конституцією України вимогам щодо процедури їх розгляду, ухвалення або набрання ними чинності. Тому, на їхню думку, видаючи Указ N 463 та Указ N 514, Президент України порушив вимоги статей 6, 8, 19, 106, 107 Конституції України.
2. Перша колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 15 вересня 2008 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України", та непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні, а Ухвалою від 7 жовтня 2008 року N 51-у/2008 Конституційний Суд України відкрив провадження у цій справі.
3. Вирішуючи питання, порушені в конституційному поданні, Конституційний Суд України виходить з такого.
3.1. Відповідно до частини першої статті 152 Конституції України закони та інші правові акти за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними повністю чи в окремій частині, якщо вони не відповідають Конституції України або якщо була порушена встановлена Конституцією України процедура їх розгляду, ухвалення або набрання ними чинності.

................
Перейти до повного тексту