- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 96 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки"
м. Київ 24 травня 2001 року N 26-у/2001 | Справа N 2-16/2001 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича - суддя-доповідач,
Розенка Віталія Івановича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 96 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки" від 3 грудня 1999 року
N 1529/99.
Заслухавши суддю-доповідача Німченка В.І. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
2. Автори конституційного подання вважають, що не тільки окремі положення, але й весь
Указ суперечить
Конституції України, оскільки дії Президента України щодо його видання є самочинними, тому що
Указ видано "у спосіб, не визначений"
Конституцією України з привласненням повноважень Верховної Ради України як єдиного законодавчого органу в Україні. До того ж
Указ містить довільне тлумачення статті
14 Конституції України в частині гарантування права приватної власності, в тому числі на землю, що, відповідно до статті
150 Конституції України, є прерогативою Конституційного Суду України.
Суб'єкт права на конституційне подання також посилається на те, що Президент України, видавши оспорюваний
Указ, вчинив дії, заборонені частиною другою статті
60 Конституції України.
На думку авторів подання,
Указ не відповідає вимогам частини другої статті
6, частини другої статті
14, частини другої статті
19, частини другої статті
60, статей
68,
75, пункту 3 статті
85, пункту 8 частини першої статті
92, статті
102, частини третьої статті
106, статей
124,
150 Конституції України.
4. Розглянувши конституційне подання, Конституційний Суд України дійшов висновку відмовити у відкритті конституційного провадження у справі з таких підстав.
5. Закони та інші правові акти за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними повністю чи в окремій частині, якщо вони не відповідають
Конституції України (частина перша статті
152 Конституції України) .
Згідно з пунктом 4 частини другої статті
39 Закону України
"Про Конституційний Суд України" конституційному поданні повинно бути зазначено правове обгрунтування тверджень щодо неконституційності правового акта (його окремих положень).
Відповідно до частини першої статті
71 Закону України
"Про Конституційний Суд України" предметом розгляду Конституційним Судом України може бути конституційне подання, в якому викладаються аргументи і стверджується про неконституційність законів, інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
................Перейти до повного тексту