1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу"
м. Київ
1 березня 2001 року
N 10-у/2001
Справа N 2-6/2001

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Козюбри Миколи Івановича - суддя-доповідач,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу".
Заслухавши суддю-доповідача Козюбру М.І. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - народні депутати України - звернулись до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу".
На думку народних депутатів України, необхідність офіційного тлумачення норм Конституції України і чинного законодавства щодо праворозуміння несумісності депутатського мандата і перебування на державній службі, зокрема на посадах, пов'язаних із здійсненням переважно політичних функцій, обумовлена змінами, що відбулися в правовій системі України після прийняття чинної Конституції України.
Як вважає суб'єкт права на конституційне подання, нові конституційні положення перш за все стосуються народних депутатів - членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади.
2. Згідно з частиною першою статті 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" підставою для конституційного подання щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є практична необхідність у з'ясуванні або роз'ясненні, офіційній інтерпретації положень Конституції України та законів України.
У матеріалах конституційного подання така підстава відсутня. Натомість суб'єкт права на конституційне подання викладає своє розуміння змісту положень частини другої статті 78 Конституції України, абзацу другого частини третьої статті 3 Закону України "Про статус народного депутата України", частини першої статті 1 та частини першої статті 9 Закону України "Про державну службу", зазначаючи, що члени Кабінету Міністрів України та керівники центральних органів виконавчої влади мають окремий, відмінний від статусу державного службовця, "політичний статус", і тому зазначені особи можуть поєднувати свою діяльність із здійсненням депутатських повноважень. При цьому положення інших статей Конституції України до уваги не беруться.

................
Перейти до повного тексту