1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 104 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про прийняття в першому читанні проекту Земельного кодексу України"
м. Київ
28 лютого 2001 року
N 1-у/2001
Справа N 2-4/2001

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича - суддя-доповідач,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 104 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про прийняття в першому читанні проекту Земельного кодексу України" від 6 липня 2000 року N 1846-III.
Заслухавши суддю-доповідача Вознюка В.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - народні депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з конституційним поданням про визнання Постанови Верховної Ради України "Про прийняття в першому читанні проекту Земельного кодексу України" такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною), обгрунтовуючи тим, що зазначена Постанова була прийнята з порушенням процедури голосування, передбаченої Конституцією України (частина третя статті 84) і Регламентом Верховної Ради України (стаття 3.6.9) .
На підтвердження своїх доводів суб'єкт права на конституційне подання посилається на стенограму засідання, дані поіменного голосування, довідки про перебування деяких народних депутатів України в чергових відпустках, у відрядженнях, на стаціонарному і амбулаторному лікуванні. Особисто в голосуванні не брали участі 26 народних депутатів із 229, які вважаються такими, що проголосували за згадану Постанову.
А тому, на думку авторів конституційного подання, відповідно до статті 84 Конституції України ця Постанова Верховної Ради України не може бути визнана прийнятою.
2. Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних звернень (подань) своєю ухвалою відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Відповідно до статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України" у конституційному поданні про визнання правового акта неконституційним повинні бути наведені правове обгрунтування тверджень щодо його неконституційності, дані щодо інших документів і матеріалів, на які посилається суб'єкт конституційного подання (копії цих документів і матеріалів додаються).
Як зазначається у конституційному поданні, за списком поіменного голосування за Постанову Верховної Ради України "Про прийняття в першому читанні проекту Земельного кодексу України" проголосували 229 народних депутатів України. Але 15 народних депутатів України з цього списку не брали і не могли брати участі в голосуванні, оскільки перебували у відрядженнях, чергових відпустках, на стаціонарному і амбулаторному лікуванні (поіменний список не наводиться). У той же час народні депутати наводять дані про виключення із загальної кількості (229) голосів 26 голосів народних депутатів України як таких, що не брали участі в голосуванні за Постанову особисто (поіменний список також не наводиться).
Із долученої до конституційного подання стенограми пленарного засідання (без належного її оформлення) випливає, що в залі засідання були відсутні 25 народних депутатів.
Згідно з Актом про факти фальсифікації під час голосування щодо законопроекту Земельного кодексу в редакції Кабінету Міністрів України від 6 липня 2000 року, який долучено до конституційного подання, на момент голосування за названий законопроект в першому читанні були відсутні в сесійній залі 90 народних депутатів України, картки яких задіяно в голосуванні за законопроект. Сам акт належним чином не оформлений і, зокрема, в ньому відсутній підпис члена Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України - народного депутата України Танасова С.І.
Таким чином, у конституційному поданні та доданих до нього матеріалах містяться суперечливі дані щодо кількості народних депутатів України, які були відсутні в сесійній залі, а їх картки були задіяні при голосуванні за законопроект. Суб'єкт права на конституційне подання не вказав, хто саме із народних депутатів України не був присутній у сесійній залі і не брав участі в голосуванні особисто. А проводити слідчі дії Конституційний Суд України не уповноважений.

................
Перейти до повного тексту