1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про стан і перспективи розвитку вугільної промисловості та невідкладні заходи щодо підвищення безпеки праці в цій галузі"
м. Київ
19 листопада 2008 року
N 58-у/2008
Справа N 2-58/2008

Конституційний Суд України у складі суддів:
Бринцева Василя Дмитровича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни - доповідача,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про стан і перспективи розвитку вугільної промисловості та невідкладні заходи щодо підвищення безпеки праці в цій галузі" від 5 серпня 2008 року N 685 (Урядовий кур'єр, 2008 р., 12 серпня).
Заслухавши суддю-доповідача Маркуш М.А. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 53 народних депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30 травня 2008 року "Про стан і перспективи розвитку вугільної промисловості та невідкладні заходи щодо підвищення безпеки праці в цій галузі" (далі - Указ).
Автори клопотання вважають, що Президент України, видавши Указ, діяв всупереч вимог статей 8, 19, 106, 107, 116 Конституції України, і обгрунтовують його так. В Основному Законі України зазначено, що Конституція України має найвищу юридичну силу, закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (частина друга статті 8) , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19) , Президент України видає укази виключно на основі та на виконання Конституції і законів України (частина третя статті 106) .
Посилаючись на положення статей 106, 107, 113, 116, 120 Основного Закону України, народні депутати України наголошують, що глава держави не уповноважений Конституцією України на здійснення державного регулювання відносин вугільної промисловості.
Акти Президента України, видані в межах повноважень, передбачених, зокрема, у пункті 18 частини першої статті 106 Конституції України, скріплюються підписами Прем'єр-міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання (частина четверта цієї статті) . На їхнє переконання, Указ має нормативний (правовстановлюючий) характер, оскільки містить загальні правила поведінки для всіх суб'єктів у сфері вугільної промисловості і поширює дію на всю територію України, тому що закріплює завдання у цій сфері, програмні принципи ринкової трансформації стратегічної галузі економіки, а отже, він мав би бути скріплений підписами Прем'єр-міністра України і міністра, відповідального за акт та його виконання.

................
Перейти до повного тексту