- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 38 Конституції України, частини сьомої статті 15 Закону України "Про вибори народних депутатів України"
м. Київ 13 жовтня 2005 року N 38-у/2005 | Справа N 2-29/2005 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий, суддя-доповідач,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Станік Сюзанни Романівни,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України про офіційне тлумачення положень частини першої статті
38 Конституції України, частини сьомої статті
15 Закону України "Про вибори народних депутатів України" від 18 жовтня 2001 року
N 2766-III (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 51-52, ст. 265) з подальшими змінами та доповненнями.
Заслухавши суддю-доповідача Селівона М.Ф. та розглянувши матеріали конституційного подання, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 46 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням дати офіційне тлумачення положень частини першої статті
38 Конституції України, частини сьомої статті
15 Закону України
"Про вибори народних депутатів України" (далі - Закон) щодо забезпечення реалізації конституційного права громадян обирати та бути обраними до органів державної влади.
Відповідно до частини першої статті
38 Конституції України громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Згідно з частиною сьомою статті
15 Закону повторні та проміжні вибори народного депутата України в одномандатному окрузі протягом одного року до дня проведення чергових виборів не проводяться.
Необхідність в офіційному тлумаченні зазначених положень
Конституції України та
Закону народні депутати України обгрунтовують тим, що у зв'язку із достроковим припиненням повноважень деяких народних депутатів України через їх призначення до органів виконавчої влади обмежується право громадян обирати замість них інших депутатів та бути обраними до органів державної влади, оскільки відповідно до частини сьомої статті
15 Закону повторні та проміжні вибори депутата в одномандатному окрузі протягом одного року до дня проведення чергових виборів не проводяться.
Автори конституційного подання також вважають, що вказані положення
Закону не відповідають положенням пунктів 1, 11, 12, 13, 14 статті
24 Закону України
"Про статус народного депутата України" щодо підтримання народними депутатами України постійних зв'язків з виборцями, захисту їх інтересів тощо "аж до проведення наступних виборів у березні 2006 року".
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 11 жовтня 2005 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пунктів 2, 3 статті
45 Закону України
"Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим
Конституцією України, Законом України
"Про Конституційний Суд України"; непідвідомчість Конституційному Суду України питання, порушеного у конституційному поданні.
3. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з такого.
................Перейти до повного тексту