1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 9 Положення про Державне управління справами, затвердженого Указом Президента України від 17 грудня 2002 року N 1180
м. Київ
9 вересня 2008 року
N 36-у/2008
Справа N 2-39/2008

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича - доповідача,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 54 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) пункту 9 Положення про Державне управління справами, затвердженого Указом Президента України від 17 грудня 2002 року N 1180 (зі змінами, внесеними Указом від 19 лютого 2007 року N 128 (Урядовий кур'єр, 2007 р., 22 лютого).
Заслухавши суддю-доповідача Вдовіченка С.Л. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 54 народних депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати таким, що не відповідає статтям 6, 8, 19, 106 Конституції України (є неконституційним), пункт 9 Положення про Державне управління справами, затвердженого Указом Президента України від 17 грудня 2002 року N 1180 (зі змінами, внесеними Указом від 19 лютого 2007 року N 128) (далі - Положення).
Оспорюваною нормою Положення встановлено, що Державне управління справами очолює Керівник, якого призначає на посаду і звільняє з посади Президент України за поданням Глави Секретаріату Президента України. Керівник Державного управління справами має одного першого заступника та трьох заступників, яких призначає на посади Президент України за поданням Керівника Державного управління справами.
Народні депутати України стверджують, що повноваження Президента України передбачені виключно Основним Законом України, який не наділяє його повноваженнями призначати на посаду і звільняти з посади Керівника Державного управління справами та його заступників. На підтвердження цього автори клопотання посилаються на рішення Конституційного Суду України, в яких викладено такі правові позиції Суду: повноваження Президента України вичерпно визначені Конституцією України, а це унеможливлює прийняття законів, які встановлювали б інші його повноваження; статтею 106 Основного Закону України встановлено виключний перелік посад, зайняття яких претендентами передбачає різний порядок участі Президента України; Президент України може унормовувати діяльність лише тих органів, щодо утворення яких і керування якими він має конституційні повноваження.
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 26 серпня 2008 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України".

................
Перейти до повного тексту