1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про здійснення Кабінетом Міністрів України повноважень з управління державними корпоративними правами"
м. Київ,
9 вересня 2008 року
N 35-у/2008
Справа N 2-38/2008

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича - доповідача,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про здійснення Кабінетом Міністрів України повноважень з управління державними корпоративними правами" від 16 травня 2008 року N 717-р (Урядовий кур'єр, 2008 р., 23 травня).
Заслухавши суддю-доповідача Нікітіна Ю.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з конституційним поданням про визнання таким, що не відповідає Конституції України (неконституційним), Розпорядження Кабінету Міністрів України "Про здійснення Кабінетом Міністрів України повноважень з управління державними корпоративними правами" (далі - Розпорядження). Президент України Указом від 20 травня 2008 року N 462 згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України (зупинив дію Розпорядження) .
Необхідність звернення до Конституційного Суду України глава держави обгрунтовує тим, що Розпорядження не відповідає Конституції України, за якою нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (частина друга статті 8) , Кабінет Міністрів України зобов'язаний керуватися у своїй діяльності Конституцією та законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними передбачені (частина друга статті 6, частина друга статті 19, частина третя статті 113) , Кабінет Міністрів України здійснює управління об'єктами державної власності відповідно до закону (пункт 5 частини першої статті 116) .
На думку суб'єкта права на конституційне подання, Розпорядження видано всупереч положенням частини четвертої статті 11 Закону України "Про управління об'єктами державної власності", оскільки у статутних фондах відкритих акціонерних товариств "Одеський припортовий завод", "Київський завод реле та автоматики", "Турбоатом", "Науково-виробничий комплекс "Київський завод автоматики імені Г.І. Петровського", "Науково-дослідний інститут електромеханічних приладів", "Укртелеком", "Меридіан" імені С.П. Корольова" державна частка становить менше ніж 100 відсотків, а тому покладення повноважень управління зазначеними корпоративними правами безпосередньо на Кабінет Міністрів України є незаконним і суперечить Конституції України.
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 26 серпня 2008 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України", та непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Відповідно до Закону України "Про Конституційний Суд України" у конституційному поданні повинно зазначатися правове обгрунтування тверджень щодо неконституційності правового акта або окремих його положень (пункт 4 частини другої статті 39) ; предметом розгляду Конституційного Суду України може бути конституційне подання, в якому викладаються аргументи і стверджується про неконституційність законів, інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим (частина перша статті 71) .

................
Перейти до повного тексту