- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) розпоряджень Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року "Про звільнення Петрова В.М. з посади першого заступника Голови Фонду державного майна України" N 201-р, "Про звільнення Лєдомської С.Ю. з посади заступника Голови Фонду державного майна України" N 202-р, "Про звільнення Гриненка А.С. з посади заступника Голови Фонду державного майна України" N 203-р, "Про звільнення Потімкова О.Ю. з посади заступника Голови Фонду державного майна України" N 204-р, "Про призначення Портнова А.В. першим заступником Голови Фонду державного майна України" N 205-р, "Про призначення Петрашка С.Я. заступником Голови Фонду державного майна України" N 206-р, "Про призначення Фесенка В.І. заступником Голови Фонду державного майна України" N 207-р, "Про проведення службового розслідування" N 208-р
м. Київ 17 вересня 2008 року N 46-уп/2008 | Справа N 1-33/2008 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича - доповідача,
розглянув на пленарному засіданні справу за
конституційним поданням Президента України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) розпоряджень Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року "Про звільнення Петрова В.М. з посади першого заступника Голови Фонду державного майна України"
N 201-р, "Про звільнення Лєдомської С.Ю. з посади заступника Голови Фонду державного майна України"
N 202-р, "Про звільнення Гриненка А.С. з посади заступника Голови Фонду державного майна України"
N 203-р, "Про звільнення Потімкова О.Ю. з посади заступника Голови Фонду державного майна України"
N 204-р, "Про призначення Портнова А.В. першим заступником Голови Фонду державного майна України"
N 205-р, "Про призначення Петрашка С.Я. заступником Голови Фонду державного майна України"
N 206-р, "Про призначення Фесенка В.І. заступником Голови Фонду державного майна України"
N 207-р, "Про проведення службового розслідування"
N 208-р. Заслухавши суддю-доповідача Шишкіна В.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України на підставі пункту 15 частини першої статті
106 Конституції України Указом від 25 квітня 2008 року
N 404 зупинив дію розпоряджень Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2008 року "Про звільнення Петрова В.М. з посади першого заступника Голови Фонду державного майна України"
N 201-р, "Про звільнення Лєдомської С.Ю. з посади заступника Голови Фонду державного майна України"
N 202-р, "Про звільнення Гриненка А.С. з посади заступника Голови Фонду державного майна України"
N 203-р, "Про звільнення Потімкова О.Ю. з посади заступника Голови Фонду державного майна України"
N 204-р, "Про призначення Портнова А.В. першим заступником Голови Фонду державного майна України"
N 205-р, "Про призначення Петрашка С.Я. заступником Голови Фонду державного майна України"
N 206-р, "Про призначення Фесенка В.І. заступником Голови Фонду державного майна України"
N 207-р, "Про проведення службового розслідування"
N 208-р і звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням розглянути питання щодо їх відповідності
Конституції України (конституційності).
Суб'єкт права на
конституційне подання зазначає, що згідно з пунктом 9-2 статті
116 Конституції України Кабінет Міністрів України призначає на посади та звільняє з посад за поданням Прем'єр-міністра України лише керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України. Видавши вказані
розпорядження, Кабінет Міністрів України вийшов за межі повноважень, визначених
Конституцією України, і не дотримав вимог положень частини другої статті
6, частини другої статті
19, частини третьої статті
113 Основного Закону України, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності
Конституцією та законами України і діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що ними передбачені.
Таку позицію автор клопотання обґрунтовує тим, що Фонд державного майна України за своїм статусом не належить до органів виконавчої влади, а є окремим державним органом, тому вирішення його кадрових питань не віднесено до повноважень Кабінету Міністрів України.
2. Конституційний Суд України, розглядаючи порушені в
конституційному поданні питання про призначення на посади та звільнення з посад заступників Голови Фонду державного майна України і про призначення проведення службового розслідування, виходить з такого.
Відповідно до концептуальних засад щодо правового порядку в Україні, визначених у статті
19 Конституції України, органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Згідно з положеннями статті
116 Конституції України повноваження Кабінету Міністрів України як вищого органу в системі органів виконавчої влади визначають
Конституція і закони України, зокрема повноваження призначати на посади та звільняти з посад за поданням Прем'єр-міністра України керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України.
................Перейти до повного тексту