- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пунктів 1, 2, 3, підпункту "а" пункту 5 Постанови Верховної Ради України "Про політичну кризу у державі, що виникла у зв'язку з виборами Президента України"
м. Київ 1 лютого 2005 року N 12-у/2005 | Справа N 2-11/2005 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича - суддя-доповідач,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Заслухавши суддю-доповідача Костицького М.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 45 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають
Конституції України (є неконституційними), положення пунктів 1, 2, 3, підпункту "а" пункту 5 Постанови Верховної Ради України "Про політичну кризу у державі, що виникла у зв'язку з виборами Президента України" від 27 листопада 2004 року
N 2214-IV (Голос України, 2004 р., 30 листопада) (далі - Постанова).
"визнати недійсними результати повторного голосування з виборів Президента України 21 листопада 2004 року, що відбулося з порушеннями виборчого законодавства і не відображає повною мірою волевиявлення народу" (
пункт 1) ;
"висловити недовіру Центральній виборчій комісії у зв'язку з неналежним виконанням нею обов'язків, передбачених
Конституцією та законами України" (
пункт 2) ;
"запропонувати Президенту України до 1 грудня 2004 року внести на розгляд Верховної Ради України подання щодо дострокового припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії, а також щодо кандидатур на посади членів Центральної виборчої комісії, попередньо узгодивши їх з депутатськими фракціями і групами у Верховній Раді України" (
пункт 3) ;
"Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування забезпечити підготовку і внесення на розгляд Верховної Ради України: а) у дводенний термін - законопроекту про внесення змін до Закону України
"Про вибори Президента України" або окремого відповідного проекту закону, передбачивши в ньому, зокрема: удосконалення інституту голосування за відкріпними посвідченнями, а також за межами приміщень для голосування; уточнення механізмів судового контролю за рішеннями, діями та бездіяльністю відповідних суб'єктів виборчого процесу; удосконалення законодавчих механізмів забезпечення стабільності діяльності виборчих комісій, рівності представництва в них від кандидатів у Президенти України, в тому числі коригування часток керівних посад у виборчих комісіях, тощо" (підпункт "а"
пункту 5) .
У конституційному поданні стверджується, що прийнявши такі рішення, Верховна Рада України порушила фундаментальні положення
Конституції України, зокрема щодо правового характеру нашої держави, здійснення державної влади в Україні на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову, обов'язку органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України, проведення виборів Президента України на основі загального, рівного і прямого виборчого права (статті
1,
6,
19,
71,
103) .
Крім того, суб'єкт права на конституційне подання ставить питання про невідповідність зазначених положень
Постанови законам України
"Про вибори Президента України" та
"Про Центральну виборчу комісію". На думку народних депутатів України, всі питання організації і проведення виборів глави держави врегульовані відповідним
Законом України від 18 березня 2004 року, а принципи діяльності Центральної виборчої комісії як державного органу, її повноваження, порядок формування, припинення повноважень керівників та інших членів Комісії докладно регулюються відповідним
Законом України від 30 червня 2004 року. Ні
Конституція України, ні жоден із зазначених законів, вважають народні депутати України, не надають Верховній Раді України права визнавати недійсними результати повторного голосування з виборів Президента України чи виборів Президента України в цілому або висловлювати недовіру Центральній виборчій комісії і у зв'язку з цим пропонувати Президенту України внести на розгляд Верховної Ради України подання щодо дострокового припинення повноважень членів Центральної виборчої комісії.
................Перейти до повного тексту