1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення розгляду конституційного подання Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень Постанови Кабінету Міністрів України "Про заходи щодо удосконалення управління об'єктами державної власності"
м. Київ
24 червня 2008 року
N 23-у/2008
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бауліна Юрія Васильовича,
Бринцева Василя Дмитровича,
Вдовіченка Сергія Леонідовича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича - доповідача,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Нікітіна Юрія Івановича,
Овчаренка В'ячеслава Андрійовича,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про припинення розгляду конституційного подання Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень Постанови Кабінету Міністрів України "Про заходи щодо удосконалення управління об'єктами державної власності" від 2 квітня 2008 року N 313 (Офіційний вісник України, 2008 р., N 28, ст. 874).
Заслухавши суддю-доповідача Джуня В.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Президент України звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення абзаців другого, третього підпункту 3 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про заходи щодо удосконалення управління об'єктами державної власності" (далі - Постанова). В оспорюваних положеннях Постанови установлено, що центральні органи виконавчої влади, інші суб'єкти управління об'єктами державної власності, у тому числі Національна та галузеві академії наук, можуть приймати рішення на підставі окремих актів Кабінету Міністрів України стосовно передачі державного майна до статутних фондів господарських товариств, утворених за участю держави та суб'єктів господарювання недержавної форми власності, укладення нових договорів оренди цілісних майнових комплексів підприємств з визначенням орендаря виключно на конкурсних засадах.
Суб'єкт права на конституційне подання стверджує, що Постанова не відповідає припису пункту 5 статті 116 Конституції України, який зобов'язує Кабінет Міністрів України здійснювати управління об'єктами державної власності згідно із законом. У конституційному поданні обгрунтовується невідповідність положень Постанови вимогам законів України "Про управління об'єктами державної власності" (пункт 17 частини першої статті 6, підпункт "г" пункту 2 частини першої статті 7), "Про оренду державного та комунального майна" (абзац другий статті 5), "Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу" (абзац дев'ятий частини другої статті 3, абзац дев'ятий частини другої статті 4).
У зв'язку з цим зазначені положення Постанови, на думку Президента України, суперечать також частині другій статті 8 Конституції України, якою встановлено, що нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, частині другій статті 6, частині другій статті 19, частині третій статті 113, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності Конституцією та законами України, діяти на підставі та у спосіб, що ними передбачені.

................
Перейти до повного тексту