1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про приведення системи управління внутрішніми військами у відповідність із Конституцією України"
м. Київ
29 травня 2008 року
N 26-уп/2008
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича - доповідача,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Мачужак Ярослави Василівни,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 53 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про приведення системи управління внутрішніми військами у відповідність із Конституцією України" від 25 травня 2007 року N 474 (Офіційний вісник Президента України, 2007 р., N 8, ст. 180).
Заслухавши суддю-доповідача Кампа В.М. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 53 народних депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), Указ Президента України "Про приведення системи управління внутрішніми військами у відповідність із Конституцією України" (далі - Указ).
Автори конституційного подання стверджують, що "зазначені у частині другій статті 102 Конституції України функції Президента України повинні розглядатися виключно крізь призму його конституційних повноважень, що обумовлюються положеннями частини другої статей 6 і 19 Конституції України", а "повноваження Президента України щодо забезпечення національної безпеки згідно з пунктом 1 частини першої статті 106 Конституції України не можуть охоплювати питання в цій сфері, віднесені до повноважень інших органів державної влади". При цьому вони наводять положення частини третьої статті 17, пунктів 5, 22 частини першої статті 85, пункту 7 статті 116 Конституції України стосовно визначення повноважень Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, які, на думку народних депутатів України, корелюються із вказаними повноваженнями Президента України.
Автори клопотання акцентують на тому, що Конституцією України чітко окреслені повноваження Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України у сфері національної безпеки, і кожен з них повинен здійснювати ці повноваження властивими йому методами, у визначених Конституцією України межах і відповідно до законів України. Надання Президентові України повноваження забезпечувати національну безпеку та наділення його статусом Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України відповідно до статті 106 Конституції України, як наголошується в конституційному поданні, "не дає права вирішувати Указом питання виводу внутрішніх військ з підпорядкування Міністра внутрішніх справ України та їх підпорядкування Президентові України".

................
Перейти до повного тексту