- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) статті 13, частини другої статті 16 Кодексу України про надра, частини третьої статті 38 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища"
м. Київ 8 квітня 2008 року N 22-уп/2008 | Справа N 1-11/2008 |
Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Головіна Анатолія Сергійовича,
Джуня В'ячеслава Васильовича - доповідна,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Колоса Михайла Івановича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на пленарному засіданні питання про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) статті 13, частини другої статті 16 Кодексу України про надра від 27 липня 1994 року
N 132/94-ВР (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., N 36, ст. 340), частини третьої статті 38 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року
N 1264-XII (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., N 41, ст. 546).
Заслухавши суддю-доповідача Джуня В.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 59 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати неконституційними положення статті 13, частини другої статті 16 Кодексу України про надра від 27 липня 1994 року
N 132/94-ВР (далі - Кодекс), частини третьої статті 38 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" від 25 червня 1991 року
N 1264-XII (далі - Закон).
Неконституційність зазначених приписів, якими допускається можливість надання у користування надр та інших природних ресурсів особам, котрі не є громадянами України, а також іноземним юридичним особам та юридичним особам за участю іноземних юридичних осіб та фізичних осіб, обгрунтовується їх невідповідністю положенням статті
13 Конституції України, за якою земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Згідно з цією конституційною нормою права власника від імені Українського народу здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених
Конституцією України. На думку авторів клопотання, вказані норми
Кодексу і
Закону порушують право власності Українського народу на природні ресурси з огляду на їх невідновлюваність.
................Перейти до повного тексту