1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Ухвала


У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 70 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзаців другого, шостого пункту 1 Постанови Верховної Ради України "Про формування складу Кабінету Міністрів України"
м. Київ
31 жовтня 2007 року
N 60-у/2007
Справа N 2-45/2007

Конституційний Суд України у складі суддів:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючого,
Бринцева Василя Дмитровича,
Джуня В'ячеслава Васильовича - доповідача,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Маркуш Марії Андріївни,
Мачужак Ярослави Василівни,
Стецюка Петра Богдановича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 70 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) абзаців другого, шостого пункту 1 Постанови Верховної Ради України "Про формування складу Кабінету Міністрів України" від 4 серпня 2006 року N 88-V (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., N 37, ст. 323).
Заслухавши суддю-доповідача Джуня В.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 70 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), абзаци другий, шостий пункту 1 Постанови Верховної Ради України "Про формування складу Кабінету Міністрів України" від 4 серпня 2006 року N 88-V (далі - Постанова).
Народні депутати України вважають, що Постанова в частині призначення Азарова М.Я. на посаду Першого віце-прем'єр-міністра України, Міністра фінансів України (абзац другий пункту 1) та Рибака В.В. на посаду Віце-прем'єр-міністра України, Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України (абзац шостий пункту 1) прийнята у порушення положень Конституції України.
Автори клопотання зазначають, що кожна з названих осіб обіймає дві посади, тобто поряд з однією діяльністю на постійній основі виконує іншу роботу також на постійній основі, що суперечить частині першій статті 120 Конституції України, згідно з якою члени Кабінету Міністрів України не мають права суміщати свою службову діяльність з іншою роботою (крім викладацької, наукової та творчої).
У конституційному поданні наголошено, що таким чином порушуються положення пункту 12 частини першої статті 85, частини першої статті 113, частини першої статті 114 Конституції України, зі змісту яких випливає, що посади Першого віце-прем'єр-міністра, віце-прем'єр-міністра та міністра є окремими посадами, кожну з яких повинна обіймати окрема особа.
Зазначено також, що призначення однієї особи на дві посади в Кабінеті Міністрів України призводить до того, що одна особа здійснює владні повноваження двох посадових осіб Кабінету Міністрів України, що має ознаки узурпації державної влади і суперечить статті 5 Конституції України.
Оскільки для кожної посади в Кабінеті Міністрів України встановлено конкретні повноваження, означені чітким переліком функцій та завдань, суміщаючи їх, посадова особа Кабінету Міністрів України, на думку народних депутатів України, виходить за межі повноважень, визначених для однієї посади, в яких згідно зі статтями 6, 19 Конституції України зобов'язана діяти.
Суб'єкт права на конституційне подання вважає, що призначення однієї особи на дві посади в Кабінеті Міністрів України порушує закріплений статтями 24, 38 Конституції України принцип рівності прав громадян, ставить таку особу у привілейоване становище щодо інших членів Кабінету Міністрів України.
На підтвердження своєї позиції народні депутати України посилаються на частину шосту статті 9 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", за якою на кожну посаду пропонується одна кандидатура, та на частину другу статті 6 цього ж Закону, відповідно до якої чисельність членів Кабінету Міністрів України встановлюється Верховною Радою України виходячи з його посадового складу.
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 22 жовтня 2007 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України", непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 70 народних депутатів України, Конституційний Суд України виходить зі змісту повноважень Конституційного Суду України, визначених у статтях 147, 150, 151, 152 Конституції України, статтях 13, 14, 15 Закону України "Про Конституційний Суд України", та керується практикою конституційного судочинства.

................
Перейти до повного тексту