- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРЕЗИДІЯ ВИЩОГО ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ УКРАЇНИ
ПРЕЗИДІЯ РАДИ СУДДІВ ГОСПОДАРСЬКИХ СУДІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
Про результати вивчення стану здійснення правосуддя та організації суддівського самоврядування у господарському суді Сумської області
Заслухавши та обговоривши інформацію заступника Голови Вищого господарського суду України Осетинського А. Й., Голови Ради суддів господарських судів України Першикова Є. В. та голови господарського суду Сумської області Понікара М. І. про результати вивчення стану здійснення правосуддя та організації суддівського самоврядування у господарському суді Сумської області, спільна президія Вищого господарського суду України та Ради суддів господарських судів України відзначає, що у господарському суді Сумської області в основному забезпечується гарантований
Конституцією і законами України захист прав та інтересів суб'єктів господарювання, суспільства і держави на засадах верховенства права.
Так, протягом 2005 року до господарського суду Сумської області надійшло 9289 позовних заяв, що на 1431, або 18,2%, більше ніж у 2004 році (7858), за якими було порушено провадження у 8873 справах, що на 1373, або 18,3%, більше ніж у 2004 році (7500). При цьому, за дев'ять місяців 2006 року до господарського суду надійшло 8914 позовних заяв, що на 2366, або 36,1%, більше ніж за аналогічний період у 2005 році (6548), за якими порушено провадження по 8611 справах, що на 2356, або 37,6%, більше ніж за дев'ять місяців у 2005 році (6255).
Середнє навантаження на одного суддю господарського суду Сумської області у 2004 році становило 454 справи, у 2005 році - 552 справи, за дев'ять місяців 2006 року - 513 справ.
У процесі реорганізації національної судової системи господарським судом Сумської області вжито ряд організаційних заходів, які в цілому сприяли запровадженню спеціалізації судових колегій в межах спеціальної судової юрисдикції, забезпеченню гласності судового процесу, реалізації права на оскарження судового рішення, самостійності судів і незалежності суддів, здійсненню суддівського самоврядування.
Проведена організаційна робота сприяла підвищенню якості відправлення правосуддя при розгляді господарських справ.
Так, відсоток змінених та скасованих судових актів за результатами перегляду в апеляційному порядку у 2005 році становить 2,9%, що на 0,3% менше ніж у 2004 році. За дев'ять місяців 2006 року зазначений показник становить 2,7%, що на 0,6% менше ніж за аналогічний період 2005 року.
Відсоток змінених та скасованих судових актів за результатами їх перегляду Вищим господарським судом України протягом 2004-2005 років та дев'яти місяців 2006 року є незмінним і становить 0,3%.
Причиною судових помилок, як правило, є зміни у законодавстві, відсутність єдиної судової практики з розгляду певних категорій господарських спорів. Проте у ряді випадків вони є причиною порушення або неправильного застосування норм процесуального права окремими суддями, що створює передумови виникнення обґрунтованих звернень і скарг. Потребує покращення стан організації роботи по забезпеченню належного контролю за дотриманням процесуальних строків при розгляді справ.
Господарським судом Сумської області регулярно проводиться робота з вивчення судової практики та аналізу судової статистики. Систематично вживаються заходи, спрямовані на удосконалення координації діяльності з правоохоронними та контролюючими органами щодо запобігання порушенням законодавства у сфері господарських відносин.
Створено умови для належного забезпечення діяльності суддів, вдосконалення підготовки кадрів та підвищення їх кваліфікації.
Здобутки у роботі з вирішення питань внутрішньої діяльності суду, зокрема щодо визначення потреб кадрового, фінансового, матеріально-технічного забезпечення суду, а також забезпечення організаційної єдності функціонування всіх структурних підрозділів, свідчать про належний рівень організації суддівського самоврядування.
Разом з тим в організації роботи господарського суду існують певні недоліки, пов'язані, насамперед, з відсутністю належного фінансування.
Так, незавершення реконструкції будівлі, в яку господарський суд Сумської області переїхав ще у грудні 2004 року, може призвести до погіршення її стану. Сума коштів, необхідних для благоустрою території суду та обладнання автостоянки, становить близько 1100,00 тис. грн.
Видатки на оплату праці не дозволяють проводити виплату заробітної плати у повному обсязі згідно з нормативно-правовими актами, що встановлюють порядок оплати праці суддів та державних службовців.
Так, на 2005 рік бюджетний запит становив 1807,2 тис. грн., кошторисом затверджено лише 1274,2 тис. грн., тобто 70,5% від запиту. У 2006 році бюджетний запит по заробітній платі становив 2600,3 тис. грн., кошторисом затверджено 1880,6 тис. грн., що становить 72,3% від потреб суду. У зв'язку з наведеним здійснюється нарахування лише обов'язкових виплат: оклад, клас, ранг, вислуга років. Поточна премія у 2006 році виплачувалась лише в січні - лютому, надбавки та премії виплачувались без врахування змін до посадових окладів.
................Перейти до повного тексту