- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положення частини третьої статті 37-1 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік"
м. Київ 14 жовтня 2004 року N 11-уп/2004 | Справа N 1-24/2004 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Савенка Миколи Дмитровича - суддя-доповідач,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Станік Сюзанни Романівни,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
за участю представника суб'єкта права на конституційне подання Носова Владислава Васильовича - Постійного представника Президента України в Конституційному Суді України; залучених до участі в розгляді справи Селіванова Анатолія Олександровича - Постійного представника Верховної Ради України в Конституційному Суді України; представника Кабінету Міністрів України Супруна Василя Федоровича - першого заступника Міністра юстиції України у зв'язках з Верховною Радою України; представника Міністерства фінансів України Костицького Василя Васильовича - заступника Міністра фінансів України,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням Президента України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положення частини третьої статті
37-1 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2003 рік" в редакції Закону України від 22 травня 2003 року
N 849-IV (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., N 10-11, ст. 86; N 33-34, ст. 267).
Заслухавши суддю-доповідача Савенка М.Д., пояснення Носова В.В., Селіванова А.О., Супруна В.Ф., Костицького В.В. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням вирішити питання щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положення частини третьої статті
37-1 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2003 рік" в редакції Закону України від 22 травня 2003 року
N 849-IV (далі - Закон).
У конституційному поданні зазначається, що згідно з частиною третьою статті
37-1 Закону Кабінет Міністрів України зобов'язано після викупу нерухомого майна Акціонерного комерційного агропромислового банку "Україна" (далі - банк "Україна") передати в розпорядження Верховної Ради України приміщення цього банку за адресою: м. Київ, вул. Велика Житомирська, буд. 11. Тобто
Законом одночасно з вирішенням питання про спрямування видатків Державного бюджету України на викуп майна банку "Україна" вирішено й питання про подальшу долю окремої індивідуально визначеної будівлі, яка є складовою майнового комплексу і після викупу перейшла у державну власність.
Президент України вважає, що "парламент перебрав на себе повноваження щодо управління об'єктом права державної власності, яке відповідно до пункту 5 статті
116 Конституції України належить до компетенції Кабінету Міністрів України", та порушив ряд норм
Основного Закону України, а саме: статей 6, 8, 75, 85, пункту 7 частини першої статті
92, статті
113 Конституції України.
2. Голова Верховної Ради України у письмовому поясненні до Конституційного Суду України зазначає, що Верховна Рада України, приймаючи статтю
37-1 Закону про надання їй у розпорядження Кабінетом Міністрів України після придбання за кошти Державного бюджету України приміщення банку "Україна", діяла в межах, визначених пунктом 7 частини першої статті
92 Основного Закону України. Верховна Рада України фактично закріпила механізм набуття права державної власності на це майно і встановила, що його цільовим призначенням має бути забезпечення діяльності єдиного органу законодавчої влади в Україні.
................Перейти до повного тексту