- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про попереднє схвалення законопроекту про внесення змін до Конституції України (реєстр. N 4105)"
м. Київ 25 лютого 2004 року N 17-у/2004 | Справа N 2-19/2004 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тимченка Івана Артемовича - суддя-доповідач,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув на засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 52 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про попереднє схвалення законопроекту про внесення змін до Конституції України (реєстр. N 4105)" від 24 грудня 2003 року
N 1399-IV (Голос України, 2003 р., 27 грудня).
Заслухавши суддю-доповідача Тимченка І.А. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
установив:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 52 народних депутати України - звернувся до Конституційного Суду України з письмовим клопотанням визнати неконституційною Постанову Верховної Ради України "Про попереднє схвалення законопроекту про внесення змін до Конституції України (реєстр. N 4105)" від 24 грудня 2003 року
N 1399-IV (далі - Постанова) в частині попереднього схвалення законопроекту про внесення змін до
Конституції України та направлення його до Конституційного Суду України. Неконституційність
Постанови суб'єкт права на конституційне подання вбачає в тому, що було порушено встановлену
Конституцією України процедуру розгляду проекту Закону України "Про внесення змін до Конституції України" та ухвалення відповідного рішення.
2. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 16 лютого 2004 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пунктів 2, 3 статті
45 Закону України
"Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим
Конституцією України, Законом України
"Про Конституційний Суд України", та непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
3. У конституційному поданні зазначається, що проект Закону України "Про внесення змін до Конституції України" був підготовлений 233 народними депутатами України, поданий ними до Верховної Ради України 4 вересня 2003 року і зареєстрований за N 4105 (далі - Законопроект N 4105), який було доопрацьовано Тимчасовою спеціальною комісією Верховної Ради України по опрацюванню проектів законів України про внесення змін до
Конституції України (далі - Тимчасова спеціальна комісія).
Під час доопрацювання, на думку суб'єкта права на конституційне подання, текст Законопроекту N 4105 було змінено, що призвело до суттєвих відмінностей як редакційного, так і змістовного характеру від первинного тексту, і він не є "аутентичним текстом законопроекту, поданого до Верховної Ради України у свій час належним суб'єктом подання законопроекту". 3 огляду на це народні депутати України вважають, що авторами доопрацьованого Законопроекту N 4105 є вже не 233 народних депутати України, а Тимчасова спеціальна комісія в особі її членів.
Автори конституційного подання стверджують, що подання до Верховної Ради України Законопроекту N 4105 здійснено не суб'єктом законодавчої ініціативи, передбаченим статтею
154 Конституції України, а Тимчасовою спеціальною комісією, яка не має такого статусу. У конституційному поданні зазначається, що вона не могла діяти як самостійний суб'єкт правотворчості.
4. Розглядаючи ці та інші порушені у конституційному поданні питання, Конституційний Суд України виходить з такого.
4.1. Тимчасову спеціальну комісію було утворено Постановою Верховної Ради України "Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України по опрацюванню проектів законів України про внесення змін до Конституції України" від 26 грудня 2002 року
N 381-IV (з наступними змінами).
Пунктом 5 цієї
Постанови Тимчасовій спеціальній комісії Верховна Рада України доручила доопрацювати, зокрема, Законопроект N 4105.
Суб'єкт права на конституційне подання не оспорює конституційність факту і мети утворення Тимчасової спеціальної комісії, а навпаки, стверджує, що вона "цілком правомірно була створена". Автори конституційного подання не погоджуються лише зі змістом поправок, внесених Тимчасовою спеціальною комісією до Законопроекту N 4105, вказуючи при цьому на відмінності між первинним текстом Законопроекту N 4105 і текстом, схваленим Верховною Радою України.
Відповідно до статті
159 Конституції України Конституційний Суд України дає висновки лише щодо відповідності законопроекту про внесення змін до
Конституції України її статтям 157 і 158. Вирішення питань стосовно узгодженості чи неузгодженості пропозицій, внесених Тимчасовою спеціальною комісією до Законопроекту N 4105, з тими чи іншими положеннями його первинного тексту, які не зазнали змін у процесі доопрацювання законопроекту, не належить до повноважень Конституційного Суду України і не може розглядатися як обгрунтування неконституційності
Постанови в частині схвалення Законопроекту N 4105.
................Перейти до повного тексту