- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частин першої, шостої, восьмої, дванадцятої, сімнадцятої статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність"
м. Київ 24 березня 2004 року N 5-уп/2004 | Справа N 1-18/2004 |
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни - суддя-доповідач,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положень частин першої, шостої, восьмої, дванадцятої, сімнадцятої статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13 грудня 1991 року
N 1977-XII зі змінами (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N 12, ст. 165; 1999 р., N 2-3, ст. 20; 2000 р, N 28, ст. 223).
Заслухавши суддю-доповідача Малинникову Л.Ф. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - 45 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати положення частин першої, шостої, восьмої, дванадцятої, сімнадцятої статті
24 Закону України
"Про наукову і науково-технічну діяльність" (далі - Закон) такими, що не відповідають положенням статті 21, частин першої, другої статті
24 Конституції України.
У конституційному поданні народні депутати України, посилаючись на визначення у
Законі термінів "науковий працівник" та "науково-педагогічний працівник", стверджують, що правовий статус наукових працівників "пов'язаний з певним родом їх діяльності, яка здійснюється на професійній основі та не залежить від форм власності" підприємства, установи, організації. Проте, як вони вважають, відповідно до зазначених положень
Закону "держава надає певні привілеї науковим (науково-педагогічним) працівникам державних підприємств, установ, організацій порівняно з аналогічними науковими (науково-педагогічними) працівниками підприємств, установ, організацій недержавної форми власності", що не відповідає принципам рівності конституційних прав і свобод людини, закріплених у статтях
21,
24 Конституції України.
2. Ухвалою Першої колегії суддів Конституційного Суду України від 12 листопада 2003 року відкрито конституційне провадження у справі за конституційним поданням 45 народних депутатів України щодо відповідності
Конституції України (конституційності) положень частин першої, шостої, восьмої, дванадцятої, сімнадцятої статті
24 Закону.
3. Під час підготовки справи до розгляду набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 20 листопада 2003 року
N 1316-IV (Офіційний вісник України, 2003 р., N 50, ст. 2609) (далі - Закон (2004)).
Законом (2004) статтю 24 викладено у новій редакції, зокрема оспорювані у конституційному поданні народних депутатів України положення частин першої, шостої, восьмої, дванадцятої, сімнадцятої цієї статті.
4. Встановлено, що положення статті 24 у редакції
Закону (2004) детальніше регламентують питання соціального захисту та пенсійного забезпечення наукових працівників (стаття 24 у новій редакції містить тридцять дві частини, на відміну від попередньої редакції цієї ж статті, що мала двадцять одну частину). Такі зміни, зокрема, пов'язані з набранням чинності 1 січня 2004 року Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року
N 1058-IV.
................Перейти до повного тексту