- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 26 грудня 2003 р. N 810-р
Київ
Про затвердження заходів щодо реалізації в 2004 році другого етапу Стратегії подолання бідності
2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям:
забезпечити виконання заходів, затверджених цим розпорядженням;
надсилати Мінпраці щокварталу до 15 числа місяця, що настає за звітним, інформацію про хід виконання заходів для узагальнення та подання Кабінетові Міністрів України у двотижневий строк.
3. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям у місячний строк розробити та затвердити регіональні заходи щодо реалізації в 2004 році другого етапу
Стратегії подолання бідності.
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 26
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 26 грудня 2003 р. N 810-р
ЗАХОДИ
щодо реалізації в 2004 році другого етапу Стратегії подолання бідності ( 637/2001 )
Другий етап
Стратегії подолання бідності (2003-2004 роки) передбачає здійснення в 2004 році заходів, які сприятимуть подальшому зростанню доходів населення, зниженню безробіття, підвищенню рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення.
I. Підвищення зайнятості населення та розвиток ринку праці
1. Розробити та подати Кабінету Міністрів України проект плану дій на 2004 рік щодо виконання Державної програми зайнятості населення на 2001-2004 роки.
Мінпраці разом з іншими
центральними органами виконавчої
влади, об'єднаннями роботодавців і
профспілок.
15 лютого 2004 року.
2. Розробити проект Закону України "Про професійний розвиток персоналу на виробництві та в сфері послуг".
Мінпраці, МОН, Мінекономіки,
Мінфін, Мін'юст та інші
заінтересовані центральні органи
виконавчої влади.
II квартал 2004 року.
3. Розпочати розроблення державних стандартів з конкретних професій відповідно до державного переліку професій з підготовки кваліфікованих робітників у професійно-технічних навчальних закладах та державного класифікатора професій ДК 003-95.
МОН, Мінпраці.
2004 рік.
4. Розробити проект Закону України "Про господарську діяльність з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном".
Мінпраці, Держпідприємництво, МВС,
Мінфін, Мінекономіки, Мін'юст.
II квартал 2004 року.
5. Розробити та затвердити спільний наказ "Про порядок контролю за додержанням ліцензійних умов провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні на роботу за кордоном".
Мінпраці, Держпідприємництво,
Мін'юст.
I квартал 2004 року.
6. Продовжити роботу з укладення міжнародних договорів у сфері праці, зайнятості та соціального забезпечення.
Мінпраці, МЗС, Мін'юст.
2004 рік.
7. Забезпечити працевлаштування за допомогою державної служби зайнятості на вільні та новостворювані робочі місця не менш як 800 тис. незайнятих та безробітних осіб та залучити до громадських робіт не менш як 300 тис. таких осіб.
Мінпраці разом з іншими
центральними органами виконавчої
влади, Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
8. Забезпечити надання соціальних послуг безробітним, які потребують додаткових соціальних гарантій та неконкурентоспроможні на ринку праці, зокрема, шляхом бронювання робочих місць на підприємствах, працевлаштування на робочі місця, створені за рахунок дотацій роботодавцям, та виплати одноразової допомоги по безробіттю для організації безробітними підприємницької діяльності.
Мінпраці, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
9. Запровадити нові форми професійного навчання безробітних відповідно до потреб роботодавців, зокрема, за індивідуальними замовленнями.
Мінпраці, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
10. Здійснити заходи з метою подолання довготривалого безробіття, зменшення тривалості зареєстрованого безробіття не менше ніж на один місяць.
Мінпраці, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
11. Сприяти працевлаштуванню молоді, дітей-інвалідів, дітей з вадами розумового або фізичного розвитку, дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, та інших осіб, які потребують соціального захисту і не здатні конкурувати на ринку праці, шляхом бронювання робочих місць та підтримки програм, спрямованих на розвиток їх підприємницьких ініціатив.
Держкомсім'ямолодь, МОН, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
12. Сприяти розвитку мережі молодіжних центрів праці та забезпечувати підтримку здійснюваних ними програм і заходів щодо працевлаштування молоді.
Держкомсім'ямолодь, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
13. Забезпечити проведення Всеукраїнської акції "Молодіжні трудові загони - 2004".
Держкомсім'ямолодь, МОН, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
14. Сприяти розвитку інфраструктури малого підприємництва з метою створення сприятливих умов для молодіжного підприємництва.
Держкомсім'ямолодь, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
15. Забезпечити проведення Всеукраїнського конкурсу бізнес-планів підприємницької діяльності молоді.
Держкомсім'ямолодь,
Держпідприємництво, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
II. Збільшення доходів від трудової діяльності
1. Розглянути можливість запровадження умов оплати праці працівників установ, закладів і організацій окремих галузей бюджетної сфери за Єдиною тарифною сіткою.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Мін'юст.
2004 рік.
2. Продовжити роботу щодо поетапного впорядкування системи оплати праці працівників органів державної влади.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Мін'юст.
2004 рік.
3. Розробити додаткові заходи щодо реалізації Концепції подальшого реформування оплати праці в Україні.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Мін'юст.
Друге півріччя 2004 року.
4. Здійснити заходи з метою поетапного наближення розміру мінімальної заробітної плати до рівня прожиткового мінімуму.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Мін'юст.
2004 рік.
5. Включати до галузевих і регіональних угод положення щодо умов зростання фондів оплати праці працівників виробничої сфери та встановлення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці.
Міністерства, інші центральні
органи виконавчої влади, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації разом з
об'єднаннями роботодавців і
профспілок.
Під час укладення галузевих і
регіональних угод.
6. Підтримувати купівельну спроможність населення шляхом індексації заробітної плати та інших грошових доходів відповідно до законодавства.
Міністерства, інші центральні
органи виконавчої влади, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
7. Здійснювати заходи щодо посилення державного контролю за дотриманням законодавства про оплату праці.
Мінпраці.
2004 рік.
III. Соціальне страхування як засіб захисту особи та її сім'ї від втрат доходу
1. Забезпечити наближення до прожиткового мінімуму мінімальних розмірів допомоги по безробіттю, догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виходячи з фінансових можливостей фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Мінпраці, Мінфін разом з
правліннями і виконавчими
дирекціями відповідних фондів
загальнообов'язкового державного
соціального страхування.
2004 рік.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Мін'юст, Фонд
загальнообов'язкового державного
соціального страхування на випадок
безробіття.
Серпень 2004 року.
Пенсійний фонд, Мінпраці, Мінфін.
Січень 2004 року.
4. Здійснити підготовчі заходи щодо впровадження системи загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування та підготувати відповідні пропозиції.
МОЗ, Мінекономіки, Мінфін,
Мін'юст, інші центральні органи
виконавчої влади.
2004 рік.
IV. Впровадження консолідованої системи адресної соціальної допомоги та соціальних послуг
Мінфін, Мінпраці, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
2. Установити диференційований рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги малозабезпеченим сім'ям та сім'ям з дітьми в розрахунку на одну особу.
Мінфін, Мінпраці, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
Мінпраці, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
4. Запровадити на загальнонаціональному та місцевих телевізійних і радіоканалах соціальну рекламу з питань формування здорового способу життя.
Держкомсім'ямолодь,
Держкомтелерадіо, МОЗ, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
V. Соціальна підтримка непрацездатних громадян та осіб з обмеженими фізичними можливостями
1. Сприяти діяльності центрів ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів, центрів професійної, медичної та соціальної реабілітації осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації, Мінпраці, МОЗ,
МОН, Фонд соціального захисту
інвалідів, громадські організації
інвалідів.
Постійно.
2. Надавати громадським організаціям інвалідів, їх підприємствам та організаціям державну підтримку у вигляді фінансової допомоги, кредитування, розміщення державного замовлення тощо.
Мінпраці, Мінфін, Мінекономіки,
Державна податкова адміністрація,
Фонд соціального захисту
інвалідів, Комісія з питань
діяльності підприємств та
організацій громадських
організацій інвалідів, Рада
міністрів Автономної Республіки
Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
3. Здійснювати заходи з усунення перешкод, що заважають доступу особам з обмеженими фізичними можливостями до об'єктів соціальної інфраструктури, зокрема до транспорту, забезпечивши внесення відповідних змін до нормативно-методичних документів.
Держбуд, Мінтранс, Мінпраці, МОН,
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
Постійно.
4. Сприяти розвитку в регіонах програм, які здійснюються центрами соціальних служб для молоді, щодо реабілітації молоді, дітей-інвалідів та дітей з вадами розумового або фізичного розвитку.
Держкомсім'ямолодь, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
VI. Соціальна підтримка сімей з дітьми та дітей, позбавлених батьківського піклування
1. Сприяти розвитку програм центрів "Родинний дім" щодо соціального супроводження неблагополучних сімей, дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей.
Держкомсім'ямолодь, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
2. Удосконалити систему утримання, виховання, навчання та соціального супроводження дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.
Держкомсім'ямолодь, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
3. Сприяти підвищенню ефективності роботи закладів соціального захисту дітей.
Держкомсім'ямолодь, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
4. Сприяти збереженню мережі дитячих оздоровчих закладів, розвитку їх матеріально-технічної бази та кадрового забезпечення.
Держкомсім'ямолодь, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік.
5. Забезпечити прийом до вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів I-II рівнів акредитації осіб з числа дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, інвалідів, дітей, батьки яких загинули під час військової служби або на вугледобувних роботах, та здійснення заходів щодо їх соціального захисту під час навчання.
МОЗ.
2004 рік.
6. Здійснити заходи з надання кредитів для навчання у вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладах III-IV рівнів акредитації студентам з малозабезпечених сімей.
МОЗ.
2004 рік.
7. Забезпечити неухильне дотримання санітарно-гігієнічних нормативів організації утримання, харчування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в державних інтернатних закладах та інших установах соціального спрямування.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації.
2004 рік
VII. Поліпшення житлових умов соціально вразливих верств населення
1. Розробити державні будівельні норми "Заклади соціального захисту населення" та "Проектування середовища життєдіяльності інвалідів та маломобільних груп населення".
Держбуд.
2004 рік.
2. Надавати науково-методичну допомогу в реалізації регіональних програм забезпечення безперешкодного доступу людей з обмеженими фізичними можливостями до об'єктів житлового та громадського призначення.
Держбуд, Мінпраці.
Постійно.
3. Передбачити у щорічних регіональних програмах розвитку житлового будівництва, які розробляються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2000 р.
N 1347, показники щодо створення житлового фонду соціального призначення шляхом будівництва нового та реконструкції існуючого житла.
Рада міністрів Автономної
Республіки Крим, обласні, Київська
та Севастопольська міські
держадміністрації, Держбуд.
2004 рік.
4. Затвердити нову редакцію державних будівельних норм "Житлові будинки та комплекси" з урахуванням нормативних вимог до проектування соціального житла.
Держбуд.
2004 рік.
5. Продовжити вдосконалення нормативно-правової бази для розвитку конкурентного середовища у сфері надання житлово-комунальних послуг.
Держжитлокомунгосп.
2004 рік.
VIII. Моніторинг реалізації стратегічних напрямів подолання бідності
1. Проводити моніторинг показників бідності та рівня життя населення, готувати інформаційно-аналітичні матеріали з питань оцінки бідності.
Мінпраці, Держкомстат, Національна
академія наук, Рада міністрів
Автономної Республіки Крим,
обласні, Київська та
Севастопольська міські
держадміністрації.
Щокварталу.
2. Висвітлювати у засобах масової інформації результати моніторингу показників бідності та рівня життя населення.
Мінпраці за участю заінтересованих
міністерств, інших центральних
органів виконавчої влади,
науково-дослідних та громадських
організацій.
2004 рік.
3. Підготувати щорічні статистичні збірники "Соціальні індикатори рівня життя населення" та "Діти, жінки та сім'я в Україні".
Держкомстат.
Вересень 2004 року.
4. Підготувати статистичний бюлетень "Соціальний захист населення в Україні".
Держкомстат.
Червень 2004 року.
5. Удосконалити систему показників зайнятості та безробіття на регіональному рівні.
Держкомстат, Мінпраці,
Мінекономіки, Національна академія
наук.
IV квартал 2004 року.
6. Інформувати громадськість про ситуацію на ринку праці.
Мінпраці, Держкомстат.
Щомісяця.
7. Розробити та впровадити статистико-математичні моделі для підвищення надійності оцінок показників бідності на регіональному рівні.
Держкомстат, Мінпраці, Національна
академія наук.
2004-2006 роки.
Додаток 1
до Заходів
Основні показники рівня життя
Показники |
Одиниця виміру |
2001 рік |
2002 рік |
2003 рік |
Прожитковий мінімум на одну особу у розрахунку на місяць, у тому числі: |
гривень |
311,3 |
342 |
342 |
для працездатних осіб |
|
331,05 |
365 |
365 |
для осіб, які втратили працездатність |
|
248,77 |
268 |
268 |
для дітей віком до 6 років |
|
276,48 |
307 |
307 |
для дітей віком від 6 до 18 років |
|
345,66 |
384 |
384 |
Номінальна середньомісячна заробітна плата |
-"- |
311,08 |
376,38 |
439,02 (січень- серпень) |
Індекс реальної заробітної плати працівників порівняно з попереднім роком |
відсотків |
119,3 |
118,2 |
115,2 (січень- серпень) |
Рівень безробіття, визначений за методологією МОП |
-"- |
11,1 |
10,1 |
9,1 (I пів- річчя) |
Чисельність безробітних, визначена за методологією МОП |
млн. чоловік |
2,52 |
2,3 |
2,1 (I пів- річчя) |
Співвідношення номінальної середньомісячної заробітної плати з прожитковим мінімумом для працездатних осіб |
відсотків |
94 |
103,1 |
134,1 |
Мінімальна заробітна плата |
гривень |
118 |
165 |
185 |
Співвідношення мінімальної заробітної плати з прожитковим мінімумом для працездатних осіб |
відсотків |
35,6 |
48,2 |
50,7 |
Мінімальна пенсія разом з цільовою грошовою допомогою на прожиття |
гривень |
72 |
86,9 |
91,8 |
Співвідношення мінімальної пенсії (разом з цільовою грошовою допомогою) з прожитковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність |
відсотків |
28,9 |
32,4 |
34,3 |
Середній мінімальний розмір матеріального забезпечення безробітних громадян |
гривень |
43,6 |
96,2 |
111,2 (січень- вересень) |
Співвідношення мінімального розміру матеріального забезпечення безробітних громадян з прожитковим мінімумом для працездатних осіб |
відсотків |
13,2 |
26,4 |
30,3 |
Рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у розрахунку на одну особу |
гривень |
65 |
80 |
80 |
................Перейти до повного тексту