1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 25 грудня 2002 р. N 727-р
Київ
Про схвалення Концепції проекту Закону України "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців"
1. Схвалити Концепцію проекту Закону України "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців" (додається).
2. Головдержслужбі разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити з урахуванням положень Концепції, схваленої цим розпорядженням, та подати до 1 січня 2004 р. проект Закону України "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців".
Прем'єр-міністр України В.ЯНУКОВИЧ
Інд. 19
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 25 грудня 2002 р. N 727-р
КОНЦЕПЦІЯ
проекту Закону України "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців"
Ця Концепція розроблена з метою законодавчого визначення основних засад реалізації державної кадрової політики з питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування.
На основі аналітичних даних та загальної характеристики проблеми у цій Концепції визначаються головні напрями врегулювання питання підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування у проекті Закону України "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців".
Організаційні засади функціонування системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців визначені Законом України "Про державну службу", згідно з яким право на державну службу мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, місця проживання, які одержали відповідну освіту і професійну підготовку та пройшли в установленому порядку конкурсний відбір, або за іншою процедурою, передбаченою Кабінетом Міністрів України (стаття 4).
Згідно із статтею 29 зазначеного Закону, державним службовцям створюються умови для навчання і підвищення кваліфікації у відповідних навчальних закладах (на факультетах) та шляхом самоосвіти. Державні службовці підвищують свою кваліфікацію постійно, у тому числі шляхом навчання у відповідних навчальних закладах, як правило, не рідше одного разу на п'ять років. Результати навчання і підвищення кваліфікації є однією з підстав для просування по службі.
Становленню і функціонуванню системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування сприяло виконання Програми кадрового забезпечення державної служби та Програми роботи з керівниками державних підприємств, установ і організацій, затверджених Указом Президента України від 10 листопада 1995 р. N 1035, а також Комплексної програми підготовки державних службовців, затвердженої Указом Президента України від 9 листопада 2000 р. N 1212.
Правова основа подальшого удосконалення системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування визначена Стратегією реформування системи державної служби в Україні, затвердженою Указом Президента України від 14 квітня 2000 р. N 599, іншими актами Президента України та рішеннями Кабінету Міністрів України, спрямованими на реалізацію Стратегії.
За час, що минув після прийняття Закону України "Про державну службу", сформована мережа навчальних закладів цієї системи, до складу якої входять Українська Академія державного управління при Президентові України, її чотири регіональних інститути у мм. Дніпропетровську, Львові, Харкові та Одесі, 63 вищих навчальних заклади та 23 центри перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ та організацій. Крім того, до діяльності у цій сфері залучено понад 40 галузевих інститутів підвищення кваліфікації.
З питань підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування прийнято більш як 60 нормативно-правових актів та розроблено майже 30 методичних рекомендацій.
Відсутність належної законодавчої бази з цього питання призводить до безсистемного напрацювання нормативно-правових актів, неузгодженості щодо їх розроблення і прийняття, розпорошеності у підходах до вирішення кадрових питань, що в свою чергу є перешкодою для переходу на державну службу висококваліфікованих працівників, зокрема з недержавного сектору економіки, та зміцнення кадрового потенціалу.
Комплексність і послідовність законодавчого врегулювання порушених питань полягає у припиненні практики внесення незначних змін до Законів України "Про державну службу", "Про службу в органах місцевого самоврядування", "Про освіту", "Про вишу освіту", інших законодавчих актів.
Проект Закону України "Про систему підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців" повинен передбачати удосконалення діючої системи з метою задоволення не лише потреби держави у висококваліфікованих кадрах, а й державного службовця як особистості. Для цього необхідно спрямувати діяльність навчальних закладів і органів управління цією системою насамперед на підготовку і виховання управлінців, здатних аналітично мислити та творчо підходити до прийняття управлінських рішень.
За попередніми даними, щорічна потреба органів державної влади та органів місцевого самоврядування у підготовці магістрів державного управління становить близько 3200 осіб. Протягом 1996-2001 років забезпечено підготовку 5164 магістрів за спеціальностями "Державна служба", "Державне управління", що становить лише 2,5 відсотка загальної чисельності державних службовців; щороку підвищують кваліфікацію , близько 40 тис. державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, що становить 19,2 відсотка їх загальної чисельності.

................
Перейти до повного тексту