1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 1 березня 2001 р. N 69-р
Київ
Про схвалення Концепції щодо внесення змін до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації"
1. Схвалити Концепцію щодо внесення змін до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації" (додається).
2. Мін'юсту разом з іншими центральними органами виконавчої влади у місячний термін після затвердження Концепції державної регіональної політики розробити на основі Концепції, схваленої цим розпорядженням, проекти Законів України "Про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та "Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" і подати Кабінетові Міністрів України.
3. Мінекономіки, Мінфіну, Мін'юсту і Головдержслужбі підготувати пропозиції про надання на період проведення адміністративної реформи в Україні одному з центральних органів виконавчої влади повноважень щодо системного оформлення процесу деконцентрації функцій центральних органів виконавчої влади.
Прем'єр-міністр України В.ЮЩЕНКО
Інд. 39
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 1 березня 2001 р. N 69-р
КОНЦЕПЦІЯ
щодо внесення змін до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації"
Внесення змін до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про місцеві державні адміністрації" викликане необхідністю підвищення ролі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у реалізації стратегії економічного та соціального розвитку України на 2000-2004 роки, визначеної у Посланні Президента України до Верховної Ради України "Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічного і соціального розвитку на 2000-2004 роки".
Практика застосування зазначених Законів України свідчить про недосконалість правового регулювання у сфері управління соціально-економічними процесами на регіональному та місцевому рівнях, що призводить до поглиблення диспропорцій та диференціації територіального розвитку, низького рівня якості надання державних і громадських послуг населенню. Неузгодженість і дублювання повноважень місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування зумовлюють невизначеність їх відповідальності, послаблюють державний і громадський контроль за результатами їх практичної діяльності.
Недосконалість правових норм породжує зайву напруженість у стосунках між головами обласних і районних державних адміністрацій та головами обласних і районних рад, а також між ними і міськими головами.
Необхідність внесення змін до зазначених Законів пов'язана також з проведенням адміністративної реформи, змінами у міжбюджетних відносинах, формуванням нової державної регіональної політики.
Цією Концепцією пропонується внесення таких змін:
I. До Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"
1. Потребують чіткого визначення згідно з Конституцією України питання місцевого значення, віднесені Законом до компетенції територіальних громад, які вирішуються ними безпосередньо або через утворені органи місцевого самоврядування, зокрема:
1) для територіальних громад:
[ правоможності територіальних громад безпосередньо або через органи місцевого самоврядування розглядати і вирішувати питання місцевого значення, віднесені Конституцією і законами України до їх повноважень.]
--------------------
Примітка. [ ] - виділено нові повноваження.
[ До відання виключно територіальних громад належать питання щодо обрання згідно із законом депутатів відповідних рад і сільських, селищних, міських голів.]
Територіальна громада може вирішувати також інші питання місцевого значення шляхом проведення відповідно до законодавства загальних зборів та місцевого референдуму;
2) для сільських, селищних, міських рад:
а) затвердження та [ контроль за виконанням місцевих ] програм соціально-економічного та культурного розвитку [ сіл, селищ, міст, у тому числі:
програм соціального захисту та соціального забезпечення (з питань дітей, молоді, жінок, сім'ї; соціального захисту окремих категорій населення);
програм розвитку житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів;
культурно-мистецьких програм;
програм підтримки засобів масової інформації;
програм розвитку охорони здоров'я, фізичної культури і спорту;
програм зайнятості населення;
екологічних та інших програм з питань цивільного захисту;
енергозберігаючих програм;
контроль за типовим проектуванням, реставрацією та охороною пам'яток архітектури місцевого значення;
контроль за роботою транспорту, дорожнього господарства; ]
б) затвердження та контроль за виконанням місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету;
в) установлення місцевих податків і зборів, розмірів їх ставок у межах, визначених законодавством;
[ г) утворення цільових фондів, затвердження положень про ці фонди та звітування про використання їх коштів;
ґ) об'єднання на договірних засадах коштів відповідного місцевого бюджету та інших місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування комунальних підприємств, установ та організацій, вирішення інших питань, що стосуються інтересів територіальних громад; ]
д) прийняття рішень про:
випуск облігацій, місцеві позики та їх обслуговування відповідно до законодавства;
отримання позик і коштів з інших місцевих бюджетів та затвердження порядку їх використання, а також про передачу коштів з відповідного місцевого бюджету;
надання відповідно до законодавства пільг з місцевих податків і зборів;
управління комунальним майном та його утримання;
утворення, реорганізацію та ліквідацію комунальних підприємств, установ та організацій, здійснення контролю за їх діяльністю, встановлення порядку використання ними прибутку;
відчуження відповідно до законодавства комунального майна;
передачу іншим органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання окремих повноважень щодо управління комунальним майном територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;
створення у разі потреби органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб'єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб);
вирішення відповідно до Закону питань регулювання земельних відносин;
затвердження відповідно до Закону ставок земельного податку, розмірів плати за користування природними ресурсами, що є у власності відповідних територіальних громад;
відведення земельних ділянок під забудову та для інших потреб;
планування, використання та надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу;
організацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення відповідно до законодавства пропозицій щодо оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками природи, історії або культури, які охороняються законом;
[ найменування (перейменування) вулиць, провулків, проспектів, площ, парків, скверів, мостів та інших споруд, розташованих на території відповідного населеного пункту; ]
дозвіл на будівництво об'єктів незалежно від форми власності;
адміністративно-територіальний устрій. Рішення приймаються у межах і порядку, визначених цим та іншими законами;
затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації;
затвердження договорів, укладених сільським, селищним, міським головою від імені ради, з питань, що належать до її компетенції;
установлення відповідно до законодавства місцевих правил забудови населених пунктів, забезпечення в них чистоти і громадського порядку;
ліквідацію наслідків екологічних катастроф, стихійного лиха, епідемій, епізоотій та інших надзвичайних ситуацій, [ запобігання цим ситуаціям, інформування про них населення, залучення в установленому порядку до цих робіт підприємств, установ, організацій, а також населення, створення аварійно-рятувальних служб для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; ]
внесення пропозиції щодо створення спеціальних (вільних) та інших зон;
затвердження статуту територіальної громади;
затвердження відповідно до Закону положення про зміст, опис та порядок використання символіки територіальної громади;
[ надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та з комунальної у державну власність;
утворення місцевої пожежної охорони та контроль за її діяльністю;
організацію позашкільної освіти;
звернення до суду щодо визнання незаконними актів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад;
об'єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, і населення, а також бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання на пайових засадах об'єктів соціальної і виробничої інфраструктури, шляхів спільного користування та на заходи щодо охорони навколишнього природного середовища. Порядок визначення граничних розмірів пайової участі (внесків) інвесторів (забудовників) у створенні інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів установлюється Кабінетом Міністрів України; ]
формування відповідно до Закону міліції, що утримується за рахунок коштів бюджету місцевого [ самоврядування, про чисельність працівників такої міліції, про витрати на їх утримання, матеріально-технічне забезпечення їх діяльності, створення для них належних житловопобутових умов;
е) затвердження правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення побутових та інших потреб населення, зон санітарної охорони джерел водопостачання, обмеження або заборону використання підприємствами питної води у промислових цілях;
є) відведення місць для об'єктів соціально-культурного призначення;
ж) подання до районних, обласних рад інформації про необхідні показники та внесення пропозицій до програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм розвитку підприємництва відповідних районів і областей, а також до планів підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, розташованих на відповідній території, з питань, пов'язаних із соціально-економічним та культурним розвитком території, задоволенням потреб населення;
з) установлення порядку використання коштів та іншого майна, що перебувають у комунальній власності територіальних громад;
и) забезпечення соціального обслуговування самотніх і непрацездатних громадян, надання населенню житлових субсидій та виплату пенсій і допомоги;
і) визначення разом з підприємствами (об'єднаннями), установами та організаціями, громадськими організаціями інвалідів нормативів робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів;
ї) внесення подань до відповідних органів про притягнення до відповідальності посадових осіб у разі ігнорування ними законних вимог, рішень рад та їх виконавчих органів, прийнятих у межах їх повноважень;
й) створення умов для розвитку, підтримання та захисту конкуренції на регіональних товарних ринках;
к) забезпечення додержання законодавства про мобілізаційну підготовку та військовий обов'язок;
л) виконання заходів щодо посилення енергозбереження.
До відання міських рад належить ] визначення обсягу і меж повноважень, які здійснюють районні у містах (у разі їх створення) ради та їх виконавчі органи в інтересах територіальних громад районів у містах.
Організаційні питання, що вирішуються сільськими, селищними, міськими радами:
затвердження та внесення змін до регламенту ради:
утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та внесення змін до їх складу, обрання голів комісій;
утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск;
обрання за пропозицією сільського, селищного, міського голови на посаду та звільнення з посади секретаря ради;
затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів відповідної ради, загальної чисельності її працівників, витрат на їх утримання [ у межах показників, визначених Кабінетом Міністрів України; ]
утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради;
затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання;
заснування засобів масової інформації відповідної ради, призначення і звільнення їх керівників;
заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради;
прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові;
заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує;
розгляд запитів депутатів, прийняття рішень з цих питань;
заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді, виконання ними доручень ради;
прийняття рішень про дострокове припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законодавством;
скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень;
визначення відповідно до Закону кількісного складу ради;
прийняття рішення щодо:
дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених законом;
проведення, місцевого референдуму, організації референдумів та виборів органів державної влади, органів місцевого самоврядування та сільського, селищного, міського голови;
[ надання дозволу на утворення органів самоорганізації населення та передачу їм частини питань, що належать до власної компетенції територіальних громад, фінансів, майна, а також щодо дострокового припинення повноважень цих органів у випадках, передбачених законодавством; ]
об'єднання в асоціації або щодо вступу до асоціацій, інших добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування та виходу з них.
Сільські, селищні, міські ради можуть розглядати і вирішувати також інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами;
[ 3) для районних і обласних рад:
а) затвердження:
програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних району, області; контроль і заслуховування звітів про їх виконання; ]
районних, обласних бюджетів, які формуються з коштів державного бюджету, для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів, а також з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів, для реалізації спільних соціально-економічних та культурних програм; внесення змін до відповідних бюджетів та програм, здійснення контролю за їх виконанням і затвердження звітів з цього питання;
[ схем планування територій, містобудівних програм відповідно області та району; ]
регіональних правил забудови населених пунктів та територій області;
б) прийняття рішень щодо:
управління об'єктами, які перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст [ на підставах, визначених Законом, а також делегування зазначених функцій відповідним Державним адміністраціям;
забезпечення місцевих органів виконавчої влади необхідним для їх функціонування нерухомим майном, у тому числі шляхом передачі його з комунальної у державну власність відповідно до закону; ]
організації територій і об'єктів природно-заповідного фонду районного і обласного значення та інших територій, що підлягають особливій охороні; внесення до відповідних державних органів пропозицій про оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками національної історії або культури, які охороняються законом;
адміністративно-територіального устрою в межах і в порядку, визначених законом;
звернення до суду з питань визнання незаконними актів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, що обмежують права територіальних громад у сфері їх спільних інтересів, які подані районними, обласними радами;
[ організації охорони, реставрації, використання пам'яток історії та культури, архітектури і містобудування, палацово-паркових, паркових та садибних комплексів, природних заповідників - об'єктів спільної власності територіальних громад; ]
здійснення заходів з ліквідації наслідків екологічних катастроф, стихійного лиха, епідемій, епізоотій, інших надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям, інформування про них населення, залучення в установленому законом порядку до цих робіт підприємств, установ та організацій, а також населення, створення аварійно-рятувальних загонів та служб рятування для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
[ формування регіонального контракту на закупівлю товарів і послуг для забезпечення реалізації спільних потреб відповідних територіальних громад;
в) надання згоди на передачу об'єктів з державної у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст;
г) затвердження маршрутів і графіків руху районного та обласного пасажирського транспорту незалежно від форми власності, узгодження їх. з графіками руху транзитного пасажирського транспорту. ]
Організаційні питання, що вирішуються районними та обласними радами:
обрання голови ради, його заступника, звільнення їх з посади;
утворення, обрання і ліквідація постійних та інших комісій ради, зміна їх складу, обрання голів комісій;
затвердження за пропозицією голови ради структури і загальної чисельності виконавчого апарату ради, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату [ у межах показників, визначених Кабінетом Міністрів України; ]
затвердження регламенту, плану роботи ради, заслуховування звіту про виконання плану;
заснування засобів масової інформації відповідної ради, призначення і звільнення їх керівників;
заслуховування звітів постійних комісій, керівників органів, які рада утворює, обирає та призначає;
розгляд запитів депутатів, прийняття рішень з цих питань;
прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому Законом;
визначення відповідно до закону кількісного складу ради;
прийняття за пропозицією територіальних громад рішення щодо проведення відповідно місцевого референдуму з питань, які стосуються спільних інтересів територіальних громад;
здійснення повноважень щодо організації проведення всеукраїнського референдуму і виборів органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
затвердження відповідно до законодавства положення про зміст, опис та порядок використання символіки району, області;
прийняття рішень щодо об'єднання в асоціації, вступ до асоціацій та інших добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад, а також про вихід з них;
[ забезпечення розвитку, підтримання та захисту конкуренції на регіональних товарних ринках у відповідних районах та областях. Районні та обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях також інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами. ]
Районні та обласні ради можуть приймати рішення про делегування деяких повноважень відповідним державним адміністраціям. З цією метою в місцевих державних адміністраціях можуть створюватися відповідні структурні підрозділи. Місцеві державні адміністрації з питань виконання цих повноважень підзвітні і підконтрольні відповідним радам.
Голови районних та обласних державних адміністрацій щороку звітують на сесіях відповідних рад про виконання делегованих радами повноважень. [ У разі прийняття двома третинами депутатів від складу відповідної ради рішення про незадовільне виконання делегованих повноважень рада приймає рішення про недовіру голові місцевої державної адміністрації та надсилає це рішення Президенту України.
Обласні та районні ради можуть пропонувати територіальним громадам передачу певних повноважень з окремих питань спільних інтересів.
Делегування місцевим державним адміністраціям повноважень супроводжується передачею їм відповідних фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для здійснення цих повноважень.
Повноцінне вирішення органами місцевого самоврядування питань місцевого значення повинно бути забезпечено відповідними власними ресурсами, що обо'язково має бути передбачено у Бюджетному кодексі України. Враховуючи надзвичайно низьке забезпечення цими ресурсами органів місцевого самоврядування, можливе запровадження додаткових місцевих податків і зборів. ]
Органи місцевого самоврядування в межах Закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не виключено із сфери їх компетенції і вирішення якого не доручено іншому органу.
[ 2. З метою децентралізації державних послуг частина повноважень центральних органів виконавчої влади надається органам місцевого самоврядування, зокрема:
1) повноваження, що надаються сільським, селищним, міським радам міст районного значення, зокрема:
забезпечення розвитку дошкільної освіти;
забезпечення розвитку загальної середньої освіти (школи, дитячі садки);
забезпечення розвитку загальної медичної допомоги (дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські пункти, фельдшерські пункти);
виконання культурно-освітніх та видовищних програм;
2) повноваження, що надаються міським радам (міст республіканського - Автономної Республіки Крим - та обласного значення):
а) в галузі освіти:
дошкільної освіти у містах;
загальної середньої освіти (у тому числі школи, дитячі садки, спеціалізовані школи, ліцеї, гімназії, колегіуми);
надання допомоги на дітей, які перебувають під опікою, піклуванням;
виконання освітніх програм, які передаються державою в установленому законодавством порядку;
б) в галузі охорони здоров'я:
надання медико-санітарної допомоги (міські лікарняні заклади, спеціалізовані лікарні, лікувально-профілактичні заклади особливого типу, диспансери, амбулаторно-поліклінічні заклади, заклади переливання крові, швидкої та екстреної медичної допомоги, санаторно-курортні заклади, заклади санітарної просвіти, заклади медико-соціального захисту та інші);
виконання регіональних програм охорони здоров'я, материнства і дитинства;
надання загальної медичної допомоги (лікарні широкого профілю, пологові будинки, станції швидкої та невідкладної медичної допомоги, поліклініки і амбулаторії, загальні стоматологічні поліклініки);
виконання програми медико-санітарної освіти;
в) у галузі соціального захисту та соціального забезпечення:
виконання державних програм соціального забезпечення (притулки для неповнолітніх, якщо не менш як 90 відсотків кількості дітей, які перебувають у цих закладах, формується на території відповідного міста, районні та міські програми і заходи, спрямовані на розв'язання проблем молоді, жінок, сім'ї; територіальні центри і відділення соціальної допомоги, вдома):
виконання державних програм соціального захисту (пільги ветеранам війни, військової служби та праці, допомога сім'ям з дітьми, допомога малозабезпеченим сі'ям, щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного догляду, на догляд за ним, виплата компенсації реабілітованим, додаткові виплати на покриття витрат населення з оплати житлово-комунальних послуг, компенсаційні виплати за пільговий проїзд та надання пільг на послуги телефонного зв'язку окремим категоріям громадян);
забезпечення за рахунок місцевих бюджетів доплати до розмірів державної соціальної допомоги, встановлених відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" виходячи із затвердженого регіонального прожиткового мінімуму;
виконання державних програм підтримки будівництва (реконструкції) житла для окремих категорій громадян;
г) забезпечення виконання державних культурно-освітніх та театрально-видовищних програм;
ґ) забезпечення виконання державних програм розвитку фізичної культури і спорту.
Держава фінансує здійснення наданих сільським, селищним, міським радам повноважень у повному обсязі за рахунок коштів державного бюджету або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об'єкти загальнодержавної власності;
3) з метою усунення суперечностей, які можуть виникати під час виконання своїх повноважень сільськими, селищними та міськими радами та їх виконавчими органами, до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад пропонується віднести: ]
підготовку програм соціально-економічного та культурного розвитку сіл, селищ, міст, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування, подання їх на затвердження ради та організацію виконання; подання раді звітів про хід і результати виконання цих програм;
розроблення проекту місцевого бюджету, подання його на затвердження відповідної ради, забезпечення виконання бюджету; подання раді письмових звітів про хід і результати виконання бюджету; підготовку і подання відповідним органам виконавчої влади необхідних фінансових показників і пропозицій щодо складання проектів місцевих бюджетів;
утримання та управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад;
здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад;
заслуховування звітів про роботу керівників підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад;
підготовку і внесення на розгляд ради пропозицій щодо порядку та умов відчуження комунального майна, переліку об'єктів комунальної [ власності, ] які не підлягають відчуженню, [ а також щодо визначення сфер господарської діяльності та переліку об'єктів, які можуть надаватися у концесію; ]
облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності;
надання громадянам, які мають потребу в поліпшенні житлових умов, допомоги в будівництві житла, отриманні кредитів, у тому числі пільгових, та субсидій для будівництва чи придбання житла; надання допомоги власникам квартир (будинків) в їх обслуговуванні та ремонті;
забезпечення соціально-культурних закладів, які належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, а також населення паливом, електроенергією, газом та іншими енергоносіями; вирішення питань водопостачання, відведення та очищення стічних вод; здійснення контролю за якістю питної води;
вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин;
організацію благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, а також населення; здійснення контролю за благоустроєм виробничих територій, озелененням, охороною зелених насаджень і водойм, створенням місць відпочинку громадян;
організацію місцевих ринків, ярмарків, сприяння розвитку всіх форм торгівлі;
установлення зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад;
затвердження маршрутів і графіків руху місцевого пасажирського транспорту незалежно від форми власності, узгодження їх з графіками руху транзитного пасажирського транспорту у випадках, передбачених законодавством;
забезпечення утримання в належному стані кладовищ, інших місць поховання та їх охорони;
надання дозволу на розміщення реклами в порядку, встановленому законодавством;
здійснення відповідно до законодавства контролю за належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства, торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування, транспорту, зв'язку, за технічним станом, правилами користування та утримання інших об'єктів нерухомого майна всіх форм власності; прийняття рішень про скасування наданого ними дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення екологічних, санітарних правил, вимог законодавства;
облік відповідно до Закону житлового фонду, здійснення контролю за його використанням;
надання відповідно до Закону громадянам, які потребують соціального захисту, безоплатного комунального житла або житла за доступну для них плату;
здіснення контролю за додержанням житлового законодавства на підприємствах, в установах та організаціях, розташованих на відповідній території, незалежно від форми власності;
видачу ордерів на заселення жилої площі відповідно до Закону; [ створення комісій, що регулюють надання пільг, субсидій на оплату комунальних послуг, отримання безоплатного житла та контролюють доцільність використання таких пільг; ]
виконання або делегування на конкурсній основі генеральній будівельній організації (підрядній організації) функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності;

................
Перейти до повного тексту