1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 11 жовтня 2002 р. N 569-р
Київ
Про затвердження Концепції розвитку сфери побутового обслуговування населення
1. Затвердити Концепцію розвитку сфери побутового обслуговування населення (додається).
2. Мінекономіки, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській і Севастопольській міським держадміністраціям із залученням Укрсоюзсервісу, інших об'єднань підприємців забезпечити здійснення заходів щодо реалізації положень Концепції, затвердженої цим розпорядженням.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 25
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 11 жовтня 2002 р. N 569-р
КОНЦЕПЦІЯ
розвитку сфери побутового обслуговування населення
Оцінка стану побутового обслуговування
Загальний стан економіки, зниження платоспроможності населення та інші фактори перехідного періоду обумовили негативні тенденції у сфері побутового обслуговування.
За останні роки рівень споживання населенням країни побутових послуг значно знизився. Незважаючи на те, що ця сфера залишається важливим сектором економіки та джерелом наповнення державного бюджету, у 1990-2001 роках обсяг реалізації побутових послуг скоротився у 12 разів, а мережа служби побуту - у 2,5 раза. У багатьох містах і селищах побутові послуги не надаються, у сільській місцевості організована служба побуту практично відсутня, чисельність працівників на підприємствах побутового обслуговування зменшилася майже удвічі. Частка обсягу побутових послуг у загальному обсязі платних послуг населенню зменшилася з 22,8 до 6,8 відсотка.
Зазнала значних змін структура побутового обслуговування. Зменшилися обсяги надання послуг з індивідуального пошиття одягу та взуття, хімічного чищення виробів, прання білизни, послуг, пов'язаних з доглядом за тілом. Одночасно збільшилися обсяги надання послуг з ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів.
Останнім часом обсяг реалізації побутових послуг у розрахунку на 1 жителя в середньому становив близько 30 гривень на рік, тобто менш як 10 відсотків раціональних нормативів їх споживання, а в сільській місцевості цей показник не перевищує 5 відсотків.
Мережа сфери побутового обслуговування не дає населенню можливості одержувати послуги за місцем проживання.
Більша частина об'єктів побутового обслуговування знаходиться у великих містах, а в невеликих містах та в сільській місцевості, де проживає понад 50 відсотків населення, немає умов для одержання необхідних побутових послуг. До того ж, у сільській місцевості один такий об'єкт припадає на 5 поселень, або 2600 жителів.
Технічний рівень переважної більшості підприємств, що надають побутові послуги, дуже низький. Близько 60 відсотків обладнання експлуатується понад 15-20 років. Впровадження прогресивних технологій та переоснащення відбувається повільно.
Мають місце випадки, коли надаються побутові послуги низької якості, без належної гарантії. Значні обсяги побутових послуг перейшли у тіньовий сектор економіки.
Не завершено приватизації підприємств побутового обслуговування.
Таким чином, загальний стан побутового обслуговування не задовольняє потреб населення, і насамперед у соціально необхідних послугах. У значної кількості підприємств відсутні кадри необхідної кваліфікації. Більшість підприємств побутового обслуговування перебуває у складному фінансовому становищі.
Отже, основні організаційно-економічні проблеми у сфері побутового обслуговування зводяться на сьогодні до такого:
недосконале правове регулювання питань діяльності суб'єктів господарської діяльності;
професійна роз'єднаність підприємств побутового обслуговування;
відсутність у невеликих містах та у сільській місцевості, де проживає понад 50 відсотків населення, достатньої мережі підприємств побутового обслуговування;
наявність тіньового сектору;
низький технічний рівень оснащення більшості підприємств побутового обслуговування, відсутність вітчизняного обладнання, приладів та інструментів для надання цих послуг;
недостатня кваліфікація значної частини фахівців для роботи в ринкових умовах;
відсутність фінансово-кредитної підтримки підприємств.
Основні завдання сфери побутового обслуговування
Завданнями сфери побутового обслуговування є надання населенню широкого спектру високоякісних побутових послуг, наближення його до місць проживання та трудової діяльності громадян шляхом оптимізації мережі об'єктів побутового обслуговування, поступове досягнення європейського рівня обслуговування, підвищення якості, культури обслуговування, нарощування обсягів виробництва.
Для досягнення цього необхідне:
удосконалення правового регулювання діяльності суб'єктів господарської діяльності, які надають побутові послуги;
створення умов для скорочення тіньового сектору у сфері побутового обслуговування;
формування збалансованої мережі об'єктів побутового обслуговування, насамперед тих, які визначені для надання соціально необхідних видів послуг;
створення умов для рентабельної роботи підприємств;
задоволення потреб населення в різноманітних якісних побутових послугах за диференційованими цінами;
забезпечення проведення технічного переоснащення підприємств;
створення обслуговуючих кооперативів для надання більш широкого спектру послуг, організації виїзного обслуговування сільського населення;

................
Перейти до повного тексту