1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 25 липня 2002 р. N 416-р
Київ
Про схвалення Концепції Програми законодавчого забезпечення розвитку місцевого самоврядування
1. Схвалити Концепцію Програми законодавчого забезпечення розвитку місцевого самоврядування (додається).
2. Мін'юсту разом з іншими центральними органами виконавчої влади розробити на основі Концепції, схваленої цим розпорядженням, та подати у жовтні 2002 року проект Програми законодавчого забезпечення розвитку місцевого самоврядування.
Прем'єр-міністр України А.КІНАХ
Інд. 39
СХВАЛЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 25 липня 2002 р. N 416-р
КОНЦЕПЦІЯ
Програми законодавчого забезпечення розвитку місцевого самоврядування
1. Ця Концепція розроблена з метою визначення основних засад Програми законодавчого забезпечення розвитку місцевого самоврядування (далі - Програма).
Осмислення перших уроків історії становлення місцевого самоврядування в Україні свідчить, що його дальший розвиток повинен базуватися на наукових засадах, відповідати певним принципам. Відсутність концептуального бачення розбудови місцевого самоврядування призводить до дезінтеграції у ході законотворчого процесу, безсистемного напрацювання законодавчих актів, неузгодженості щодо їх розроблення і прийняття, розпорошеності підходів до визначення статусу, компетенції, відповідальності суб'єктів місцевого самоврядування.
Одним з основних питань у ході реалізації Концепції адміністративної реформи в Україні є забезпечення на регіональному та місцевому рівні демократичної, гнучкої та ефективної організації управління, запровадження механізму оптимального самодостатнього функціонування суб'єктів державного управління та управління в системі місцевого самоврядування, здійснення ефективного адміністративного контролю у сфері становлення і розвитку місцевого самоврядування.
Відповідно до Концепції адміністративної реформи в Україні проведення реформи місцевого самоврядування повинне узгоджуватися у часі з трансформацією низової ланки системи адміністративно-територіального устрою країни, вдосконаленням системи державного управління та базуватися на положеннях Конституції України.
Конституція України заклала необхідний правовий фундамент організації влади на місцях, що передбачає поєднання державного управління на регіональному рівні із місцевим самоврядуванням.
Проте Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні", інші законодавчі акти, які визначають повноваження органів місцевого самоврядування, не повною мірою врегульовують питання організації діяльності територіальних громад, формування і діяльності органів місцевого самоврядування. Зокрема це стосується питань управління комунальною власністю, міжбюджетних відносин, різних форм безпосередньої участі громадян у виконанні завдань та функцій місцевого самоврядування, взаємовідносин органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з відповідними органами державної влади та їх посадовими особами, а також форм взаємодії територіальних громад, співробітництва у реалізації спільних проектів.
В основу Програми мають бути покладені положення Указу Президента України від 30 серпня 2001 р. N 749 "Про державну підтримку розвитку місцевого самоврядування в Україні", розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 р. N 123 "Про заходи щодо виконання Програми державної підтримки розвитку місцевого самоврядування в Україні" та від 13 вересня 2001 р. N 437 "Про заходи щодо реалізації Концепції державної регіональної політики".
Програма повинна містити вичерпний перелік проблемних питань місцевого самоврядування із викладенням пропозицій щодо їх законодавчого врегулювання, а також організаційні, науково-технічні та фінансові засади його дальшого розвитку.
Крім того, необхідно визначити територіальні основи місцевого самоврядування (територіальні межі здійснення місцевого самоврядування), що безпосередньо пов'язане з необхідністю реформування системи адміністративно-територіальних одиниць, оскільки існуюча організація територіального устрою, коли у межах адміністративних кордонів одних населених пунктів перебувають інші населені пункти, територіальні громади яких згідно з Конституцією України виступають самостійними суб'єктами місцевого самоврядування, не дає змоги сформувати дієздатні територіальні громади.
Доцільно врегулювати деякі питання на локальному рівні у рамках рішень, що приймаються органами місцевого самоврядування, з урахуванням повноважень, визначених Конституцією та законами України. Особливу увагу слід приділити питанням, що передбачається унормувати у статутах територіальних громад.
Предметом локальної нормотворчості можуть бути, наприклад, організація роботи органів та посадових осіб місцевого самоврядування, процедура проведення зборів громадян за місцем проживання, місцевих референдумів.
2. Законодавче забезпечення розвитку місцевого самоврядування базується на засадах:
комплексного підходу до розвитку законодавства в цілому і розроблення окремих нормативно-правових актів;
органічного поєднання статусного (установчого), функціонального і галузевого методів нормативно-правового врегулювання;
здійснення підготовки проектів нормативно-правових актів з урахуванням адміністративної, судово-правової, адміністративно-територіальної реформ;
фінансового обґрунтування проектів нормативно-правових актів;
наукового супроводження та експертизи відповідних проектів нормативно-правових актів;
проведення на законодавчій основі експериментів із запровадження нових форм організації місцевого самоврядування, інновацій у ході реформи місцевого самоврядування;

................
Перейти до повного тексту