- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
від 5 травня 2003 р. N 259-р Київ |
Про затвердження Концепції формування системи національних електронних інформаційних ресурсів
1. Затвердити Концепцію формування системи національних електронних інформаційних ресурсів (далі - Концепція), що додається.
2. Держкомзв'язку у тримісячний термін розробити заходи на виконання Концепції формування системи національних електронних інформаційних ресурсів.
Прем'єр-міністр України | В.ЯНУКОВИЧ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 5 травня 2003 р. N 259-р
КОНЦЕПЦІЯ
формування системи національних електронних інформаційних ресурсів
Мета Концепції
Метою цієї Концепції є визначення стратегії формування системи національних електронних інформаційних ресурсів (далі - ресурсів).
Концепція визначає основні засади і напрями формування, використання та захисту національних ресурсів.
Терміни, використані у Концепції
Інші терміни Концепції вживаються у такому значенні:
національні ресурси - ресурси незалежно від їх змісту, форми, часу та місця створення, форми власності, призначені для задоволення потреб громадянина, суспільства, держави. Національні ресурси включають державні, комунальні та приватні ресурси;
державні ресурси - ресурси, які є об'єктом права державної власності;
комунальні ресурси - ресурси, які є об'єктом права комунальної власності;
приватні ресурси - ресурси, які є об'єктом права приватної власності;
власник ресурсів - фізична або юридична особа, яка має право власності на ресурси;
система національних ресурсів - організована за єдиною технологією сукупність національних ресурсів, необхідних для розв'язання завдань соціально-економічного розвитку держави та внесених до Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів;
реєстр ресурсів - сукупність даних, упорядкованих з метою обліку і реєстрації ресурсів.
Проблеми формування системи національних ресурсів
В Україні існує багато ресурсів, що характеризуються різноманітними формами представлення інформації, організаційними та технологічними рішеннями, кількість яких збільшується одночасно із стрімким розвитком інформаційних технологій. Під час цих процесів виникає багато проблем. До загальних проблем формування, використання та захисту національних ресурсів належать, зокрема:
переважно галузевий принцип інформатизації органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що призводить до обмеженості використання певних видів ресурсів;
відсутність правових норм, які регулювали б доступ до державних ресурсів, порядок надання і використання інформації про діяльність органів державної влади, підприємств і організацій;
недостатня урегульованість суспільних відносин, пов'язаних із формуванням, використанням та захистом національних ресурсів, у тому числі щодо комерційного використання державних ресурсів;
необхідність приведення національних ресурсів до єдиних державних стандартів на базі новітніх інформаційних технологій, міжнародних стандартів, уніфікованих систем класифікації і кодування інформації;
відсутність ефективних національних операційних, пошукових, геоінформаційних та навігаційних систем;
відсутність вимог до змісту національних ресурсів та обмежень щодо їх використання;
відносно висока вартість користування ресурсами.
Аналіз цих та інших проблем сфери національних ресурсів свідчить про необхідність вдосконалення державної політики у цій сфері.
Державне управління у сфері національних ресурсів
Національні ресурси є важливою складовою стратегічних ресурсів держави, значення якої зростає із розвитком інформаційних технологій та їх використанням в усіх сферах суспільного життя. Ефективне державне управління національними ресурсами є важливою умовою забезпечення інформаційної безпеки держави та реалізації державної політики у сфері інформатизації. Формування системи національних ресурсів є одним із основних завдань Національної програми інформатизації.
Управління та координацію діяльності з питань, пов'язаних з формуванням, використанням та захистом національних ресурсів, включаючи ведення Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів та підготовку щорічної доповіді про стан та розвиток національних ресурсів, повинен забезпечувати спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі зв'язку та сфері інформатизації.
Організація використання і контроль за національними ресурсами в особливий період здійснюється відповідно до законодавства у сфері оборони держави.
Структуру національних ресурсів, їх статус, порядок реєстрації та використання визначає Кабінет Міністрів України.
Для забезпечення формування системи національних ресурсів необхідно розв'язати такі основні завдання, зокрема:
забезпечення широкого доступу до ресурсів, у тому числі іноземних, через глобальні інформаційні мережі;
правове врегулювання суспільних відносин, пов'язаних з формуванням, використанням та захистом національних ресурсів;
вироблення рекомендацій щодо приведення національних ресурсів до єдиних стандартів на базі новітніх інформаційних технологій, міжнародних стандартів, уніфікованих систем класифікації і кодування інформації;
створення ефективних національних пошукових, геоінформаційних та навігаційних систем;
забезпечення розвитку національної освіти, науки, культури через використання новітніх інформаційних технологій;
залучення до формування системи національних ресурсів недержавних структур;
створення умов для забезпечення захисту національних ресурсів незалежно від форми власності;
сприяння наповненню інформаційного ринку національними ресурсами.
Принципи формування та вимоги до змісту національних ресурсів
Під час формування системи національних ресурсів повинні використовуватися технології і засоби, спроможні забезпечити їх необхідний рівень та доступність через глобальні інформаційні мережі.
Власники національних ресурсів, фізичні та юридичні особи, що надають послуги із використанням національних ресурсів, зобов'язані дотримуватися принципів законності, достовірності, загальнодоступності, забезпечення захисту ресурсів та прав користувачів.
Національні ресурси не повинні містити:
закликів до захоплення державної влади, насильницької зміни конституційного ладу, порушення територіальної цілісності і недоторканності України;
інформації, що містить пропаганду тероризму, війни, геноциду, або культу насильства і жорстокості;
інформації, що дискримінує особу за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного чи соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
інформації, що може зашкодити честі, гідності, або діловій репутації окремих осіб;
інформації, яка містить ненормативну лексику;
інформації порнографічного характеру.
Забороняється використання національних ресурсів для розповсюдження забороненої, недостовірної та спотвореної інформації.
Державні ресурси
Стратегія формування системи ресурсів органів державної влади полягає в систематизації та інтеграції зазначених ресурсів з метою забезпечення прозорості, відкритості, підвищення, оперативності та ефективності роботи органів державної влади та забезпечення широкого доступу громадян до державних ресурсів.
Реалізація державної політики у сфері державних ресурсів полягає у розв'язанні таких завдань:
створення та ведення Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів, зокрема реєстрація та облік державних ресурсів, формування і забезпечення доступності інформації про склад, розміщення і умови використання ресурсів;
................Перейти до повного тексту