1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про усунення загрози територіальній цілісності України, що виникла внаслідок будівництва Російською Федерацією дамби в Керченській протоці
( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, N 47-48, ст.374 )
Незважаючи на ноти Міністерства закордонних справ України та Заяву Верховної Ради України з приводу подій у Керченській протоці від 14 жовтня 2003 року, російська сторона без належних консультацій з Україною продовжує будівництво дамби в Керченській протоці від Таманського півострова (Російська Федерація) в напрямку українського острова Тузла. Роботи в Керченській протоці розпочалися всупереч існуючій міжнародно-правовій практиці та наявній договірній базі між двома державами без попереднього інформування української сторони.
У ноті Міністерства закордонних справ Російської Федерації від 16 жовтня 2003 року робиться спроба поставити під сумнів визначені в 1973 році адміністративні кордони, лунають непоодинокі заяви окремих російських посадових осіб про начебто неврегульовану територіальну належність острова Тузла. Мали місце намагання схилити громадян України, що проживають на Тузлі, до переходу в російське громадянство.
Обсяги й темпи будівельних робіт перебувають у явному протиріччі з заявленою метою будівництва місцевого берегозахисного об'єкта. Будівництво дамби без належних геологічної та екологічної експертиз створило загрозу довкіллю регіону, спричинило ризик розмивання острова й замулення затоки, завдало шкоди місцям нересту цінних порід риб, які забезпечують основу місцевого рибальства.
Зведення гідротехнічної споруди у Керченській протоці та відсутність належного реагування на звернення української сторони можна кваліфікувати як чергову загрозу територіальній цілісності України. На жаль, в історії російсько-українських відносин подібні територіальні претензії до України з боку Російської Федерації вже виходили за межі двосторонніх відносин, привертаючи увагу міжнародної спільноти. Так, претензії щодо державної належності міста Севастополя у 1993 році спричинили розгляд цього питання в Раді Безпеки ООН та оприлюднення відповідної Заяви Голови Ради Безпеки на підтримку територіальної цілісності України.
Україна виходить із того, що всі спірні питання стосовно делімітації морських кордонів в Азовському морі мають вирішуватися виключно на основі загальновизнаних принципів міжнародного права та в рамках Конвенції Організації Об'єднаних Націй з морського права 1982 року.
З огляду на викладене Верховна Рада України
................
Перейти до повного тексту