- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про рекомендації парламентських слухань "Проблемні питання розвитку підприємництва в Україні: регуляторна політика держави та заходи щодо підтримки малого та середнього бізнесу"
( Відомості Верховної Ради (ВВР), 2004, N 1, ст. 2 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити рекомендації парламентських слухань "Проблемні питання розвитку підприємництва в Україні: регуляторна політика держави та заходи щодо підтримки малого та середнього бізнесу" (далі - Рекомендації парламентських слухань), що додаються.
3. Комітетам Верховної Ради України з питань промислової політики і підприємництва, з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій проінформувати Верховну Раду України у другому півріччі 2004 року про стан виконання Рекомендацій парламентських слухань.
4. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань промислової політики і підприємництва.
Голова Верховної Ради України |
В.ЛИТВИН |
м. Київ, 19 червня 2003 року N 990-IV |
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 19 червня 2003 року
N 990-IV
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань "Проблемні питання розвитку підприємництва в Україні: регуляторна політика держави та заходи щодо підтримки малого та середнього бізнесу"
Обговоривши проблемні питання розвитку підприємництва в Україні у сфері регуляторної політики держави та заходи щодо підтримки малого та середнього бізнесу, учасники парламентських слухань, які відбулися 14 травня 2003 року, відзначають, що в умовах ринкової трансформації України розвиток малого підприємництва має стати одним із важливих факторів макроекономічної стабілізації країни.
Станом на 1 січня 2003 року кількість зайнятих у секторі малого підприємництва становила 4305 тисяч осіб, що у три рази більше, ніж у 1992 році. В Україні діяло 248 тисяч малих підприємств (у 3,6 раза більше, ніж у 1992 році). Крім того, діяло 43 тисячі селянських (фермерських) господарств. За період з 1992 року по 2002 рік їх кількість зросла майже у три рази.
За минулий рік малими підприємствами вироблено продукції та надано послуг на суму 25182 млн гривень, що у п'ять разів більше, ніж у 1992 році.
Проте учасники парламентських слухань констатують, що рівень розвитку малого підприємництва та його державна підтримка є ще недостатніми для подальшого розвитку національної економіки і не відповідають можливостям держави.
Формування нормативно-правової бази щодо малого підприємництва відбувається одночасно з його становленням, знаходиться тільки в стадії системного формування і на сьогодні є процесом незавершеним. Це призводить до значного уповільнення переходу України до ринкової економіки, створює умови для різного роду бюрократичних зловживань. Для подолання цього необхідно неухильне дотримання принципу персональної відповідальності посадових осіб за прийняття неефективних регуляторних рішень.
Переважна орієнтація суб'єктів малого підприємництва на такі швидкоприбуткові види економічної діяльності, як торгівля та посередницькі послуги, пояснюється тим, що суб'єкти розвиваються в умовах несприятливого інвестиційного клімату, що робить невигідним довгострокові виробничі вкладення.
Основними проблемами провадження регуляторної політики є те, що центральні, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування ще не співвідносять свої дії по виданню нових актів з принципами, закладеними в ідеологію державної регуляторної політики (скорочення витрат підприємців на виконання регуляторних актів, спрощення та прозорість змісту актів законодавства, адекватність відповідальності за розміри заподіяної шкоди підприємцям). Іноді лобіювання органами виконавчої влади галузевих інтересів відбувається в обхід ідеології та процедур регуляторної політики.
Незважаючи на те, що процедура реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності в Україні спрощена, післяреєстраційні процедури складні та довготривалі, що негативно впливає на розвиток підприємництва. Тому актуальним для України є створення єдиної автоматизованої системи державної реєстрації суб'єктів бізнесу.
Не відповідає потребам розвитку малого підприємництва фінансова підтримка на загальнодержавному та регіональному рівнях. Банківський кредит залишається недоступним для більшості суб'єктів підприємницької діяльності. Банківські установи, не маючи достатньої законодавчої захищеності своїх прав як кредиторів, не зацікавлені в кредитній підтримці малих підприємств через значну собівартість цих послуг та високі кредитні ризики. Фактично не діє механізм гарантування кредитів.
Невід'ємним інструментом соціально-економічного розвитку та державної підтримки вітчизняного підприємництва повинна стати цивілізована політика оподаткування. Складність чинної податкової системи та посилення податкового тиску зумовлюють зростання обсягів реалізованої продукції, прихованої від оподаткування. Тому, зважаючи на особливості перехідного періоду розвитку нашої економіки, в новому Податковому кодексі України має бути закріплена спрощена система оподаткування з наданням переваги єдиному податку.
За наявності значної кількості органів державної виконавчої влади, які проводять перевірки господарської діяльності, здійснення перевірок залишається однією із найскладніших проблем, з якою доводиться стикатися підприємцям.
................Перейти до повного тексту