- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про інформацію Кабінету Міністрів України "Про діяльність Кабінету Міністрів України щодо розробки державної стратегії відродження і підтримки вітчизняного виробництва та розвитку високих наукоємних конкурентоспроможних технологій: електронної галузі, виробництва транспортних засобів (літако-, автомобілебудування тощо), машино- і приладобудування, засобів систем інформації і керування зв'язку (комп'ютерні технології, телекомунікації), автономних систем та радіосистем навігації (наземних і космічних), енергозберігаючих технологій на основі функціональної та силової електроніки тощо як найважливішої умови зростання добробуту населення та досягнення Україною статусу розвинутої країни"
Заслухавши і обговоривши інформацію Кабінету Міністрів України щодо розробки державної стратегії відродження і підтримки власного виробництва та розвитку високих наукоємних конкурентоспроможних технологій у галузях промисловості, зокрема електронній, виробництва транспортних засобів, машино- і приладобудування, засобів систем інформації тощо, Верховна Рада України зазначає, що завдяки здійснюваним заходам вдалося зберегти розгалужену мережу наукових установ та організацій і наявний науково-технічний потенціал у промисловості, який має вагоме значення. Саме він відіграє головну роль в остаточному подоланні економічної кризи, забезпеченні реального переходу економіки на інноваційний шлях розвитку, вирішенні багатьох соціальних проблем, підвищенні рівня освіти та культури, зміцненні обороноздатності та національної безпеки держави.
Проте внаслідок економічних умов, які складалися на перших етапах трансформації суспільства, наявний значний науково-технічний і промисловий потенціал України використовувався не повною мірою. Через це за останні десять років значно зменшилися обсяги промислового виробництва, особливо наукоємної продукції. Так, обсяги виробництва в електронній галузі скоротилися більш як у сто разів, в автомобілебудуванні та машинобудуванні - втричі, у приладобудуванні й електротехнічній галузі - у півтора раза.
З метою створення економічних умов для відродження та підтримки вітчизняного виробництва в результаті спільної роботи Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України було підготовлено та прийнято ряд законів щодо підтримки окремих галузей машинобудування, зокрема літакобудування, автомобілебудування, суднобудування, космічної та бронетанкової галузей, вітроенергетики, гірничо-металургійного комплексу, машинобудування для агропромислового комплексу, що дало змогу не тільки стабілізувати становище у цих галузях, а й забезпечити приріст обсягів виробництва за останні два роки.
Разом з тим ситуація, що склалася в електронній промисловості України, вкрай загострилася. Процеси конверсії оборонної промисловості України призвели до різкого скорочення обсягів виробництва електронної апаратури та до зменшення виробництва в електронній промисловості майже на 95 відсотків порівняно з 1991 роком. Особливо великого спаду зазнала мікроелектроніка. Практично призупинено фінансування науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт у цьому напрямі.
Подальший занепад електронної промисловості може призвести до економічної залежності наукоємних галузей промисловості України від інших держав та компаній, що не відповідає національним інтересам України, визначеним
Концепцією національної безпеки України.
Постановою Верховної Ради України від 17 травня 2001 року "Про скасування рішення Верховної Ради України щодо прийняття Закону України "Про засади відродження та розвитку електронної промисловості в Україні" Кабінету Міністрів України було запропоновано розробити проект Закону України про державну підтримку електронної промисловості в Україні, проте й досі цього не зроблено.
До цього часу не повною мірою діють механізми підтримки впровадження вітчизняних високотехнологічних розробок. Намагання активізувати та скоординувати діяльність Державного інноваційного фонду України, відродити діяльність галузевих інноваційних фондів було звужено і звелося лише до перетворення фонду в 2000 році на Українську державну інноваційну компанію, яка діє як фінансово-кредитна установа і на даному етапі займається переважно поверненням заборгованостей за інноваційними позиками.
................Перейти до повного тексту