1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про рекомендації парламентських слухань "Проблеми законодавчого врегулювання та реалізації державної політики щодо забезпечення прав кримськотатарського народу та національних меншин, які були депортовані і добровільно повертаються в Україну
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити рекомендації парламентських слухань "Проблеми законодавчого врегулювання та реалізації державної політики щодо забезпечення прав кримськотатарського народу та національних меншин, які були депортовані і добровільно повертаються в Україну" (додаються).
2. Кабінету Міністрів України разом з комітетами Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, з питань правової реформи, з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, з питань соціальної політики та праці, у закордонних справах, з питань науки і освіти, з питань культури і духовності вжити необхідних заходів щодо виконання зазначених рекомендацій.
3. На "Дні Уряду України" у грудні 2000 року заслухати інформацію про хід виконання заходів, пов'язаних з поверненням, облаштуванням та відновленням прав кримськотатарського народу та національних меншин, які були депортовані і добровільно повертаються в Україну.
Голова Верховної Ради України І.ПЛЮЩ
м. Київ, 20 квітня 2000 року
N 1660-III
Схвалено
Постановою Верховної Ради України
від 20 квітня 2000 року N 1660-III
Рекомендації учасників парламентських слухань " Проблеми законодавчого врегулювання та реалізації державної політики щодо забезпечення прав кримськотатарського народу і національних меншин, які були депортовані і добровільно повертаються в Україну"
Учасники парламентських слухань, проаналізувавши хід повернення, облаштування і відновлення прав кримськотатарського народу та національних меншин, які були депортовані і добровільно повертаються в Україну, відзначають, що Українська держава безумовно засуджує злочинні акти проти народів і національних меншин, які були піддані насильницькій депортації, і підтримує їхнє прагнення добровільного повернення в місця історичного проживання.
У той же час парламентські слухання продемонстрували незадовільне законодавче врегулювання цього процесу, а також низьку ефективність практичних заходів, здійснюваних органами виконавчої влади при вирішенні питань, пов'язаних з поверненням депортованих в Україну та їх облаштуванням.
В суспільстві, його громадсько-політичних структурах ще не склалося глибокого розуміння цієї проблеми, важливості її розв'язання для подальшого укріплення міжетнічної злагоди в Україні, подолання одного із трагічних наслідків тоталітарної політики, згуртування людей різних національностей, встановлення та розвитку громадянського суспільства в Україні. Відсутність чіткої комплексної державної політики відновлення прав депортованих кримськотатарського народу і ряду національних меншин, ігнорування законних інтересів і прав депортованих викликають недовіру до органів державної влади і призводять до посилення соціально-економічної і політичної напруги в окремих регіонах і країні в цілому.
Парламентські слухання засвідчують, що кримськотатарська проблема є однією з найбільш гострих проблем і потребує термінового розв'язання. Це пов'язане з тим, що із 280 тисяч депортованих осіб, які повернулися в Україну, 270 тисяч осіб становлять кримські татари. Крім того, у 1944 році кримські татари були депортовані як цілісний етнос.
Протягом кількох десятиліть в умовах колишнього СРСР кримські татари вели активну боротьбу за відновлення своїх прав як сукупність прав корінного народу, насильницьки висланого зі своєї історичної батьківщини. Історична батьківщина кримських татар, на якій вони сформувалися як етнос, знаходиться на території і під юрисдикцією Української держави, яка має створити комплекс політико-правових умов, що гарантують збереження і розвиток кримськотатарського етносу в Україні і його рівноправну участь у політичному, економічному і культурному житті держави.
Парламентські слухання ще раз продемонстрували і ту обставину, що, успадковуючи проблему раніше депортованого кримськотатарського народу і національних меншин як спадщину колишнього СРСР, Україна залишилася сам на сам з необхідністю її розв'язання. За період 1990 - 1998 років сума виділених Державним бюджетом України капітальних вкладень для фінансування відповідних заходів, пов'язаних з поверненням і облаштуванням депортованих в Україні, становила 415 млн. гривень. Інша річ, що вказана сума явно недостатня для розв'язання більшості проблем в цій сфері. Неодноразові звернення державних органів України до інших країн - членів СНД щодо їхньої участі у фінансуванні облаштування раніше депортованих осіб залишилися без належної відповіді.

................
Перейти до повного тексту