- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про інформацію робочої групи Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності та боротьби з організованою злочинністю і корупцією про результати вивчення конфлікту, пов'язаного зі звільненням та призначенням голови правління відкритого акціонерного товариства "Миколаївський глиноземний завод" та зверненням трудового колективу Миколаївського глиноземного заводу
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, N 35, ст.305 )
29 червня 1999 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності та боротьби з організованою злочинністю і корупцією, на якому було розглянуто питання про порушення законодавства України при звільненні та призначенні голови правління відкритого акціонерного товариства "Миколаївський глиноземний завод". Було заслухано голову Національного агентства України з управління державними корпоративними правами Таранова О.В.
Комітетом було прийнято рішення про терміновий виїзд групи народних депутатів України для вивчення ситуації на місці.
30 червня 1999 року група народних депутатів України на чолі з Развадовським В.Й. мала в місті Миколаєві зустрічі з представниками Миколаївської обласної державної адміністрації, Міністром промислової політики України Гуреєвим В.М., Мєшиним В.В., численними представниками трудового колективу, заступником голови Національного агентства України з управління державними корпоративними правами Ємельяновим В.М.
Групою депутатів було встановлено, що наказом N 105 від 24 червня 1999 року Національного агентства України з управління державними корпоративними правами було звільнено Мєшина В.В. з посади голови правління ВАТ "Миколаївський глиноземний завод", а наказом N 108 від 25 червня 1999 року на цю посаду призначено Набоку М.В. Ці дії здійснено на підставі пропозицій Міністра промислової політики України Гуреєва В.М.
Накази N 105 та N 108 Національного агентства України з управління державними корпоративними правами видані з грубим порушенням законодавства України, у тому числі Закону України
"Про господарські товариства", Статуту та установчого договору ВАТ "Миколаївський глиноземний завод". Так, ВАТ "Миколаївський глиноземний завод" було утворено двома акціонерами - орендним підприємством "Миколаївський глиноземний завод" та Фондом державного майна України на підставі установчого договору від 6 липня 1997 року. Статут ВАТ "Миколаївський глиноземний завод" зареєстровано 8 серпня 1997 року. ВАТ "Миколаївський глиноземний завод" зареєстровано в Державному реєстрі як суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до пункту 10.2 зазначеного Статуту питання обрання і відкликання голови правління належать до виключної компетенції загальних зборів акціонерів.
На теперішній час акціонерами ВАТ "Миколаївський глиноземний завод" є не тільки працівники заводу, а й багато інших акціонерів, які придбали акції підприємства в ході приватизації.
Таким чином, Національне агентство України з управління державними корпоративними правами незаконно видало накази про звільнення і призначення голови правління ВАТ "Миколаївський глиноземний завод", привласнивши права загальних зборів акціонерів.
Мєшин В.В. подав до Жовтневого районного суду міста Миколаєва позов про поновлення його на роботі, і справа прийнята судом до розгляду.
Великий сумнів викликає кандидатура незаконно призначеного на посаду голови правління ВАТ "Миколаївський глиноземний завод" Набоки М.В.
Як видно з документів, 21 червня 1999 року Міністерство промислової політики України листом N 14/0-4-1567 рекомендувало Національному агентству України з управління державними корпоративними правами призначити головою правління ВАТ "Миколаївський глиноземний завод" Козіна К.В. Але вже 23 червня 1999 року зазначеним Міністерством було зроблено нове подання на Набоку М.В. Як стало відомо, Набока М.В. останні три роки не проживав в Україні, працював генеральним директором Донського гірничо-збагачувального комбінату в Казахстані. Його кандидатура, всупереч Закону України
"Про боротьбу з корупцією", не була погоджена з правоохоронними органами, а також з Миколаївською обласною державною адміністрацією.
................Перейти до повного тексту