1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
Верховної Ради України
Про основні напрями бюджетної політики на 1999 рік (Бюджетна резолюція)
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, N 43-44, ст.270 )
Виходячи з аналізу результатів виконання державних бюджетів України протягом 1995, 1996, 1997 років та за 5 місяців 1998 року, які засвідчують кризове економічне становище в Україні, враховуючи, що бюджет є провідним інструментом економічної політики держави, діючи відповідно до статті 95 Конституції України та статей 7 і 26 Закону України "Про бюджетну систему України", прагнучи законодавчо забезпечити впровадження бюджетної політики, спрямованої на подолання кризового стану економіки, Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити основні напрями бюджетної політики на 1999 рік (додаються).
2. Доручити Кабінету Міністрів України до 10 вересня цього року подати до Верховної Ради України розрахунки щодо проекту Державного бюджету України на 1999 рік з таким показником граничного розміру дефіциту бюджету, який би гарантував покриття в повному обсязі видатків на соціальні програми, що сформовані на основі чинного законодавства України.
Голова Верховної Ради України О.ТКАЧЕНКО
м. Київ, 24 липня 1998 року
N 57-XIV
Схвалено
Постановою
Верховної Ради України
від 24 липня 1998 року
N 57-XIV
Основні напрями бюджетної політики на 1999 рік (Бюджетна резолюція)
1. Головними напрямами бюджетної політики на 1999 рік вважати:
збільшення частки соціальних витрат у загальних видатках зведеного бюджету України до розміру, достатнього для повного фінансування всіх соціальних програм поточного бюджетного року, передбачених законами України;
забезпечення переходу на планування та фінансування соціальних витрат через соціальні програми та програми національно-культурного розвитку, пов'язані з реалізацією прав і свобод громадян, гарантованих Конституцією України;
повне погашення заборгованості по виплаті заробітної плати працівникам установ та організацій, що фінансуються з бюджету, та по соціальних виплатах населенню, у тому числі по пенсіях;
забезпечення узгодженості соціально-економічної, бюджетної та грошово-кредитної політики;
формування ефективної структури промислового, сільськогосподарського виробництва на основі раціональної бюджетної політики, державного протекціонізму, ефективних організаційних та економічних механізмів його практичної реалізації;
формування відповідно до Конституції України взаємовідносин між бюджетами різних рівнів у напрямі розмежування їх повноважень щодо формування та використання фінансових ресурсів з урахуванням необхідності фінансування видатків державного бюджету, зміцнення місцевих бюджетів, започаткування рівних нормативів соціальної забезпеченості та визначення, виходячи з цього, обсягів фінансування;
визначення розміру субвенцій місцевим бюджетам за цільовим призначенням на фінансування охорони здоров'я з урахуванням необхідності забезпечення гарантованого державою рівня медичної допомоги населенню України;
удосконалення бюджетного процесу, впровадження науково обгрунтованої системи прогнозування показників, що беруться за основу формування доходів і видатків бюджету, забезпечення переходу до середньострокового та перспективного фінансового і бюджетного планування;
забезпечення раціонального витрачання фінансових ресурсів шляхом посилення контролю за ефективністю їх використання;
забезпечення до 1 липня 1999 року переведення всіх рахунків органів державної влади з уповноважених комерційних банків, що здійснюють обслуговування як доходної, так і видаткової частини бюджету, до Державного казначейства України;
зменшення кількості головних розпорядників коштів Державного бюджету України до кількості відповідних вищих органів державної влади;
введення мораторію на надання асигнувань для поновлення державного матеріального резерву;
включення до складу доходів відповідних бюджетів у повному обсязі сум будь-яких штрафів (у тому числі адміністративних), сум донарахованих податків і зборів (обов'язкових платежів), доходів від реалізації конфіскованого за рішенням суду або визнаного в установленому порядку безхазяйним майна, плати за надання ліцензій або інших державних дозволів;
консолідацію в державному бюджеті всіх державних позабюджетних фондів, крім Пенсійного фонду України та Фонду соціального страхування України;
забезпечення контролю з боку Державного казначейства України за надходженням і використанням коштів державних позабюджетних фондів, у тому числі Пенсійного фонду України та інших фондів, формування яких здійснюється за рахунок державних коштів;
скорочення бюджетних витрат на потреби, не пов'язані із соціальним захистом населення, розвитком науки та освіти, охорони здоров'я, соціально-культурними та екологічними програмами;
розмежування у бюджетах всіх рівнів поточних видатків та видатків розвитку з визначенням джерел, за рахунок яких вони формуються;
сприяння розвитку інвестиційної та інноваційної діяльності.
Кабінету Міністрів України в проекті Державного бюджету України на 1999 рік установити обгрунтований граничний розмір дефіциту бюджету виходячи з макроекономічних показників та основних напрямів бюджетної політики на 1999 рік.
Передбачити фінансування дефіциту бюджету з додержанням економічно безпечних умов і обсягів використання неемісійних джерел фінансування.
Встановити, що Кабінет Міністрів України в межах загальної суми запозичень, визначених державним бюджетом, може залучати для покриття дефіциту державного бюджету внутрішні та зовнішні запозичення, якщо процентна ставка по цих запозиченнях не перевищує подвоєну ставку запозичення на міжнародних фінансових ринках - "LIBOR" в іноземній валюті з урахуванням динаміки крос-курсів валют першого розділу класифікатора валют при визначенні ставок внутрішніх запозичень.
Перейти до середньо- та довгострокових державних запозичень, частка яких до кінця 1999 року має становити не менш як 50 відсотків; здійснити економічні заходи по обмеженню доходності державних цінних паперів.
2. Доходну частину Державного бюджету України на 1999 рік сформувати виходячи із таких положень:
здійснення розрахунків щодо проекту Державного бюджету України на підставі реально визначених показників доходів;
вжиття заходів для забезпечення повноти і своєчасності надходження загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджету та державних цільових фондів.
Залучити додатково до складу доходів Державного бюджету України:
дивіденди, нараховані на акції (частки, паї), що належать державі в господарських товариствах, доходи від зданого в оренду державного майна з урахуванням результатів проведення його інвентаризації;
відшкодування юридичними особами - позичальниками витрат Державного бюджету України на виконання кредитних і гарантійних зобов'язань України внаслідок невиконання ними своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування таких кредитів під державні гарантії;
будь-які доходи від надання державних послуг органами виконавчої влади або уповноваженими ними особами (плата за ліцензії, адміністративні дозволи, проведення реєстрації, сертифікації, митні процедури, консульські збори тощо), за винятком тих доходів, що згідно з нормами чинного законодавства зараховуються до місцевих бюджетів;
кошти, що передаються з інших бюджетів, у сумі перевищення планових доходів від прикріплених загальнодержавних податків і зборів над витратами, пов'язаними з виконанням делегованих державою повноважень;
доходи, отримані від продажу квот на ввезення імпортної продукції;
доходи в повному обсязі від адміністративних штрафів, штрафів та пені за порушення податкового законодавства, доходи від реалізації конфіскованого за рішенням суду та визнаного в установленому порядку безхазяйним майна;
суми перевищення доходів над видатками Національного банку України, що сплачуються щоквартально;
доходи від відчуження, в тому числі приватизації, об'єктів державної власності, що здійснюється відповідно до закону, в тому числі доходи від реалізації майна, що перебуває в користуванні бюджетних установ і організацій, а також доходи від реалізації майна, що перебуває в користуванні Збройних Сил України;
суми перевищення поточних доходів від реалізації державного матеріального резерву над видатками, здійсненими у зв'язку з його придбанням та зберіганням;
проценти за наданими бюджетними позиками, а також основні суми бюджетних позик, строк погашення яких настає в 1999 році.

................
Перейти до повного тексту