- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про інформацію Кабінету Міністрів України про виконання Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"
Разом з тим рівень фінансування заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, яке постраждало, систематично знижується: від 57 відсотків до потреби в 1997 році до 23 відсотків у 2001 році.
Уряд не врахував рекомендацій учасників парламентських слухань "15 річниця Чорнобильської катастрофи. Досвід подолання", схвалених Постановою Верховної Ради України від 26 квітня 2001 року
N 2404-III, внаслідок чого
Державним бюджетом України на 2002 рік не передбачено:
фінансування заходів, пов'язаних з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи та соціальним захистом населення, на рівні не нижчому, ніж у 1997 році, з урахуванням рівня інфляції минулих років;
визначення окремою статтею джерела фінансування погашення не менше 50 відсотків заборгованості з фінансування заходів щодо соціального захисту населення та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи;
фінансування екологічного оздоровлення територій та реабілітації населених пунктів, які розташовані на радіоактивно забруднених територіях, в обсягах не менших рівня 1998 року.
Кабінетом Міністрів України не вирішені також визначені названою вище Постановою Верховної Ради України наступні питання:
не виділено у травні-серпні 2001 року додатково 20,0 млн. гривень на санаторно-курортне лікування дітей-інвалідів, дітей-сиріт та напівсиріт, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та дітей, які проживають на забруднених радіонуклідами територіях;
не внесено змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 червня 2000 року
N 987 "Про затвердження Порядку використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" в частині виплати компенсацій і допомог, передбачених Законом України
"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", працюючим пенсіонерам за місцем одержання пенсій, що створює значні, а нерідко і непереборні перешкоди щодо працевлаштування пенсіонерів;
до цього часу не завершено переселення людей із зони безумовного (обов'язкового) відселення;
залишається значною заборгованість з виплат компенсацій, у тому числі з невикористаних пільг та вартості продуктів харчування;
харчування дітей у навчальних закладах здійснюється за нормами значно нижчими від фізіологічних та медичних;
у недостатньому обсязі виконується програма будівництва житла для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
не повною мірою використовується позитивний та довготривалий потенціал програми, пов'язаної з ліквідацією наслідків Чорнобильської катастрофи, стосовно соціально-психологічної реабілітації громадян, які постраждали, у сферах охорони здоров'я та охорони навколишнього природного середовища, започаткованої представництвом ООН в Україні і Урядом України;
не узгоджено в частині оподаткування питання передачі об'єктів соціально-культурної інфраструктури Чорнобильської АЕС у власність комунальних служб міста Славутича і створення робочих місць для працівників Чорнобильської АЕС, які вивільнюються;
недостатньо використовуються лікувальні потужності медичних закладів Київщини, зокрема економічні та реабілітаційні переваги у лікуванні в Київській міській курортній бальнеолікарні профспілок України для реабілітації та оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, особливо дітей;
вкрай незадовільно виконується доручення Прем'єр-міністра України Кінаха А.К. від 31 липня 2001 року N 10813/4 про необхідність виконання повною мірою профілактичного лікування біологічно-активними харчовими добавками дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Необхідно особливо відзначити грубе порушення законів України про державні бюджети України на 2001 та 2002 роки Державним казначейством України, яке заблокувало фінансування ряду важливих Чорнобильських програм.
Зазначене вище свідчить про те, що Кабінетом Міністрів України неповністю враховуються пропозиції Верховної Ради України, і зокрема Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, щодо обсягів фінансування заходів по ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення у проектах державних бюджетів України останніх років.
З метою забезпечення виконання програм мінімізації наслідків Чорнобильської катастрофи та захисту населення, яке постраждало, підвищення ефективності і цільового використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, недопущення фальсифікації оцінки обсягів і наслідків Чорнобильської катастрофи Верховна Рада України
постановляє:
Запропонувати Кабінету Міністрів України, враховуючи соціальну спрямованість програм, які фінансуються за рахунок коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення, негайно забезпечити фінансування видатків Фонду поточного року у відповідному відсотковому співвідношенні, згідно з помісячним розписом асигнувань загального фонду державного бюджету на зазначені цілі, виділивши в першому кварталі поточного року на ці заходи не менше 25 відсотків запланованих видатків.
1. Не допустити скорочення програм оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, особливо дітей, для чого:
виділити додатково 70,0 млн. гривень у травні - серпні 2002 року на санаторно-курортне лікування дітей-інвалідів, дітей-сиріт та напівсиріт, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та дітей, які проживають на забруднених радіонуклідами територіях, а також подати до Верховної Ради України пропозиції щодо звільнення від сплати податку на додану вартість за путівки на санаторно-курортне лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
відновити до рівня 1997 року забезпечення ліками і санаторно-курортними путівками на лікування та оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, насамперед дітей;
забезпечити безкоштовне харчування дітей у навчальних закладах не нижче фізіологічних та медичних норм;
доручити Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерству охорони здоров'я України, Академії медичних наук України визначити порядок фінансування хірургічних операцій, комплексного лікування та реабілітації громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
доручити Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Міністерству охорони здоров'я України терміново виконати у повній мірі доручення Прем'єр-міністра України Кінаха А.К. від 31 липня 2001 року N 10813/4 щодо проведення профілактичного лікування біологічно-активними харчовими добавками дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Про прийняте рішення повідомити Верховну Раду України;
................Перейти до повного тексту