1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про стан реалізації адміністративної реформи стосовно вдосконалення діяльності органів виконавчої влади
Верховна Рада України відзначає, що Кабінетом Міністрів України та Державною комісією з проведення в Україні адміністративної реформи проведена певна робота стосовно визначення цілей, завдань, шляхів та засобів реформування основних елементів системи державного управління (адміністративної системи) відповідно до потреб формування демократичної правової держави.
У грудні 1999 року в Україні були прийняті важливі рішення, спрямовані на запровадження нової концепції управління, створення більш ефективної системи виконавчої влади, підвищення керованості суспільно важливих процесів, реформування державної служби, зменшення чисельності апарату управління.
Водночас стан реалізації адміністративної реформи не відповідає вимогам, що містяться в Концепції адміністративної реформи в Україні стосовно формування ефективної організації виконавчої влади як на центральному, так і на місцевому рівнях управління.
На сьогодні зроблені тільки перші кроки в питаннях реформування апарату державного управління, які подекуди не грунтуються на використанні науково-системних поглядів та принципів. Незважаючи на прийняття ряду указів Президента України, спрямованих на підвищення ефективності діяльності та зменшення чисельності працівників органів виконавчої влади, стан справ у цьому напрямі практично не поліпшується.
Питома вага видатків на утримання органів виконавчої влади в загальному обсязі Державного бюджету України збільшилася з 1,5 відсотка в 1996 році до 3,8 відсотка в 1999 році. Разом з тим середня заробітна плата працівників цих органів за минулий рік становила лише 206 гривень. Значно зросла чисельність фінансових і фіскальних органів у загальному обсязі органів державного управління, питома вага яких збільшилася за останній рік з 43,6 відсотка до 53 відсотків.
Після прийняття Постанови Кабінету Міністрів України від 26 лютого 2000 року N 403 про скорочення працівників органів виконавчої влади до 180724 одиниць тільки за наступні чотири місяці ця чисельність збільшена на 2519 одиниць.
Мають місце паралелізм і дублювання в діяльності новостворених та існуючих органів виконавчої влади. Подекуди заходи, спрямовані на зменшення чисельності місцевих органів виконавчої влади, проводяться без урахування якісної і функціональної перебудови цих органів.
Продовжують залишатися складними відносини між центральними та місцевими органами виконавчої влади. Мають місце непоодинокі випадки порушення чинного законодавства з боку органів виконавчої влади стосовно діяльності органів місцевого самоврядування. Протягом 1998-2000 років Кабінет Міністрів України прийняв три постанови, які всупереч чинному законодавству обмежують фінансові права органів місцевого самоврядування, а Міжвідомча комісія з питань місцевого самоврядування при Кабінеті Міністрів України займає в цих питаннях позицію стороннього спостерігача. Кабінетом Міністрів України внесено до Верховної Ради України законопроект про Державну програму підтримки і розвитку місцевого самоврядування, хоча питання фінансово-економічного наповнення цієї Програми протягом двох останніх років не вирішене.

................
Перейти до повного тексту