- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про проект Закону України про Державний бюджет України на 1999 рік
Заслухавши доповідь Міністра фінансів України про проект Закону України про Державний бюджет України на 1999 рік, Верховна Рада України відмічає:
- розрахунки доходів і видатків до проекту бюджету на наступний рік виконано на підставі розроблених у червні - липні Основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 1999 рік, які не відповідають поточній соціально-економічній ситуації в Україні;
до 10 вересня не подані розрахунки щодо проекту Державного бюджету України на 1999 рік з таким показником граничного розміру дефіциту бюджету, що гарантував би покриття в повному обсязі видатків на соціальні програми з урахуванням заборгованості минулих років по соціальних виплатах та розрахунках за державне замовлення (пункт 2 зазначеної Постанови та пункт 3 бюджетної резолюції):
не внесені на розгляд Верховної Ради України до 1 вересня 1998 року Програма діяльності Кабінету Міністрів України, Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 1999 рік, Державна програма приватизації на 1999 рік, проект законодавчого акта про структуру та розміри державного внутрішнього боргу, джерела та строки його погашення (пункт 6 бюджетної резолюції);
законопроектом не визначено взаємовідносини у 1999 році Державного бюджету України та Пенсійного фонду України (пункт 4 бюджетної резолюції), а також Державного бюджету України та Фонду соціального страхування;
Національним банком України не забезпечено подання до 15 вересня 1998 року проекту Основних напрямів (засад) грошово-кредитної політики на 1999 рік та проекту плану розподілу доходів Національного банку України на 1999 рік (пункт 7 бюджетної резолюції);
- Кабінет Міністрів України не виконав вимоги статті
26 Закону України
"Про бюджетну систему України", згідно з якою відхилення від вимог бюджетної резолюції повинні бути вмотивовані і зазначені окремо;
- не подано в повному обсязі необхідних документів та інформаційних матеріалів, передбачених статтею 26 Закону України "Про бюджетну систему України";
- відсутні розрахунки вартості транзиту природного газу трубопровідним транспортом через територію України, що не дозволяє обгрунтовано визначити розмір відрахувань, які повинно вносити Акціонерне товариство "Укргазпром" до Державного бюджету України;
- окремими статтями проекту бюджету пропонується внести зміни до чинного законодавства, що суперечить статті 28 Закону України "Про бюджетну систему України", згідно з якою зміни чи доповнення у разі необхідності вносяться спочатку до відповідних законів;
- проектом бюджету передбачається значне зменшення видатків Державного бюджету України на освіту, охорону здоров'я, культуру і мистецтво, соціальний захист та соціальне забезпечення. Такий підхід не відповідає статті
22 Конституції України, якою визначено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод;
- запропонована Кабінетом Міністрів України схема формування місцевих бюджетів суперечить статтям 24 і 95 Конституції України щодо недопустимості існування привілеїв чи обмежень в залежності від місця проживання та справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами.
................Перейти до повного тексту