- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Розпорядження
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Голови Верховної Ради України
м. Київ
№ 433
09.05.2024
Про внесення змін до Положення про порядок роботи з документами у Верховній Раді України
1. Пункт 75-1 викласти в такій редакції:
"75-1. Розгляд та надання відповіді на адвокатський запит, адресований Верховній Раді України, Апарату Верховної Ради України або їх керівництву (як посадовим особам), забезпечується Апаратом. Електронна резолюція до відповідного адвокатського запиту затверджується Керівником Апарату.
Адвокатський запит, що стосується надання інформації та/або копій документів про діяльність Верховної Ради України, її органів чи народних депутатів України попередніх скликань, розглядається Апаратом в частині наявних у його розпорядженні архівних документів (щодо надання копій документів з наявних у його розпорядженні архівних матеріалів).
Адвокатський запит, адресований народному депутату України, тимчасовій спеціальній, тимчасовій слідчій комісії, комітету Верховної Ради України поточного скликання, надсилається для розгляду і надання відповіді відповідному суб’єкту.
У разі надходження до Верховної Ради України, органу Верховної Ради України, Апарату або їх керівництва (як посадовим особам), народного депутата України документа (листа), оформленого на бланку адвоката (адвокатського бюро чи адвокатського об’єднання) і підписаного адвокатом (уповноваженим суб’єктом адвокатського бюро чи адвокатського об’єднання) у встановленому порядку, але не визначеного адвокатом як адвокатський запит, такий документ (лист) приймається, попередньо розглядається та реєструється в ЄАС як адвокатський запит у порядку, передбаченому цим пунктом, і розглядається відповідно до
Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".
Приймання, попередній розгляд та реєстрація адвокатських запитів здійснюється структурним підрозділом з документального забезпечення у порядку, передбаченому підрозділом 6 розділу II цього Положення".
2.
Підрозділ 6 розділу II доповнити пунктами 75-2 і 75-3 такого змісту:
"75-2. Структурний підрозділ Апарату, що володіє запитуваною інформацією та/або копіями документів і визначений в електронній резолюції співвиконавцем у підготовці відповіді на адвокатський запит, передбачений абзацами першим, другим і четвертим пункту 75-1 цього Положення, протягом двох робочих днів з дня реєстрації адвокатського запиту в ЄАС повідомляє головного виконавця про обсяг і зміст інформації та/або копій документів, що готуються ним для надання, та не пізніше трьох робочих днів з дня реєстрації адвокатського запиту в ЄАС надсилає головному виконавцю через ЄАС належним чином оформлені копії документів разом із супровідним листом, а також додатково надає головному виконавцю належним чином оформлені копії запитуваних документів у паперовій формі. Відповідна інформація та/або копії документів надсилаються та надаються співвиконавцем (співвиконавцями) головному виконавцю із знеособленими персональними даними, які відповідно до закону за режимом доступу віднесені до конфіденційної інформації (крім персональних даних клієнта цього адвоката, що віднесені до конфіденційної інформації).
Якщо надання відповіді на адвокатський запит передбачає виготовлення копій документів обсягом більше 10 сторінок, адвокату разом із копіями запитуваних документів в обсязі 10 сторінок надсилається рахунок на відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за адвокатськими запитами. Решта виготовлених копій документів надсилається після отримання Апаратом документа, що підтверджує повну оплату адвокатом відповідних витрат.
У разі неможливості надання адвокату запитуваної ним інформації та/або копій документів співвиконавець протягом двох робочих днів з дня реєстрації адвокатського запиту в ЄАС надсилає головному виконавцю через ЄАС лист з відповідним обґрунтуванням.
Узагальнена відповідь на адвокатський запит готується головним виконавцем з урахуванням надісланої співвиконавцем (співвиконавцями) інформації та/або копій документів, а також інших відомостей, наявних у його розпорядженні, та підписується суб’єктом, визначеним в електронній резолюції, в ЄАС.
Узагальнена відповідь на адвокатський запит надається адвокату, як правило, у тій формі, в якій подано запит, якщо адвокат не просить надати відповідь в іншій формі, з урахуванням пункту 125 цього Положення.
75-3. Розгляд та надання відповіді на запит органу державної влади (державного органу), адресований Верховній Раді України, Апарату або їх керівництву (як посадовим особам) відповідно до вимог закону, забезпечується Апаратом у порядку, визначеному пунктами 75-1 і 75-2 цього Положення, з урахуванням особливостей, передбачених абзацом другим цього пункту.
Строк розгляду співвиконавцем (співвиконавцями) запиту органу державної влади (державного органу), підготовки інформації та/або копій документів у відповідь на нього, а також надсилання та надання їх головному виконавцю не може перевищувати половину строку, встановленого законом для розгляду та надання відповіді на такий запит. Копії документів, що надаються Апаратом у відповідь на передбачений законом запит органу державної влади (державного органу), надсилаються безоплатно, якщо інше не встановлено законом".
3. Пункти 172 і 188 викласти в такій редакції:
"172. Під час реєстрації працівник структурного підрозділу з питань звернень громадян визначає та вносить до ЕРКК звернення інформацію про вид звернення за класифікатором, стислий зміст та кількість сторінок звернення, додатки (за наявності), створює та вносить до ЄАС електронну копію звернення з усіма додатками.
Класифікатор звернень громадян розробляється структурним підрозділом з питань звернень громадян відповідно до вимог законодавства.
Під час реєстрації звернення, розгляд якого повністю або частково має здійснюватися відповідно до
Закону України "Про адміністративну процедуру", до ЕРКК звернення вноситься відповідна позначка";
"188. Якщо предмет звернення не належить до повноважень Верховної Ради України, керівництва Верховної Ради України, Апарату, керівництва Апарату, комітетів Верховної Ради України, таке звернення протягом п’яти днів з дня надходження структурним підрозділом з питань звернень громадян пересилається за належністю відповідно до
Закону України "Про звернення громадян" або
Закону України "Про адміністративну процедуру" до відповідного органу чи посадовій особі, про що повідомляється заявник.
У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той самий строк структурним підрозділом з питань звернень громадян повертається заявникові з відповідним роз’ясненням".
4. Розділ XI викласти в такій редакції:
"Розділ XI. РОБОТА З ДОКУМЕНТАМИ, ЩО МІСТЯТЬ СЛУЖБОВУ ІНФОРМАЦІЮ
В Апараті утворюється та постійно діє Комісія з питань роботи із службовою інформацією у Верховній Раді України, її органах та Апараті (далі - Комісія з питань роботи із службовою інформацією), положення про яку, склад та основні завдання якої затверджуються розпорядженням Керівника Апарату.
Комісія з питань роботи із службовою інформацією на підставі пропозицій структурних підрозділів Апарату складає Перелік відомостей, що становлять службову інформацію (далі - Перелік відомостей).
В умовах воєнного чи надзвичайного стану Перелік відомостей може складатися та уточнюватися з урахуванням тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, встановлених Указом Президента України про введення воєнного чи надзвичайного стану в Україні, затвердженим Верховною Радою України.
349. Документу, що містить службову інформацію, присвоюється гриф "Для службового користування" (далі - гриф ДСК), відповідна позначка проставляється без лапок у правому верхньому куті на першій сторінці документа, а також в ЕРКК документа в ЄАС. При цьому цифрова копія оригіналу паперового документа з грифом ДСК не створюється та не зберігається в ЄАС.
350. Питання щодо необхідності присвоєння грифа ДСК документу, створеному у Верховній Раді України, її органах або Апараті, вирішується виконавцем або посадовою особою, яка підписує документ, відповідно до Переліку відомостей та з дотриманням вимог частини другої
статті 6 і
статті 9 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Документ з грифом ДСК створюється або опрацьовується виконавцем за дорученням Голови Верховної Ради України, його Першого заступника чи заступника, голови комітету Верховної Ради України, голови тимчасової спеціальної, тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, голови депутатської фракції (депутатської групи), Керівника Апарату, його Першого заступника або заступника, керівника відповідного структурного підрозділу чи осіб, які виконують їхні обов’язки.
Документи з грифом ДСК, що підписуються народним депутатом України, створюються таким народним депутатом України або його помічником-консультантом, який працює за строковим трудовим договором на постійній основі, на підставі листа-доручення (додаток 15 до цього Положення) відповідного народного депутата України, що подається Керівнику Апарату в електронній формі через ЄАС. За наявності такого листа-доручення та відповідної електронної резолюції Керівника Апарату помічник-консультант може створювати, опрацьовувати та отримувати у структурному підрозділі з документального забезпечення для ознайомлення документи з грифом ДСК, адресовані відповідному народному депутату України.
351. Оформлення, візування та підписання документів, що містять службову інформацію, здійснюються з дотриманням вимог, встановлених цим Положенням.
351-1. Організація роботи з документами, що містять службову інформацію, покладається на структурний підрозділ з документального забезпечення, який:
1) організовує умови для створення документів, що містять службову інформацію, у спеціальному приміщенні, із застосуванням захищеної комп’ютерної техніки відповідно до законодавства;
2) реєструє вхідні документи з грифом ДСК та надає їх адресатам і виконавцям під особистий підпис, здійснює ознайомлення з такими документами та контролює їх повернення;
3) реєструє вихідні та внутрішні документи з грифом ДСК та забезпечує їх направлення адресатам;
4) забезпечує облік, формування справ, зберігання та використання документів з грифом ДСК з моменту їх одержання до передачі на зберігання до архівного підрозділу або знищення, крім випадків, передбачених пунктом 351-2 цього Положення.
Перед початком роботи з документом з грифом ДСК працівник структурного підрозділу з документального забезпечення доводить до адресата чи виконавця порядок роботи з такими документами (відомостями).
351-2. Облік, формування справ, зберігання та використання мобілізаційних документів з грифом ДСК здійснюються підрозділом з мобілізаційних питань з дотриманням вимог цього Положення.
Облік документів з грифом ДСК, що стосуються охорони державної таємниці, ведеться режимно-секретним підрозділом. Реєстрація таких документів здійснюється разом із секретними документами та іншими матеріальними носіями секретної інформації у журналі обліку відповідно до Порядку організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 939.
352. Вхідний документ з грифом ДСК приймається, опрацьовується та реєструється в ЄАС структурним підрозділом з документального забезпечення відповідно до цього Положення. Інформація про реєстрацію вхідного документа вноситься до журналу обліку вхідних документів з грифом ДСК (додаток 16 до цього Положення).
Документи, що мають відмітку "(без додатка - відкрита інформація)", реєструються як документи з грифом ДСК.
Після реєстрації документа з грифом ДСК на нього наносяться порядковий реєстраційний номер документа з позначкою "ДСК", електронна дата та номер запису в системі (системний номер), штрих-код та QR-код, присвоєний ЄАС, шляхом друку в нижньому полі лицьового боку останнього аркуша документа, а в разі відсутності місця - на зворотному боці останнього аркуша.
352-1. Інформація про додатки до вхідного документа, що містить службову інформацію, зазначається в ЕРКК документа з грифом ДСК.
На кожному додатку в паперовій формі проставляється реєстраційний номер вхідного документа у правому нижньому куті лицьового боку першого аркуша, а на додатках, що підлягають поверненню, - на зворотному боці останнього аркуша.
На зброшурованих додатках у паперовій формі (книги та інші видання) реєстраційний номер вхідного документа проставляється на титульному аркуші.
Після опрацювання додатки повертаються адресату, який їх надіслав (якщо про це зазначено у вхідному документі), централізовано структурним підрозділом з документального забезпечення.
353. Облік електронних носіїв інформації (жорстких і гнучких магнітних дисків, дисків для лазерних систем зчитування, невід’ємної частини модулів флеш-пам’яті тощо), на які планується записувати службову інформацію, ведеться структурним підрозділом з документального забезпечення у відповідному журналі (додаток 17 до цього Положення).
Записувати службову інформацію на електронний носій інформації, не внесений до журналу обліку, забороняється.
На захисній оболонці електронного носія інформації (пластмасовій капсулі гнучкого магнітного диска, на верхньому боці диска для лазерних систем зчитування, невід’ємній частині корпусу модулів флеш-пам’яті тощо) зазначаються найменування установи, обліковий номер і дата взяття на облік електронного носія, гриф "Для службового користування".
Наклеювання на електронний носій інформації етикеток з обліковими номерами здійснюється у спосіб, що виключає можливість розбирання пристрою без пошкодження етикетки, її непомітного видалення (зміни) або перенесення на інший носій інформації.
Гриф ДСК зберігається за електронним носієм інформації до моменту його знищення.
354. Документ, що містить службову інформацію, передається адресату, виконавцю з проставленням ним особистого підпису і дати отримання у картці, цифрова копія якої додається до ЕРКК документа.
Виконавець або особа, яка ознайомлюється з документом з грифом ДСК, проставляє у картці особистий підпис і дату ознайомлення під час отримання документа для опрацювання.
Особа, яка ознайомилася з документом з грифом ДСК, несе відповідальність за нерозголошення інформації, що міститься в такому документі.
354-1. Ознайомлення з документом з грифом ДСК в комітеті Верховної Ради України, тимчасовій спеціальній, тимчасовій слідчій комісії Верховної Ради України, депутатській фракції (депутатській групі), структурному підрозділі Апарату здійснюється виключно після проставлення особою особистого підпису в листі ознайомлення (додаток 18 до цього Положення). До листа ознайомлення вноситься інформація про всіх осіб, які опрацьовували або ознайомлювалися з відповідним документом у комітеті Верховної Ради України, тимчасовій спеціальній, тимчасовій слідчій комісії Верховної Ради України, депутатській фракції (депутатській групі), структурному підрозділі Апарату.
Представники Кабінету Міністрів України, міністерств, інших державних органів, громадських об’єднань, а також експерти, фахівці та інші особи, які беруть участь у роботі комітетів Верховної Ради України, тимчасових спеціальних, тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України, депутатських фракцій (депутатських груп), можуть ознайомлюватися з документами, що містять службову інформацію, які виносяться на розгляд відповідного органу, на підставі письмового доручення керівника цього органу відповідному секретаріату. Такі особи беруть на себе письмове зобов’язання щодо нерозголошення службової інформації (додаток 19 до цього Положення) та в разі його порушення несуть відповідальність згідно із законом.
................Перейти до повного тексту