1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Першого заступника Голови Верховної Ради України
м. Київ № 4 12 січня 2022 р.
Про внесення змін до Положення про Інститут законодавства Верховної Ради України та затвердження його у новій редакції
З метою вдосконалення діяльності Інституту законодавства Верховної Ради України:
1. Внести до Положення про Інститут законодавства Верховної Ради України, затвердженого розпорядженням Голови Верховної Ради України від 4 серпня 2003 року № 770, зміни, виклавши його в новій редакції (додається).
2. Керівнику Апарату Верховної Ради України впродовж тридцяти днів з дня державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, вжити заходів щодо приведення діяльності Інституту законодавства Верховної Ради України у відповідність із новою редакцією Положення про Інститут законодавства Верховної Ради України.

Перший заступник Голови
Верховної Ради України


О. КОРНІЄНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядженням
Голови Верховної Ради України
від 4 серпня 2003 року № 770
(в редакції розпорядження
Першого заступника
Голови Верховної Ради України
від 12 січня 2022 року № 4)
ПОЛОЖЕННЯ
про Інститут законодавства Верховної Ради України (Ідентифікаційний код юридичної особи 22907278) (нова редакція)
1. Загальні положення
1.1. Інститут законодавства Верховної Ради України (далі - Інститут) є базовою установою науково-правового забезпечення діяльності Верховної Ради України.
1.2. Інститут реалізує покладені на нього завдання відповідно до вимог Конституції України, національного законодавства та цього Положення.
1.3. Повна назва Інституту:
- українською мовою - Інститут законодавства Верховної Ради України;
- російською мовою - Институт законодательства Верховной Рады Украины;
- англійською мовою - Legislation Institute of Verkhovna Rada Ukraine.
1.4. Інститут є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в Державному казначействі України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, логотип, бланк, штампи.
1.5. Інститут є неприбутковою установою.
1.6. Юридична адреса Інституту: 04053, м. Київ, пров. Несторівський, 4.
2. Основними завданнями Інституту є:
2.1. Підготовка пропозицій щодо стратегії державної правової політики Верховної Ради України.
2.2. Розроблення наукових концепцій розвитку національного законодавства.
2.3. Проведення порівняльних досліджень законодавства України та законодавств іноземних держав та проблеми приведення національного законодавства у відповідність із нормами міжнародного права.
2.4. Підготовка проекту плану законопроектної роботи Верховної Ради України.
2.5. Організація моніторингу ефективності чинного законодавства України та прогнозування наслідків його застосування.
2.6. Підготовка та участь у розробці проектів законів з найважливіших питань розвитку суспільства і держави та їх наукове обґрунтування.
2.7. Підготовка експертних висновків та проведення наукової експертизи проектів законодавчих актів України.
2.8. Надання науково-методологічної та освітньої допомоги народним депутатам України, працівникам Апарату Верховної Ради України та органам місцевого самоврядування у здійсненні ними законодавчих та нормотворчих повноважень.
2.9. Здійснення офіційного перекладу актів європейського права державною мовою України.
2.10. Підготовка за зверненнями народних депутатів України, керівництва Апарату Верховної Ради України аналітичних оглядів законодавства України, а також галузей законодавства, галузей права і їх розвитку.
2.11. Підготовка узагальнюючих довідкових матеріалів з питань парламентської діяльності для народних депутатів України, помічників-консультантів народних депутатів України.
2.12. Надання науково-методичної допомоги у здійсненні установчої та контрольної функцій Верховної Ради України.
2.13. Проведення підвищення кваліфікації у сфері законодавчої та нормотворчої діяльності.
3. Наукова та науково-організаційна діяльність Інституту
Для виконання своїх завдань Інститут:
3.1. Здійснює фундаментальні та прикладні дослідження розвитку законодавства України.
3.2. Забезпечує підготовку пропозицій щодо інтеграції законодавства України до системи міжнародного права.
3.3. Аналізує ефективність механізму застосування чинного законодавства.
3.4. Розробляє пропозиції щодо усунення неузгодженостей, суперечностей між окремими актами законодавства та заповнення у ньому правових прогалин.
3.5. Вивчає досвід організації законотворчої та законодавчої діяльності іноземних держав для використання його ефективних форм у діяльності Верховної Ради України.
3.6. Координує участь вітчизняних наукових організацій та центрів у дослідженнях з питань законотворчості, систематизації та кодифікації національного законодавства.
3.7. Розвиває зв’язки з міжнародними та іноземними науковими установами і центрами. В установленому законом порядку укладає з ними угоди про наукове співробітництво.
3.8. Проводить конференції, методологічні семінари, наукові читання та круглі столи з проблемних питань законодавства, його розвитку та вдосконалення, а також перспектив законодавчої діяльності.
3.9. Сприяє підвищенню професіоналізму народних депутатів України, працівників Апарату Верховної Ради України та органів місцевого самоврядування з актуальних питань законотворчої та нормотворчої діяльності.
3.10. Здійснює підготовку наукових кадрів в галузі правознавства через аспірантуру і докторантуру, приймає до захисту дисертації на здобуття наукового ступеня доктора філософії та доктора юридичних наук, приймає кандидатські іспити з іноземної мови, філософії та юридичних спеціальностей.
3.11. Вправі займатися видавничою діяльністю, у тому числі виданням праць Інституту, коментарів до законів та інших нормативно-правових актів, збірників наукових статей, монографій, науково-інформаційних та інших матеріалів юридичного та загальноправового характеру.
3.12. Формує банк даних актів європейського права, перекладених державною мовою України.
3.13. Надає комітетам Верховної Ради України консультативну допомогу з питання аналізу практики застосування Конституції та законів України, а також аналізу відповідності законам прийнятих підзаконних нормативно-правових актів, своєчасності їх прийняття.

................
Перейти до повного тексту