1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


КОМІТЕТ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРАЦІ
В И С Н О В О К
16.06.2010
Відповідно до пункту 3 статті 93 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" та доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та праці на своєму засіданні 16 червня 2010 р. розглянув проект Закону України "Про збір та облік єдиного соціального внеску" (реєстр. N 6525), внесений Кабінетом Міністрів України.
Законопроектом передбачається консолідація в одному органі - Пенсійному фонді України, подібних для усіх фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування функцій, а саме: взяття на облік платників, формування та ведення Державного реєстру соціального страхування (який включатиме організаційно - технічну систему відомостей про страхувальників і застрахованих осіб), забезпечення єдиної звітності, здійснення контролю за повнотою та своєчасністю справляння єдиного соціального внеску. Крім цього, пропонується запровадити сплату єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та його розщеплення Державним казначейством України на централізовані рахунки фондів соціального страхування.
Комітет погоджується з необхідністю створення умов для уникнення дублювання страховими фондами функцій, пов'язаних із формуванням страхових коштів, що в свою чергу, повинне сприяти скороченню обсягу роботи, пов'язаної з постановкою на облік платників страхових внесків, збором коштів, спрощенню здійснення контролю за повнотою та своєчасністю справляння внесків, зменшенню кількості перевірок платників внесків щодо сплати внесків до цільових страхових фондів, скороченню адміністративних витрат платників внесків тощо. Водночас, слід зазначити, що здійснена в Україні реформа соціального страхування започаткувала формування фондів як самоврядних організацій, на які покладається відповідальність щодо забезпечення державних соціальних гарантій на основі самостійного формування фінансів та адміністративної системи. Разом з тим, статтею 1 законопроекту передбачено, що саме Пенсійний фонд України є органом, який веде облік платників єдиного соціального внеску, забезпечує збір та ведення обліку страхових коштів, контролює повноту та своєчасність їх сплати, веде Державний реєстр соціального страхування тощо. Слід зазначити, що на сьогодні Пенсійний фонд України є державним органом виконавчої влади. Тобто, у разі, якщо з 1 січня 2011 року не здійсниться перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію, як це визначено пунктом 12 розділу XV "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", то інші фонди соціального страхування фактично будуть підпорядковані як страховики з питань обліку страхувальників та збору страхових внесків Пенсійному Фонду України. Зазначене застереження обумовлюється ще й тим, що у пункті 3 "Прикінцевих та перехідних положень" законопроекту визначена норма, яка на час цього перетворення надає право Пенсійному фонду України та його відповідним управлінням виконувати обов'язки Пенсійного фонду щодо збору та ведення обліку єдиного соціального внеску.

................
Перейти до повного тексту