1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


РАДА СІЛЬСЬКИХ І СЕЛИЩНИХ ГОЛІВ
ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Сільським та селищним головам,
депутатам сільських та селищних рад
Шановні колеги!
З метою забезпечення взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на засадах партнерства, відкритості та вироблення взаємоузгоджених позицій учасники Всеукраїнської наради з питань соціально-економічного розвитку сільських населених пунктів, яка відбулася 23 травня ц.р., одноголосно підтримали пропозицію Прем'єр-міністра України Юлії Тимошенко щодо утворення Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад.
Для утворення зазначеної Асоціації сільським та селищним радам пропонується не пізніше 10 липня 2009 р. провести сесії, на яких прийняти рішення (зразок додається) про ініціювання утворення Всеукраїнської асоціації та визначити осіб, уповноважених їх представляти на установчих зборах.
Просимо надіслати до 15 липня ц.р. Раді сільських і селищних голів при Кабінеті Міністрів України копію відповідного рішення, засвідчену печаткою ради, за такою адресою: 01601, м. Київ, пров. Музейний, 12.
Також пропонуємо ознайомитись з проектом Статуту Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад і методичними рекомендаціями щодо її утворення, які були схвалені на засіданні президії Ради сільських і селищних голів при Кабінеті Міністрів України, яке відбулось 5 червня 2009 року.
Підтримка ініціативи про утворення Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад, яка представлятиме спільні інтереси сільських та селищних громад, сприятиме захисту їх прав, розвитку місцевого самоврядування.
Голова президії
Ради сільських і селищних голів
при Кабінеті Міністрів України
Липинський сільський голова,
Луцький район Волинської області




Богдан ГУСАК
ЗРАЗОК
__________ СІЛЬСЬКА (СЕЛИЩНА ) РАДА ____________ області
_____________ сесія ___ скликання
РІШЕННЯ
від _____________ N _____
Про ініціювання створення Всеукраїнської асоціації сільських, селищних рад
Керуючись частиною першою статті 15 та пунктом 21 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статтею 8 Закону України "Про асоціації органів місцевого самоврядування" сільська (селищна) рада вирішила:
1. Сільській (селищній) раді виступити співзасновником Всеукраїнської асоціації сільських, селищних рад (далі - Асоціація).
2. Доручити __________________________ представляти раду на Установчих зборах (з'їзді або конференції) Асоціації та бути її повноважним представником, у тому числі:
брати участь:
- у вирішенні питань, пов'язаних з діяльністю Асоціації, на Загальних зборах уповноважених представників членів Асоціації або у складі її органів управління в порядку, визначеному Статутом Асоціації;
- в усіх заходах, що проводяться Асоціацією;
- у засіданнях органів державної влади, на яких розглядаються питання, що стосуються місцевого і регіонального розвитку;
вносити пропозиції щодо діяльності Асоціації;
одержувати методичну, правову та інформаційну допомогу у вирішенні питань, що стосуються інтересів територіальної громади;
здійснювати інші повноваження відповідно до Статуту Асоціації.
Голова ради ___________________
місце для печатки
ПРОЕКТ
ЗАРЕЄСТРОВАНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністерством юстиції України Установчими зборами Всеукраїнської
"___" ____________ 200__ р. асоціації сільських, селищних рад
Запис в обліковому "____" _______ 200___ р.
журналі N____ Протокол N_ від "__" ____ 200__ р.
СТАТУТ
Всеукраїнської асоціації сільських, селищних рад
1. Найменування асоціації органів місцевого самоврядування, статус, місцезнаходження
1.1. Всеукраїнську асоціацію сільських, селищних рад (далі - Асоціація) утворено відповідно до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні" та "Про асоціації органів місцевого самоврядування".
1.2. Асоціація утворюється на невизначений строк та має всеукраїнський статус.
1.3. Офіційне найменування Асоціації: Всеукраїнська асоціація сільських, селищних рад.
1.4. Асоціація є юридичною особою, має бланк і печатку із зображенням власної символіки, власним найменуванням та інші реквізити.
1.5. Юридична адреса Асоціації: __________________________.
1.6. Державна реєстрація Асоціації проводиться Мін'юстом з включенням до Реєстру асоціацій органів місцевого самоврядування.
2. Мета утворення та завдання Асоціації
2.1. Метою утворення Асоціації є єфективне здійснення сільськими, селищними радами своїх повноважень, узгодження дій щодо захисту прав та інтересів територіальних громад, сприяння місцевому і регіональному розвитку.
2.2. Основними завданнями Асоціації є:
- об'єднання зусиль сільських, селищних рад, спрямованих на захист прав та інтересів відповідних територіальних громад;
- створення умов для ефективнішого здійснення повноважень місцевого самоврядування;
- налагодження взаємодії з органами державної влади у процесі вирішення питань місцевого і регіонального розвитку з метою узгодження загальнодержавних, регіональних та місцевих інтересів шляхом проведення консультацій, підготовки висновків та пропозицій до проектів нормативно-правових актів із зазначених питань;
- сприяння органам місцевого самоврядування у підготовці проектів їх рішень;
- координація діяльності членів Асоціації для досягнення мети та виконання завдань Асоціації.
Асоціація вирішує інші питання відповідно до Закону України "Про асоціації органів місцевого самоврядування".
3. Умови членства в Асоціації, представництво членів Асоціації, порядок прийому нових членів Асоціації, права та обов'язки її членів
3.1. Членами Асоціації є сільські, селищні ради.
3.2. Членство в Асоціації є фіксованим.
У діяльності Асоціації можуть брати участь місцеві асоціації як колективні члени у порядку та формах, визначених відповідними статутами.
Асоціація може вступити до добровільного об'єднання асоціацій (спілки, конгресу, союзу тощо) шляхом укладення між ними угоди про співробітництво та взаємодопомогу.
3.3. Представництво членів Асоціації в її органах управління здійснюють сільські, селищні голови або інші уповноважені сільською, селищною радою особи.
Колективні члени реалізують свої права та обов'язки через своїх представників, що визначаються згідно з вимогами статуту відповідної асоціації.
У разі коли особа, уповноважена членом Асоціації на його представництво в органах управління Асоціації, втратить мандат, сільська, селищна рада або колективний член Асоціації визначають іншу уповноважену особу.
3.4. Членство в Асоціації є добровільним.
Прийом до Асоціації нових членів здійснюється на підставі рішення відповідних сільських, селищних рад та за рішенням Правління з подальшим його затвердженням Загальними зборами уповноважених представників членів Асоціації.
Рішення Правління про прийом до Асоціації нових членів вважається затвердженим, якщо за нього проголосувало більш як половина членів Асоціації, присутніх на Загальних зборах уповноважених представників членів Асоціації.
Член Асоціації може в будь-який час припинити членство в Асоціації за рішенням відповідної ради. Зазначене рішення доводиться до відома Загальних зборів уповноважених представників членів Асоціації.
З підстав, визначених Статутом, членство в Асоціації може бути припинено за рішенням Загальних зборів уповноважених представників членів Асоціації.
3.5. Члени Асоціації мають право:
брати участь:
- у вирішенні питань, пов'язаних з діяльністю Асоціації, на Загальних зборах уповноважених представників членів Асоціації або у складі її органів управління в порядку, визначеному цим Статутом;
- в усіх заходах, що проводяться Асоціацією;
- у засіданнях органів державної влади, на яких розглядаються питання, що стосуються місцевого і регіонального розвитку;
обирати та бути обраними в органи управління Асоціації з правом вирішального голосу;
вносити пропозиції щодо діяльності Асоціації;
одержувати методичну, правову та інформаційну допомогу у вирішенні питань, що стосуються інтересів територіальної громади;
припиняти членство в Асоціації.
3.6. Члени Асоціації зобов'язані:
сприяти досягненню мети та виконанню завдань Асоціації;
виконувати вимоги цього Статуту;
регулярно сплачувати членські внески.
4. Органи управління Асоціації
4.1. Органами управління Асоціації є:
Загальні збори уповноважених представників членів Асоціації;
Правління;
Виконавча дирекція;
Контрольно-ревізійна комісія.
5. Порядок утворення та діяльності органів управління Асоціації, їх організаційні форми, компетенція, порядок прийняття ними рішень
5.1. Загальні збори
5.1.1. Вищим органом управління Асоціації є Загальні збори уповноважених представників членів Асоціації (далі -Загальні збори), що скликаються в разі потреби, але не рідше ніж один раз на рік.
Рішення про скликання чергових Загальних зборів приймається Правлінням, а позачергових - Правлінням, Головою Асоціації або на вимогу не менш як однієї третини членів Асоціації.
Рішення про скликання Загальних зборів, перелік питань, що пропонуються до розгляду, доводиться до відома членів Асоціації не пізніше ніж за два тижні до дати проведення Загальних зборів.
5.1.2. Загальні збори вирішують такі основні питання:
затвердження Статуту та внесених до нього змін;
обрання Голови Асоціації, першого заступника та заступників Голови Асоціації;
обрання 25 членів Правління від Автономної Республіки Крим та областей (крім тих, що входять до складу Правління за посадою);
обрання Контрольно-ревізійної комісії та її голови, затвердження положення про Контрольно-ревізійну комісію;
затвердження рішення Правління про утворення (ліквідацію) регіональних відділень;
затвердження рішення Правління про прийом нових членів Асоціації, прийняття рішення про припинення членства в Асоціації;
затвердження звіту Правління, Контрольно-ревізійної комісії;
встановлення розміру вступного та щорічних членських внесків;
затвердження річного кошторису Асоціації;
прийняття рішення про припинення Асоціації.
До компетенції Загальних зборів також належить питання щодо розгляду підготовлених Правлінням спільних пропозицій всеукраїнських асоціацій щодо врахування місцевих і регіональних інтересів під час підготовки Декларації цілей та завдань бюджету на наступний бюджетний період.
Загальні збори можуть розглядати будь-які інші питання, пов'язані з діяльністю Асоціації, у тому числі ті, що віднесені згідно із Статутом Асоціації або передані згідно з рішенням Загальних зборів до компетенції Правління.
5.1.3. Загальні збори є повноважними за умови участі в них більш як половини уповноважених представників членів Асоціації.
Загальні збори приймають рішення виключно на засіданнях шляхом відкритого голосування, яке здійснюється уповноваженими представниками членів Асоціації особисто. Кожний член Асоціації має один голос на Загальних зборах.
Рішення Загальних зборів про затвердження Статуту і внесення змін до нього, обрання Голови Асоціації, встановлення розміру вступного та щорічних членських внесків, ліквідацію Асоціації вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини членів Асоціації.
З інших питань рішення Загальних зборів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більш як половина членів Асоціації, присутніх на засіданні.
Рішення Загальних зборів оформляється протоколом, який підписує Голова Асоціації.
5.2. Виконавчі органи Асоціації
5.2.1. Виконавчими органами Асоціації є Правління та Виконавча дирекція.
У період між засіданнями Загальних зборів постійно діючим керівним органом є Правління, яке вирішує питання, що не належать до виключної компетенції Загальних зборів.
Голова Асоціації приймає рішення про скликання Правління, порядок денний і дату проведення засідання Правління, що доводиться до відома членів Правління не пізніше ніж за два тижні до дати проведення засідання. Засідання Правління скликається також на вимогу не менш як однієї третини членів Асоціації. У разі потреби за згодою членів Правління засідання може бути скликане в коротший строк.
До складу Правління за посадою входять:
Голова Асоціації, який очолює Правління;
заступники Голови Асоціації;
голови регіональних відділень Асоціації.
Також за рішенням Загальних зборів до Правління входять по одному члену Асоціації - представнику від Автономної Республіки Крим та областей.
Члени Правління обираються Загальними зборами строком на два роки.
5.2.2. Правління:
вирішує всі поточні питання, пов'язані з діяльністю Асоціації;
приймає рішення щодо річного кошторису за поданням Виконавчої дирекції для його подальшого затвердження Загальними зборами;
затверджує щорічний план роботи Правління;
приймає рішення про прийом до Асоціації нових членів та подає його на затвердження Загальними зборами;
контролює своєчасне надходження членських внесків;
скликає Загальні збори і готує порядок денний Загальних зборів;
готує проекти рішень, що вносяться на розгляд Загальних зборів та пропозиції:
- щодо структури та штату виконавчих органів сільських, селищних рад, а також умов оплати праці їх працівників;
- щодо типових (примірних) статутів територіальних громад, положень про виконавчі органи сільських, селищних рад, органи самоорганізації населення;
- до Положення про атестацію посадових осіб місцевого самоврядування;
готує висновки до проектів нормативно-правових актів з питань, що стосуються місцевого і регіонального розвитку, і подає їх на розгляд Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади;
подає на затвердження Загальних зборів звіт про свою діяльність;
приймає рішення про утворення (ліквідацію) регіональних відділень та подає його на затвердження Загальних зборів;
приймає рішення про утворення юридичних осіб приватного права (підприємств, установ, організацій), затвердження їх статутів (положень);
розподіляє обов'язки між членами Правління;
затверджує Положення про Виконавчу дирекцію;
готує і подає щорічно до 31 грудня Мін'юсту інформацію про кількість членів Асоціації;
затверджує зразки печатки з найменуванням Асоціації, штампа, бланка та символіки Асоціації;
вирішує інші питання, спрямовані на досягнення мети та виконання завдань Асоціації.
Асоціація ініціює перед центральними органами виконавчої влади проведення консультацій щодо:
проекту Закону про Державний бюджет України на відповідний рік, положень нормативно-правових актів, що стосуються бюджетного процесу, зокрема:
- визначення соціальних стандартів і нормативів соціальної та бюджетної забезпеченості соціальних послуг;
- обгрунтування і розрахунку загального обсягу міжбюджетних трансфертів у видатках державного бюджету для місцевих бюджетів;
- методики розподілу міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами;
- визначення обсягу субвенції для виконання програм соціально-економічного розвитку територій, інших програм та принципів їх розподілу між місцевими бюджетами;
введення в дію або внесення змін до актів законодавства про місцеві бюджети та міжбюджеті відносини;
проектів загальнодержавних програм, що стосуються розвитку регіонів;
проектів державних соціальних програм, виконання яких покладається на органи місцевого самоврядування;
підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації службовців місцевого самоврядування.
У консультаціях, що проводяться Асоціацією з органами державної влади, від Асоціації беруть участь члени Правління та у разі потреби - експерти.
5.2.3. Рішення Правління вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більш як половина складу Правління.
5.3. Контрольно-ревізійна комісія
5.3.1. Контрольно-ревізійна комісія здійснює контроль за дотриманням статутних вимог органами управління Асоціації та її посадовими особами, виконанням рішень Загальних зборів, фінансово-господарською діяльністю Виконавчої дирекції.

................
Перейти до повного тексту