1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про затвердження Положення про порядок роботи з проектами законодавчих актів та матеріалами, що містять законодавчі пропозиції, які подаються на розгляд Верховної Ради України
Президія Верховної Ради України
постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок роботи з проектами законодавчих актів та матеріалами, що містять законодавчі пропозиції, які подаються на розгляд Верховної Ради України (додається).
2. Визнати такою, що втратила чинність, Постанову Президії Верховної Ради України від 27 червня 1994 року "Про порядок роботи з проектами законодавчих актів, що подаються на розгляд Верховної Ради України".
Голова Верховної Ради України О.МОРОЗ
м.Київ, 30 жовтня 1995 року
N 668/95-ПВ
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок роботи з проектами законодавчих актів та матеріалами, що містять законодавчі пропозиції, які подаються на розгляд Верховної Ради України
1. Проекти законодавчих актів та законодавчі пропозиції, що вносяться на розгляд Верховної Ради України народними депутатами України та іншими суб'єктами права законодавчої ініціативи, приймаються і реєструються в секторі службової кореспонденції загального відділу, після чого передаються до сектора реєстрації законопроектів загального відділу Секретаріату Верховної Ради України.
2. Законопроекти та законодавчі пропозиції мають бути оформлені відповідно до вимог глав 6.1, 6.2 Регламенту Верховної Ради України та інших актів законодавства України.
3. Законопроекти вносяться разом із супровідною запискою, в якій обгрунтовується необхідність їх прийняття, вказівка на їх місце у системі чинного законодавства, а також на очікувані соціально-економічні та інші наслідки їх застосування. До друкованого примірника законопроекту додається його копія, виконана в електронному вигляді (комп'ютерний файл). Ця вимога не є обов'язковою до законопроектів, що подаються народними депутатами України.
4. У законодавчій пропозиції вказується мета, завдання та основні положення законів, які пропонується прийняти. В одній законодавчій пропозиції не можуть бути викладені пропозиції з різних питань порядку денного або з різних законопроектів. Разом із законодавчою пропозицією подається проект постанови Верховної Ради України.
5. У разі внесення законопроекту чи законодавчої пропозиції, реалізація яких потребує матеріальних чи інших витрат за рахунок державного чи місцевого бюджетів (чи зменшення надходжень до бюджету), додаються їх фінансово-економічне обгрунтування та пропозиції щодо покриття цих витрат.
6. Конституційні законопроекти або конституційні положення, які є в законопроектах, повинні бути зазначені як такі. До них додаються відповідні проекти про зміни і доповнення до Конституції України. Конституційними положеннями в законопроекті є ті, що потребують внесення змін і доповнень до Конституції ( 888-09).
7. Положення законопроекту, остаточне прийняття рішення з яких можливе лише за результатами референдуму, повинні бути зазначені як такі.
8. Законопроекти можуть бути підписані ініціатором внесення, мати візи керівників міністерств та інших центральних органів державної виконавчої влади, до сфери діяльності яких вони належать, або керівниками структурних підрозділів, працівники яких брали участь у їх підготовці. До законопроектів додається список авторського колективу.
9. Сектор реєстрації законопроектів загального відділу перевіряє відповідність оформлення одержаних документів встановленим вимогам, у разі їх дотримання реєструє законопроекти і інформує організаційний відділ комісій про їх надходження до Верховної Ради України. Реєстрація законопроектів здійснюється в день їх надходження.
10. У разі порушення встановлених вимог щодо оформлення законопроектів та законодавчих пропозицій зазначені документи реєстрації не підлягають, а за вказівкою Голови Верховної Ради України або його заступників повертаються суб'єкту законодавчої ініціативи, що їх подав, з зазначенням причин повернення.
11. Якщо законопроект чи законодавча пропозиція, що надійшли, відповідають вимогам щодо їх оформлення, на них заводиться картка обліку їх надходження та присвоюється реєстраційний номер. У картці обліку і проходження вказується ким і коли внесено законопроект, вихідний і вхідний номери та інші дані відповідно до Інструкції про порядок реєстрації законопроектів.
12. Зареєстровані законопроекти передаються Голові Верховної Ради України або його заступникам (за розподілом обов'язків) і за їх дорученням протягом семи днів разом з необхідними документами вручаються депутатам, передаються комісії (комісіям), до відання якої (яких) належить законопроект (у разі направлення кільком комісіям головною є комісія, вказана у переліку першою), іншим комісіям Верховної Ради України для попереднього розгляду та підготовки висновків про доцільність внесення до порядку денного та порядок подальшої роботи над ним, а також організаційному відділу комісій. Копія законопроекту з доданими до нього матеріалами передається сектором реєстрації законопроектів також до науково-експертного відділу Секретаріату Верховної Ради України для науково-правової експертизи.
Законопроект, розроблений комісією Верховної Ради України, не надсилається цій комісії, а її лише повідомляється про реєстрацію і початок роботи із законопроектом.
13. Усі законопроекти з конституційних питань і судово-правової реформи надсилаються на розгляд і обов'язкове візування до комісії з питань правової політики та судово-правової реформи на предмет відповідності законопроекту правовим принципам Конституції України, правової доцільності прийняття законопроекту і його правової обгрунтованості (термін візування - 5 днів).
14. Комісії в десятиденний термін з дня надходження (якщо не вказано інший) вивчають законопроект і подають комісії, до предмета відання якої він належить, свої пропозиції і зауваження.
15. Головна комісія у п'ятиденний термін (якщо не встановлено інший) узагальнює зауваження і пропозиції, одержані від інших комісій, вивчає економічну і юридичну обгрунтованість законопроекту (за допомогою науково-експертного відділу Секретаріату, а також із залученням у разі необхідності фахівців з наукових установ), його зв'язок з іншими законодавчими актами і вносить на розгляд Президії Верховної Ради України для прийняття постанови щодо внесення його до порядку денного сесії та подальшої роботи над ним.
16. До законопроекту, що подається на розгляд Президії Верховної Ради, додаються проекти постанов Президії Верховної Ради України і Верховної Ради України, а також відповідні експертні висновки, довідки про терміни проходження законопроекту у Верховній Раді України.
17. Якщо комісія Верховної Ради України, що подає законопроект, не є головною з предмета законопроекту, він підлягає обов'язковому візуванню у комісії, яка є головною з предмета законопроекту (термін візування - 5 днів).
18. Усі законопроекти, а також матеріали, що містять законодавчі пропозиції, опрацьовані відповідно до пунктів 12-14 цього Положення, разом з необхідними документами подаються до сектора організації підготовки питань на розгляд Президії Верховної Ради України, який відповідає за подання документів на розгляд Президії Верховної Ради України.
19. Президія Верховної Ради України розглядає подані законопроекти, законодавчі пропозиції, висновки науково-правової експертизи і приймає постанову про внесення їх на розгляд Верховної Ради України для вирішення питання щодо включення їх до проекту (або затвердженого) порядку денного сесії Верховної Ради України або відхилення.
20. Законопроект може бути відхилений Президією Верховної Ради України у випадку, якщо:
1) буде встановлена невірогідність поданого суб'єктом права законодавчої ініціативи фінансово-економічного чи іншого обгрунтування;
2) основні положення законопроекту суперечать правовим принципам Конституції і законодавства України (за поданням комісії з питань правової політики і судово-правової реформи);
3) у законопроекті наявні упущення щодо оформлення законопроектів (виявлені після його реєстрації);
4) прийняття законопроекту не належать до компетенції Верховної Ради України;
5) законопроект втратив актуальність і суб'єкт права законодавчої ініціативи не наполягає на його розгляді;
6) на поточній сесії уже було прийнято законопроект з того ж предмета правового регулювання.
21. При врученні законопроекту депутатам надається інформація про:
назву органу, до якого він вноситься;
дату та ініціатора внесення і його підпис (підпис вимагається при внесенні на перше читання);
реєстраційний номер справи законопроекту та редакцію проекту документа;
дату вручення або розсилки депутатам;
прізвище і посаду визначеного головною комісією доповідача (співдоповідача);
авторів, які розробили внесений в порядку законодавчої ініціативи законопроект або його структурні частини (вимагається при внесенні на перше читання);

................
Перейти до повного тексту