1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про хід виконання Постанови Верховної Ради України "Про рекомендації учасників парламентських слухань про стан освіти в Україні" від 17 лютого 1995 року
Президія Верховної Ради України
постановляє:
1. Інформацію постійної Комісії Верховної Ради України з питань науки та народної освіти "Про хід виконання Постанови Верховної Ради України "Про рекомендації учасників парламентських слухань про стан освіти в Україні" від 17 лютого 1995 року взяти до відома.
2. Враховуючи виняткову соціально-економічну значимість порушених комісією питань, наявність серйозних проблем у фінансуванні освітянської галузі, надіслати матеріали (додаються) Кабінету Міністрів України.
Голова Верховної Ради
України

О.МОРОЗ
м.Київ, 14 липня 1995 року
N 452/95-ПВ
Комісія з питань науки та народної освіти
Президія Верховної Ради України
Про хід виконання Постанови Верховної Ради України від 17 лютого 1995 р. N 72/95-ВР ( 72/95-ВР ) "Про рекомендації учасників парламентських слухань про стан освіти в Україні"
Комісія Верховної Ради України з питань науки та народної освіти проаналізувала хід виконання рекомендацій учасників парламентських слухань про стан освіти в Україні і відзначає, що Кабінет Міністрів України, відповідні міністерства і відомства, органи виконавчої влади на місцях провели певну роботу по реалізації рекомендацій, висловлених учасниками парламентських слухань. При цьому значна увага приділялася питанням створення відповідних законодавчих та нормативних актів, забезпечення стабільності фінансування галузі, проблемам соціального захисту учасників навчально-виховного процесу. Так Урядом України розгорнуто необхідну роботу щодо підготовки пакету законопроектів з цих питань. На розгляд Верховної Ради України подано проект Закону України про внесення змін і доповнень до Закону Української РСР "Про освіту", підготовлено проект Закону України про професійно-технічну освіту тощо. З метою забезпечення народного господарства України молодими спеціалістами розроблено проект Основних напрямів реформування вищої школи в Україні. Проведено зміни у структурі підготовки науково-педагогічних кадрів за спеціальностями.
Продовжується робота по створенню нормативно-правової бази системи освіти, завдяки чому буде закладено основи для широкої демократизації, багатоукладності та багатоваріантності освіти, задоволення потреб особистості.
З урахуванням рекомендацій учасників парламентських слухань здійснюються дослідження різних аспектів багатопланової проблеми створення державних загальноосвітніх стандартів. В основному завершено обгрунтування концептуальних засад загальноосвітньої підготовки учнів усіх трьох ступенів середньої школи, що можна розглядати як науково-теоретичне підгрунтя для формування нового змісту загальної середньої освіти в Україні. Опрацьовується проект базового навчального плану загальноосвітньої школи як основного державного нормативного документу, що є одним із визначальних елементів державних освітніх стандартів.
Завершується робота по оновленню змісту освіти, забезпечуються конкретні дії щодо впровадження нових організаційних засад, форм і методів діяльності навчальних закладів. Підготовлено проекти концепцій історичної, біологічної та базової хімічної освіти, нових навчальних програм з української мови та літератури, російської мови, історії України, географії, математики, фізики, хімії, біології, факультативного курсу "Права людини". Створено творчі колективи для підготовки нового покоління підручників, навчальних та методичних посібників. Складено перспективний план видання підручників. За станом на червень ц.р. їх видано для шкіл та профтехучилищ 43 відсотки до плану на 1995/1996 навчальний рік.
Комісії Верховної Ради України з питань науки та народної освіти та з питань бюджету здійснюють постійний контроль за дотриманням вимог Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік" в частині фінансування галузі "Освіта" та використанням бюджетних асигнувань, спрямованих на утримання закладів і установ освіти. За ініціативою згаданих комісій Верховною Радою України розглянуто питання "Про стан фінансування освіти в Україні". Для покриття заборгованості по заробітній платі, стипендіям, харчуванню Кабінетом Міністрів України в травні виділено 3 трлн.карбованців. З метою посилення нагляду за фінансуванням освітянських закладів у Комісії Верховної Ради України з питань бюджету утворено відповідну підкомісію.
Водночас значна частина рекомендацій парламентських слухань "Про стан освіти в Україні" залишається не реалізованою.
Діяльність в нових умовах виявила прогалини у правовому забезпеченні системи освіти, що викликало потребу підготовки законодавчих актів і приведення у відповідність нормативної бази. Не вирішеними залишаються питання розробки науково-обгрунтованої методики визначення потреби держави в спеціалістах з різним рівнем кваліфікації та обсягів державного замовлення на підготовку фахівців у вищих навчальних та професійних навчально-виховних закладах, запровадження нових механізмів фінансування освіти, виділення та закріплення за клопотанням навчальних закладів земельних ділянок для створення навчальних господарств.

................
Перейти до повного тексту