1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про доповідну записку комісій Верховної Ради України у справах жінок, охорони сім'ї, материнства і дитинства та з питань народної освіти і науки "Про невідкладні питання діяльності дитячих дошкільних закладів"
Президія Верховної Ради України
постановляє:
1. Погодитися з висновками комісій Верховної Ради України у справах жінок, охорони сім'ї, материнства і дитинства та з питань народної освіти і науки, викладеними у доповідній записці "Про невідкладні питання діяльності дитячих дошкільних закладів" (додається).
2. Враховуючи виняткову соціальну значимість порушених питань, наявність серйозних проблем в організації суспільного дошкільного виховання, доповідну записку комісій надіслати Кабінету Міністрів України для вжиття необхідних заходів.
Голова Верховної Ради України І.ПЛЮЩ
м. Київ, 9 квітня 1993 року
N 3088-XII
Президія Верховної Ради України
Про невідкладні питання діяльності дитячих дошкільних закладів
До комісій Верховної Ради України у справах жінок, охорони сім'ї, материнства і дитинства, з питань народної освіти і науки надходять численні звернення громадян з приводу надзвичайної ситуації, що склалася в системі дошкільного виховання.
На сьогодні в Україні функціонує 24,4 тис. дитячих дошкільних закладів, 67 відсотків яких є відомчими. На протязі багатьох років йшла розбудова зазначених установ, удосконалювалась їх мережа, відпрацьовувались питання виховання дітей дошкільного віку. Однак, останнім часом в державі набирають силу негативні процеси, спрямовані на руйнування існуючої мережі дитячих ясел і садків, погіршуються умови для повноцінного розвитку дитини.
За останні два роки знизились темпи будівництва дошкільних установ. При запланованих в 1992 році 47,6 тис. місць введено в дію лише 26,6 тис., що складає 56 відсотків. Незадоволеними залишаються 140 тис. заяв батьків на влаштування дітей до ясел і садків. У міських дошкільних закладах на 100 місцях виховується понад 110 дітей. Не знайшли широкого розвитку нетрадиційні типи цих установ: сімейні, прогулянкові тощо.
Лібералізація цін, недосконала податкова система призводять до порушення керівниками багатьох підприємств вимог статті 5 Закону України "Про приватизацію державних підприємств", Декрету Кабінету Міністрів України "Про перелік майнових комплексів державних підприємств, організацій, їх структурних підрозділів основного виробництва, приватизація або передача в оренду яких не допускається", постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 1992 р. N 143 "Про невідкладні питання діяльності дитячих навчально-виховних закладів".
Вони, посилаючись на вимоги трудових колективів, йдуть на ліквідацію підвідомчих дошкільних закладів, а їх приміщення передають або продають іншим організаціям для використання не за призначенням. Так, наприклад, лише в Запорізькій області на протязі 1992 року закрито 19 відомчих дошкільних закладів. В м. Енергодарі ліквідовано дитячий садок N 1 на 280 місць будівельного управління Запорізької АЕС. В той же час черга на влаштування дітей до садків у місті налічує близько 2 тис. заяв. В Оріхівському районі в приміщенні дитячого садка відкрита їдальня. Дошкільний заклад Запорізького абразивного комбінату переобладнаний під сімейний гуртожиток, дитячий садок N 56 ВО "Запоріжтрансформатор" передано комерційному банку. В Донецькій області кооперативам, акціонерним товариствам продані дитячі садки Новокраматорського та Старокраматорського машзаводів, у м. Києві украінсько-польському підприємству "Вітекс-інтернейшнл" - дитячий садок N 217 "УкрНДІпроект", орендно-акціонерній фірмі "Київінвест" - N 546, 167.

................
Перейти до повного тексту