1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


П О С Т А Н О В А
ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про основні напрями вдосконалення законотворчої і контрольної діяльності Верховної Ради України
Президія Верховної Ради України
постановляє:
Розроблені відповідно до пропозицій постійних комісій Верховної Ради України і народних депутатів України основні напрями вдосконалення законотворчої і контрольної діяльності Верховної Ради України та заходи по їх реалізації схвалити (додаються).
Голова Верховної Ради України І.ПЛЮЩ
м. Київ, 29 травня 1992 року
N 2393-XII
ОСНОВНІ НАПРЯМИ
вдосконалення законотворчої і контрольної
діяльності Верховної Ради України
Виходячи із пропозицій, внесених постійними комісіями і народними депутатами України щодо поліпшення організації діяльності Верховної Ради України, її Президії та постійних комісій, а також враховуючи зауваження, висловлені з цих питань на нараді з представниками постійних комісій і депутатських груп 6 квітня 1992 року, пропонується визначити такі основні напрями вдосконалення законотворчої і контрольної роботи Верховної Ради України.
I. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ І ЗАКОНОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
1. Забезпечити чітке планування роботи Верховної Ради, її Президії, постійних комісій, визначення періоду проведення пленарних засідань, роботи народних депутатів у комісіях та у виборчих округах. Пропонується встановити порядок, за яким один тиждень на місяць відводиться для пленарних засідань, два тижні - для роботи народних депутатів у постійних комісіях і один тиждень - у виборчих округах. Планування чергової сесії і формування графіку підготовки законопроектів проводити за участю керівників постійних комісій, завідуючих секторами, відповідальних працівників адміністрації Президента України і Кабінета Міністрів.
Своєчасно (не пізніш як за тиждень) повідомляти народних депутатів про порядок денний наступних засідань. Обговорення і затвердження порядку денного проводити у понеділок на вечірньому засіданні за участю лише народних депутатів.
Запровадити заслуховування звітів Президії, її членів перед Верховною Радою про їх діяльність.
Регулярно (раз на два місяці) практикувати проведення закритих засідань Верховної Ради з питань внутрішнього життя, аналізу роботи парламенту.
2. Встановити, що реєстрація народних депутатів на пленарних засіданнях проводиться двічі на день біля столів реєстрації за особистим підписом кожного депутата. Виплата добових та оплата за утримання номерів у готелях проводиться за час фактичної роботи народних депутатів по виконанню депутатських обов'язків у м. Києві.
Пропонується періодично повідомляти в засобах масової інформації про депутатів, які без поважних причин не беруть участі в пленарних засіданнях чи роботі комісій, розглядати такі факти в Комісії мандатній і з питань депутатської етики, а також у відповідних комісіях.
3. З метою поліпшення організації діяльності Верховної Ради вважається за доцільне провести з народними депутатами роботу, щоб більшість з них працювала у Верховній Раді на постійній основі. З числа цих депутатів утворити законодавчу асамблею. Зазначений орган як постійно діючий можна було б наділити правами прийняття законів та інших актів Верховної Ради, що не потребують конституційної більшості голосів. Тоді Верховна Рада в повному складі збиралася б лише в разі необхідності прийняття законодавчих актів двома третинами голосів депутатів.
Слід прискорити прийняття Регламенту Верховної Ради України, законів про постійні комісії, про статус народного депутата, про Конституційний Суд, про законотворення. Постійний Регламент можна було б приймати по окремих розділах і главах.
Пропонується надалі припинити повну трансляцію сесії по телебаченню і радіо, а подавати виклад роботи сесії у вигляді репортажів, інтерв'ю окремих народних депутатів. В повному обсязі має подаватися розгляд найбільш актуальних питань, а також провадитися трансляція у випадках, визначених Верховною Радою.
На сесіях не повинні порушуватися послідовність надання слова народному депутату, а також ставитися на голосування пропозиції, які не вносилися у письмовій формі і не обговорювалися в комісіях. Доцільно утворити парламентську комісію з питань додержання процедури.
4. Керівництву Верховної Ради, Президії підвищити відповідальність голів постійних комісій, Кабінету Міністрів, підрозділів Секретаріату за додержання строків і якість підготовки законопроектів. Створити групу висококваліфікованих спеціалістів з числа вчених з метою остаточного опрацювання законопроектів перед прийняттям їх Верховною Радою.
Верховною Радою не повинні розглядатися законопроекти без їх юридичної експертизи, економічного обгрунтування і прогнозу наслідків від їх впровадження, а також без визначення джерел фінансування додаткових витрат.
Не виносити на сесію обговорення законопроектів, які були вручені депутатам менш як за тиждень (за винятком особливо термінових питань).
Доцільно запровадити практику розгляду законопроектів у третьому читанні, оскільки пропозиції, узагальнені провідною комісією для розгляду законопроекту у другому читанні, потребують більш глибокого вивчення у комісіях та узгодження перед їх остаточним прийняттям.
Проекти законодавчих актів з питань економічної реформи повинні в обов'язковому порядку погоджуватись з комісією з питань економічної реформи і управління народним господарством. Обговорення цих документів, як правило, проводити на спільних засіданнях комісій за участю одного із заступників Голови Верховної Ради.
Систематично забезпечувати постійні комісії довідковою інформацією про зарубіжне законодавство, зокрема країн колишнього СРСР з питань, що вносяться на розгляд Верховної Ради.
Проводити напередодні розгляду законопроектів на сесії зустрічі і консультації з провідними фахівцями, економістами, вченими для обговорення концепції або окремих положень законопроекту, прогнозування наслідків його реалізації.
Розробити і затвердити порядок підготовки і проходження законопроектів, інших документів у постійних комісіях, Секретаріаті Верховної Ради та введення в дію прийнятих Верховною Радою законів. Ширше впроваджувати комп'ютеризацію законотворчого процесу, ефективніше використовувати для цього можливості інформаційно-аналітичного відділу. Розробити і запровадити аналітично-експертну систему, яка б дозволила в автоматичному режимі виявляти суперечності в самому проекті закону, суперечності між проектом закону і чинним законодавством, здійснювати контроль законопроекту на його повноту та відсутність зайвих положень.
Створити при Секретаріаті Верховної Ради групу перекладачів для забезпечення народних депутатів перекладами зарубіжних законодавчих актів.
II. ПОЛІПШЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Забезпечити належну координацію роботи постійних комісій. Практикувати періодичне заслуховування звітів Голів постійних комісій на Президії Верховної Ради.
Систематично інформувати народних депутатів на сесії Верховної Ради з питань, що обговорювались або мають розглядатися на засіданнях Президії.
III. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
Розглянути питання про скорочення кількості постійних комісій, можливе їх об'єднання, перерозподіл функцій та оптимізацію чисельного складу. Доцільно було б визначити стабільний перелік постійних комісій Верховної Ради України.
Поліпшити взаємодію між постійними комісіями, зокрема у питаннях підготовки проектів законодавчих актів. Узгодження всіх позицій необхідно проводити на спільних засіданнях комісій, а вирішення принципових положень має здійснюватись на пленарних засіданнях.
При доопрацюванні проектів законодавчих актів, комісії які є провідними, мають обов'язково запрошувати народних депутатів для узгодження поданих ними пропозицій.
З метою ширшого залучення народних депутатів до участі в роботі інших комісій систематично інформувати їх про час проведення засідань всіх постійних комісій та питання, які на них мають розглядатись.
При постійних комісіях створити підпорядковані їм секретаріати для організаційно-технічного та інформаційного забезпечення їх діяльності. Інші пропозиції зводяться до того, щоб підвищити координуючу функцію відділу комісій Верховної Ради, зберігши підпорядкування секретаріатів постійних комісій як відповідним комісіям, так і цьому відділу.
Розробити систему навчання народних депутатів, насамперед керівників постійних комісій.
IV. НАУКОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКОНОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Створити Центр науково-практичного забезпечення законотворчої роботи при Верховній Раді і його філіали при Інституті держави і права АН України, Українській юридичній академії, Інституті юридичних проблем економіки, Львівському і Одеському державних університетах.
Вирішити питання про створення при Українській юридичній академії структурного підрозділу - науково-дослідного інституту проблем законодавства України, надавши йому статус юридичної особи.
Поліпшити інформування народних депутатів з питань наукових розробок у відповідних галузях.
Визначити статус позаштатних наукових консультантів комісій, розробити порядок оплати експертів, науковців та фахівців, що залучаються до законотворчої роботи.
V. РОБОТА СЕКРЕТАРІАТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
ПО ОРГАНІЗАЦІЙНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ ДІЯЛЬНОСТІ
ВЕРХОВНОЇ РАДИ, ЇЇ ПРЕЗИДІЇ ТА ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
Кардинально оптимізувати структуру та правовий статус Секретаріату, привести чисельність його працівників у відповідність з потребами Верховної Ради та постійних комісій. Укомплектувати підрозділи Секретаріату професійними кадрами і організувати їх підготовку та перепідготовку.
Реформувати групу наукових консультантів і відділ у питаннях законодавства Секретаріату. Зміцнити підрозділ, що обслуговує Комісію у питаннях законодавства і законності. Встановити порядок, за яким працівники відділу у питаннях законодавства і групи наукових консультантів повинні брати безпосередню участь в опрацюванні законопроектів разом з комісіями.
Звільнити постійні комісії від розгляду звернень і листів громадян з питань їх особистих справ або суто побутового і господарського характеру, доручивши розгляд цих листів відповідному підрозділу Секретаріату.
Створити кільцеву систему інформаційної служби, включивши до неї Секретаріат Верховної Ради, Адміністрацію Президента України, колегію Державної Думи України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, Мінстат, Мінфін, Мінекономіки України, науково-дослідні інститути АН України. Зміцнити Прес-центр Секретаріату і розширити його функції у висвітленні роботи Верховної Ради України.
Оперативно інформувати комісії Верховної Ради про прийняті Укази Президента, важливіші рішення Кабінету Міністрів України, а також про проведення державних і міжнародних заходів за участю перших осіб, а також про заходи, проведення яких планується.
VI. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ І ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
ДІЯЛЬНОСТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ, ЇЇ ПРЕЗИДІЇ ТА ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
Поліпшити матеріально-технічне і фінансове забезпечення діяльності постійних комісій, зокрема комп'ютерною технікою, створити належні умови праці і побуту народних депутатів і працівників Секретаріату.
Визначити порядок фінансування робіт, пов'язаних з розробкою в комісіях проектів законодавчих актів.
Зміцнити матеріально-технічну базу бібліотеки Верховної Ради України. Вона повинна мати обов'язковий примірник книг з економічних, міжнародних, політичних, правових питань.
VII. ВДОСКОНАЛЕННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИН ОРГАНІВ ВЕРХОВНОЇ РАДИ
УКРАЇНИ З АДМІНІСТРАЦІЄЮ ПРЕЗИДЕНТА
ТА КАБІНЕТОМ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Відпрацювати систему контролю за своєчасним і повним виконанням законів та постанов Верховної Ради, механізм реагування на депутатські запити, критичні зауваження і пропозиції депутатів.
Ввести в практику періодичне заслуховування органів державного управління про хід реалізації прийнятих законів.
Не менше одного разу на місяць в приміщенні парламенту організовувати зустрічі народних депутатів з керівниками міністерств і відомств. Кабінету Міністрів України подавати письмову інформацію про прийняті Урядом рішення і постанови, а також доповідати про економічну ситуацію на Україні.
Встановити порядок, який би забезпечував участь заінтересованих постійних комісій Верховної Ради в розгляді проектів законодавчих актів у Кабінеті Міністрів України.
Ввести в практику ознайомлення комісій з проектами підзаконних актів, які готуються у Кабінеті Міністрів України.
Пропонується обмежити призначення представниками Президента народних депутатів України.
Передбачити, що народні депутати України не повинні працювати в будь-якому органі виконавчої влади, а також займатися підприємницькою діяльністю.
ЗАХОДИ
по реалізації основних напрямів вдосконалення законотворчої і контрольної діяльності Верховної Ради України
Зміст заходів Строк
виконання
Відповідальні за виконання
1 2 3
1. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ І ЗАКОНОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Підготувати пропозиції щодо питань, які пропонується включити до проекту порядку денного чергової шостої сесії Верховної Ради України дванадцятого скликання. до 15
червня
1992
року
Постійні комісії Верховної Ради України, разом з Кабінетом Міністрів і Секретаріат Верховної Ради України
Затвердити план підготовки проектів законодавчих актів, які планується розглянути на шостій сесії Верховної Ради України. до 25
червня
1992
року
Постійні комісії Верховної Ради України Кабінет Міністрів України, Секретаріатом Верховної Ради України
Розробити плани роботи постійних комісій Верховної Ради України на друге півріччя 1992 року, обговорити і затвердити їх на засіданнях комісій. до 20
червня
1992
року
Постійні комісії Верховної Ради України
Внести на обговорення Верховної Ради України пропозиції щодо вдосконалення розпорядку роботи чергової шостої сесії, за яким один тиждень на місяць відводиться для пленарних засідань, два тижні - для роботи народних депутатів у постійних комісіях і один тиждень - у виборчих округах. вересень
1992
року
Президія Верховної Ради України
Своєчасно (не пізніш як за тиждень) повідомляти народних депутатів про порядок денний наступних засідань. Секретаріат Верховної Ради України
Заслуховувати на засіданні Верховної Ради України звіти Президії та окремих постійних комісій про їх діяльність. Президія Верховної Ради України
Практикувати проведення закритих засідань Верховної Ради України з питань внутрішнього життя, аналізу роботи парламенту. Один
раз на
два-три
місяці
Президія Верховної Ради України
Обговорити у Верховній Раді питання про забезпечення присутності на пленарних засіданнях необхідної кількості народних депутатів та вдосконалення порядку їх реєстрації. вересень
1992
року
Президія Верховної Ради України
Обговорити у Верховній Раді України питання про поліпшення організації її діяльності, зокрема про роботу більшості народних депутатів у Верховній Раді на постійній основі, про можливі структурні зміни, утворення законодавчої асамблеї. вересень
1992
року
Президія Верховної Ради України
Прискорити прийняття Регламенту Верховної Ради України (можливо по окремих розділах і главах), Законів про постійні комісії, про статус народного депутата, про Конституційний Суд, про законотворення. червень,
жовтень
1992
року
Президія Верховної Ради України, Комісія у питаннях законодавства і законності разом з іншими заінтересованими комісіями
Повідомляти в засобах масової інформації про депутатів, які без поважних причин не беруть участі в пленарних засіданнях чи роботі комісій, розглядати такі факти в Комісії мандатній і з питань депутатської етики, а також у відповідних комісіях за поданням Секретаріату Верховної Ради. Комісія мандатна і з питань депутатської етики та інші комісії Верховної Ради України
Внести пропозиції щодо перегляду порядку висвітлення роботи сесії Верховної Ради України по телебаченню і радіо. вересень
1992
року
Президія Верховної Ради України, Комісія з питань гласності та засобів масової інформації
Забезпечити суворе додержання встановлених строків і високу якість підготовки проектів законодавчих актів, їх юридичну експертизу, економічне обгрунтування і прогнозування наслідків, в тому числі екологічних, від їх впровадження. Кабінет Міністрів України, постійні комісії Верховної Ради України, Секретаріат Верховної Ради України
Забезпечувати постійні комісії довідковою інформацією про зарубіжне законодавство, зокрема країн колишнього СРСР з питань, що вносяться на розгляд Верховної Ради. Секретаріат Верховної Ради України
Проводити напередодні розгляду законопроектів на сесії зустрічі і консультації з провідними фахівцями, економістами, вченими для обговорення концепції або окремих положень законопроекту, прогнозування наслідків його реалізації. Постійні комісії Верховної Ради України, Секретаріат Верховної Ради України
Встановити порядок, за яким Голова Верховної Ради і його заступники проводять обговорення на сесії законопроектів відповідно до розподілу обов'язків між ними. Керівництво Верховної Ради України
Розробити і затвердити порядок підготовки і проходження законопроектів, інших документів у постійних комісіях, Секретаріаті Верховної Ради та введення в дію прийнятих Верховною Радою законів. до 1
вересня
1992
року
Комісія у питаннях законодавства і законності, Секретаріат Верховної Ради України за погодженням з іншими постійними комісіями
Підготувати пропозиції
щодо подальшої комп'ютери-
зації законотворчого процесу,
розробки і впровадження
аналітично-експертної
системи підготовки проектів
законодавчих актів.
до 1
серпня
1992
року
Секретаріат Верховної Ради України
Створити при Секретаріаті Верховної Ради групу перекладачів для забезпечення народних депутатів перекладами зарубіжних законодавчих актів. до 1
вересня
1992
року
Секретаріат Верховної Ради України
II. ПОЛІПШЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПРЕЗИДІЇ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Забезпечити належну координацію роботи постійних комісій, чіткий порядок розподілу обов'язків між комісіями по підготовці законопроектів та контроль за виконанням планів їх розробки. Президія Верховної Ради України
Інформувати народних депутатів на сесії Верховної Ради з питань, що обговорювались або мають розглядатися на засіданнях Президії. Президія Верховної Ради України
III. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
Внести на розгляд Верховної Ради України питання про можливе скорочення кількості постійних комісій, їх об'єднання, перерозподіл функцій та оптимізацію чисельного складу, визначення стабільного переліку постійних комісій Верховної Ради України. вересень
1992
року
Президія Верховної Ради України
Поліпшити взаємодію між постійними комісіями, зокрема у питаннях підготовки проектів законодавчих актів. Узгодження всіх позицій проводити на спільних засіданнях комісій, а обговорення принципових положень проводити на пленарних засідання. При доопрацюванні проектів законодавчих актів комісіям, які є провідними, обов'язково запрошувати народних депутатів для узгодження поданих ними пропозицій. Перший заступник, заступник Голови Верховної Ради, Голови постійних комісій Верховної Ради України
З метою ширшого залучення народних депутатів до участі в роботі інших комісій інформувати їх про час проведення засідань всіх постійних комісій та питання, які на них мають розглядатись. Секретаріат Верховної Ради України за погодженням з постійними комісіями
Розробити систему навчання народних депутатів, насамперед керівників постійних комісій. до 1
вересня
1992
року
Секретаріат Верховної Ради України
VI. НАУКОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКОНОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Внести на розгляд Президії Верховної Ради України пропозиції щодо створення Центру науково-практичного забезпечення законотворчої роботи при Верховній Раді і його філіалів при Інституті держави і права АН України, Українській юридичній академії, Інституті юридичних проблем економіки, Львівському і Одеському державних університетах, а також створення при Українській юридичній академії структурного підрозділу науково-дослідного Інституту проблем законодавства України. до 1
липня
1992
року
Комісія у питаннях законодавства і законності, Секретаріат Верховної Ради України за погодженням з відповідними організаціями
Забезпечити інформування народних депутатів з питань наукових розробок у відповідних галузях. Секретаріат Верховної Ради України
Підготувати і внести на Президію Верховної Ради України пропозиції щодо визначення статусу позаштатних наукових консультантів комісій, порядку оплати експертів, науковців та фахівців, що залучаються до законотворчої роботи, а також порядку фінансування робіт, пов'язаних з розробкою в комісіях законопроектів. до 1
липня
1992
року
Секретаріат, Управління Справами Верховної Ради України
V. РОБОТА СЕКРЕТАРІАТУ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ПО ОРГАНІЗАЦІЙНОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЮ ДІЯЛЬНОСТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ, ЇЇ ПРЕЗИДІЇ ТА ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
Кардинально оптимізувати структуру Секретаріату, визначити його правовий статус, привести чисельність його працівників у відповідність з потребами Верховної Ради та постійних комісій. Укомплектувати підрозділи Секретаріату професійними кадрами і організувати їх підготовку та перепідготовку. травень-
червень
1992
року
Президія Верховної Ради, Секретаріат Верховної Ради за погодженням з постійними комісіями
Реформувати групу наукових консультантів і відділ у питаннях законодавства Секретаріату. Зміцнити підрозділ, що обслуговуватиме всі комісії Верховної Ради з питань законодавства і законності. Встановити порядок, за яким працівники відділу у питаннях законодавства і групи наукових консультантів повинні брати безпосередню участь в опрацюванні законопроектів у комісіях перед кожним читанням. червень-
липень
1992
року
Президія Верховної Ради України, Секретаріат Верховної Ради України
Звільнити постійні комісії від розгляду звернень і листів громадян з питань їх особистих справ або суто побутового і господарського характеру, доручивши розгляд цих листів відповідному підрозділу Секретаріату. червень-
липень
1992
року
Секретаріат Верховної Ради України за погодженням з постійними комісіями
Створити кільцеву систему інформаційної служби, включивши до неї Секретаріат Верховної Ради, адміністрацію Президента України, колегію Державної Думи України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, Мінстат, Мінфін, Мінекономіки України, науково-дослідні інститути АН України. до 1
вересня
1992
року
Секретаріат Верховної Ради України
Зміцнити Прес-центр Секретаріату і розширити його функції у висвітленні роботи Верховної Ради України. до 1
липня
1992
року
Секретаріат Верховної Ради України
Оперативно інформувати комісії Верховної Ради про прийняті Укази Президента, важливіші рішення Кабінету Міністрів України, про проведення державних і міжнародних заходів за участю перших осіб, а також про заходи, проведення яких планується. Секретаріат Верховної Ради України разом з адміністрацією Президента України і Кабінетом Міністрів України
VI. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ І ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ВЕРХОВНОЇ РАДИ, ЇЇ ПРЕЗИДІЇ ТА ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ
Поліпшити матеріальнотехнічне і фінансове забезпечення діяльності постійних комісій, зокрема комп'ютерною технікою, множильною технікою, телефаксами, створити належні умови праці і побуту народних депутатів, працівників Секретаріату Верховної Ради і секретаріатів постійних комісій. протягом
1992
року
Управління Справами і Секретаріат Верховної Ради України за погодженням з постійними комісіями
Зміцнити матеріальнотехнічну базу бібліотеки Верховної Ради України. Забезпечити наявність в ній обов'язкового примірника книг з економічних, міжнародних, політичних, правових питань. протягом
1992
року
Секретаріат Верховної Ради України
VII. ВДОСКОНАЛЕННЯ ВЗАЄМОВІДНОСИН ОРГАНІВ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ З АДМІНІСТРАЦІЄЮ ПРЕЗИДЕНТА ТА КАБІНЕТОМ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
Відпрацювати систему контролю за своєчасним і повним виконанням законів та постанов Верховної Ради, механізм реагування на депутатські запити, критичні зауваження і пропозиції депутатів. до 1
липня
1992
року
Кабінет Міністрів України, Секретаріат Верховної Ради України
Ввести в практику заслуговування органів державного управління про хід реалізації прийнятих законів і державних програм у Верховній Раді і постійних комісіях. Президія, постійні комісії Верховної Ради України
Організовувати зустрічі народних депутатів з керівниками міністерств і відомств в приміщенні Верховної Ради України. Керівництво Верховної Ради разом з Президентом України та керівництвом Кабінету Міністрів, Секретаріат Верховної Ради України
Подавати до Верховної Ради України письмову інформацію про прийняті Урядом рішення і постанови, а також доповідати про економічну ситуацію на Україні. Кабінет Міністрів України
Встановити порядок, який би забезпечував участь заінтересованих постійних комісій Верховної Ради в розгляді проектів законодавчих актів у Кабінеті Міністрів України. Кабінет Міністрів України
Ввести в практику ознайомлення комісій з проектами підзаконних актів, які готуються у Кабінеті Міністрів України. Кабінет Міністрів України
Перейти до повного тексту