1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 9 червня 1999 р. N 997
Київ
Про оптові продовольчі ринки
З метою поліпшення забезпечення населення продовольством Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Схвалити Основні напрями створення та функціонування оптових продовольчих ринків (додаються).
2. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
покласти Основні напрями створення та функціонування оптових продовольчих ринків в основу регіональних програм формування оптових продовольчих ринків для поліпшення забезпечення споживачів продуктами харчування, передусім вітчизняного виробництва;
розробити та затвердити в тримісячний термін схему формування оптових продовольчих ринків з використанням матеріально-технічної бази колишніх оптових і оптово-роздрібних підприємств (баз) оптової торгівлі та створити сприятливі умови для залучення з цією метою вітчизняних і іноземних інвестицій;
здійснити за участю Міністерства економіки, Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі, Міністерства агропромислового комплексу організаційні заходи з метою створення оптових продовольчих ринків та забезпечити належні умови їх роботи;
про результати проведеної роботи поінформувати Кабінет Міністрів України до 1 січня 2000 року.
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Віце-прем'єр-міністра України Гладія М. В.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд. 22
СХВАЛЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 9 червня 1999 р. N 997
ОСНОВНІ НАПРЯМИ
створення та функціонування оптових продовольчих ринків
Ці Основні напрями спрямовані на формування системи оптових продовольчих ринків та їх інфраструктури, активізацію взаємозв'язків між виробниками і покупцями сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки.
Сучасний стан ринку сільськогосподарської продукції та продовольства характеризується досить повільним формуванням ринкової схеми просування продукції до споживача, яка була б здатна забезпечити скорочення втрат сільськогосподарської продукції, підвищити її якість, сприяти формуванню ринкових цін.
Споживчий ринок України залишається ринком деформованої структури попиту внаслідок низької платоспроможності більшості населення, ринком товарів низької якості. На внутрішньому ринку відбувається процес витіснення вітчизняної продукції імпортними товарами, що часто призводить до монополізації окремих сегментів внутрішнього споживчого ринку іноземними виробниками, в той же час імпортна продукція в переважній більшості є недоброякісною. Процес реформування торговельної діяльності набув нецивілізованих форм.
На сьогодні в ланцюгу "виробник - оптовик - роздрібний продавець - споживач", який лише формується, відсутні тривалі, стабільні зв'язки, не запроваджено контрактний механізм. Поява на ринку сільськогосподарської продукції неорганізованих посередницьких структур, багаторазовий перепродаж товарів цими структурами призводять до завищення роздрібних цін. Торгівля сільськогосподарською продукцією в основному грунтується на особистих контактах учасників ринку, переважають бартерні форми розрахунку.
У більшості товаровиробників відсутні навички та уміння знаходити вигідні умови для реалізації своєї продукції. Вони ще більше ускладнюються внаслідок того, що не створена мережа посередницьких структур, які б сприяли впровадженню механізму реалізації сільськогосподарської продукції та продовольства, що гарантує усім його учасникам на конкурентній основі збут продукції за вигідною ціною. Відсутня ринкова інформація. За цих умов центральні органи та органи місцевого самоврядування сприяють створенню відповідних структур оптової торгівлі на конкурсних засадах.
Оптовий продовольчий ринок (ОПР) - це суб'єкт підприємницької діяльності, який утворено згідно із законодавством і метою діяльності якого є створення необхідних умов для здійснення операцій з продажу і купівлі наявних видів сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки, укладення відповідних торгівельних угод.
Інфраструктура ОПР - це територія, на якій розміщується торговий центр з торговельним залом та мережею приміщень і споруд для доробки і забезпечення режимного зберігання продукції (сховища, склади, сортувально-пакувальні лінії, обладнання для охолодження продукції та спеціальний транспорт).
Для налагодження стійких зв'язків між товаровиробниками та споживачами як пріоритетний напрям розглядається створення мережі місцевих, регіональних і міжрегіональних ОПР, які здійснювали б постачання між регіонами сільськогосподарської продукції та продовольства, сприяли ефективному її просуванню до кінцевого споживача. Саме в умовах, коли забезпечуватиметься контрольованість ринку через вільний доступ всіма товаровиробниками і споживачами на продовольчий ринок та до інформації про його кон'юнктуру, повною мірою зможуть проявитися переваги нових форм господарювання для всіх форм власності. Слід враховувати і такий важливий аспект позитивного впливу ринкової інфраструктури, як зміна психології товаровиробника, який перейде до пошуку споживача та вигідних постачальників матеріально-технічних ресурсів.
Необхідність формування ОПР в Україні обумовлена:
ліквідацією централізованої системи планування і розподілу товарів, порушенням зв'язків між товаровиробниками і споживачами;
необхідністю формування структури виробництва відповідно до вимог споживача;
необхідністю прискорення руху продукції та скорочення втрат на шляху від виробника до кінцевого споживача;
труднощами збуту продукції вітчизняних товаровиробників;
значним зростанням товарообмінних операцій сільськогосподарською продукцією та продуктами її переробки;
необхідністю створення умов для здійснення належного державного ветеринарного і санітарно-епідеміологічного контролю;
необхідністю поліпшення якості продукції, що пропонується споживачеві, та підвищення рівня його обслуговування: створення умов для контролю щодо відповідності продукції вимогам стандартів; обробка та сортування продукції перед надходженням її на ринок; продаж за стандартною вагою чи в стандартній упаковці тощо;
значними обсягами неякісної імпортної продукції.
Створення ОПР відповідає інтересам усіх суб'єктів ринку:
для споживачів - своєчасне забезпечення дешевшими та якісними продуктами харчування, ринковою інформацією;
для товаровиробників - створення рівних умов для виходу на конкурентний ринок, прискорення чи спрощення порядку просування продукції до споживача, забезпечення попиту на продукцію, збереження робочих місць, концентрації підприємницької діяльності в зазначеному місці; мінімізація комерційного ризику, маркетингове обслуговування, а для фермерів та особистих підсобних господарств - надання можливості продавати дрібні партії через оптового покупця;
для оптового торгівця - збільшення числа покупців; робота на ринку без додаткових капітальних витрат; зниження ризику; можливість спеціалізації без загрози втрати споживача; можливість порівняння цін і якості товарів, що пропонуються конкурентами; налагодження торгових зв'язків із крупними торговельними компаніями;
для інвесторів - сприяння вкладенню інвестицій під гарантії місцевих органів влади;
для держави - розвиток вітчизняного продовольчого ринку, що сприятиме забезпеченню продовольчої безпеки країни;
для регіонів - створення нових робочих місць за рахунок розвитку ринкової інфраструктури та притоку інвестицій.
Мета створення, основні завдання, функції ОПР та принципи діяльності
Основною метою створення ОПР є формування ефективного ринкового механізму реалізації сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки товаровиробниками усіх форм власності; справляння позитивного впливу на якість продукції, рівень її кінцевої ціни та задоволення потреб споживачів; сприяння конкуренції на споживчому ринку.
Основними завданнями ОПР є:
створення належних умов товаровиробникам та торговельним компаніям для оптового продажу сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки;
сприяння прискореному просуванню товару від товаровиробника до кінцевого споживача у торговельному ланцюгу;
надання можливості всім постачальникам і споживачам сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки для виходу на конкурентний ринок, забезпечення контрольованості ринку, що в результаті формує найбільш вигідну ціну;
визначення необхідного переліку продукції вітчизняного виробництва, який повинен становити переважну більшість від загального обсягу продажу;

................
Перейти до повного тексту