1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 8 квітня 1999 р. N 562
Київ
Про роботу Волинської обласної державної адміністрації з організації виконання актів Президента України і Кабінету Міністрів України та здійснення контролю за їх реалізацією
Кабінет Міністрів України відзначає, що Волинська обласна державна адміністрація в цілому забезпечує належний рівень організації виконання актів Президента України і Кабінету Міністрів України та контролю за реалізацією визначених ними завдань щодо поліпшення функціонування господарського комплексу та прискорення розв'язання соціальних проблем регіону.
У минулому році на виконання актів Президента України і Кабінету Міністрів України головою обласної державної адміністрації прийнято 193 розпорядження, у 1 кварталі 1999 р. - 45 розпоряджень. Відповідно до указів Президента України і Програми діяльності Кабінету Міністрів України затверджені та реалізуються комплексні заходи щодо стабілізації промислового та сільськогосподарського виробництва. Прийнято ряд розпоряджень, спрямованих на створення сприятливих умов для розвитку підприємницької діяльності, посилення фінансово-бюджетної дисципліни, забезпечення своєчасної виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, реалізацію інших соціальних програм.
В обласній державній адміністрації в 1998 році розглянуто у порядку контролю виконання 47 актів Президента України і Кабінету Міністрів України. Стан цієї роботи перевірено у чотирьох районних державних адміністраціях і двох виконавчих комітетах міських рад. З метою поліпшення організації контролю за виконанням рішень органів виконавчої влади вищого рівня голова обласної державної адміністрації видав у минулому році 3 розпорядження.
Приділяється значна увага роз'ясненню населенню області через засоби масової інформації заходів Президента України і Кабінету Міністрів України з розв'язання актуальних соціально-економічних проблем регіонів, висвітленню діяльності місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, спрямованої на їх виконання. У минулому році в обласних газетах опубліковано понад 30 статей керівництва обласної державної адміністрації з цих питань. Систематично практикуються їх виступи на місцевому телебаченні.
Заходи обласної державної адміністрації з організації виконання актів Президента України і Кабінету Міністрів України сприяли певним позитивним зрушенням в економічній і соціальній сфері регіону.
Внаслідок реалізації державної промислової політики, передусім щодо залучення іноземних інвестицій (у 1998 році - 20,2 млн. доларів США) та впровадження нових технологічних процесів у Волинській області протягом 1997 і 1998 років забезпечено зростання виробництва промислової продукції. У 1998 році її обсяг збільшився порівняно з 1997 роком на 7,9 відсотка, у січні - лютому 1999 р. (до відповідного періоду 1998 року) - на 1,7 відсотка.
Відповідно до Указу Президента України від 29 квітня 1998 р. N 389 "Про Основні напрями розвитку агропромислового комплексу України" обласною державною адміністрацією за участю місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування практично завершено паювання землі у сільськогосподарських підприємствах, розпочато роботу з формування мережі господарств ринкового типу, організовано регіональний лізинговий фонд.
Здійснювалися певні заходи щодо підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни, вирішення окремих соціальних питань.
Водночас у роботі обласної державної адміністрації з організації виконання частини актів Президента України і Кабінету Міністрів України є істотні недоліки, внаслідок яких ряд соціально-економічних проблем в області ускладнюється.
Недостатньо активно вирішуються питання, пов'язані із забезпеченням стійкого зростання обсягів виробництва на провідних промислових підприємствах регіону ("Волтекс", "Луцький автозавод", "Синтетика", "Підшипниковий завод"), де рівень використання виробничих потужностей становить від 3 до 30 відсотків.
Незадовільно виконуються завдання структурної перебудови вугільної галузі. Шахти області перебувають у важкому фінансовому і матеріально-технічному становищі, не виконується в повному обсязі програма закриття неперспективних вугільних шахт і розрізів.
Обласна державна адміністрація не визначила напрямів структурних змін у промисловості. Не здійснюються заходи з реструктуризації та санації підприємств, виведення з дії виробничих потужностей, консервації зайвих основних фондів, закриття підрозділів, безперспективних з точки зору налагодження конкурентоспроможного виробництва. Механізм банкрутства застосовується неефективно, як правило формально, переважно до малих підприємств, діяльність яких не впливає на розвиток промислового потенціалу.
Критичним залишається стан справ у сільськогосподарському виробництві. Порівняно з 1997 роком виробництво м'яса в області зменшилося на 16 відсотків, молока - на 12, яєць - на 44, зерна - на 24 відсотки. Майже наполовину скоротилося у господарствах суспільного сектору виробництво картоплі. За два роки валовий збір льону-довгунця у зазначених господарствах зменшився у 7 разів, внаслідок чого з 10 льонозаводів лише 3 було завантажено його переробкою.
Не вжито ефективних заходів до зупинення скорочення поголів'я тварин і птиці та підвищення їх продуктивності.
На початок лютого ц.р. сільськогосподарські підприємства не були забезпечені в належних обсягах насінням ярих зернових культур (на 7,7 відсотка потреби) та кукурудзи (на 97,2), посадковим матеріалом картоплі (на 40,3 відсотка). За два місяці ц.р. господарства області одержали дизельного пального на 18,7 відсотка менше, ніж за відповідний період минулого року, бензину - на 21,4, дизельних масел - на 2,6 відсотка.
Значно погіршилося фінансове становище суб'єктів господарської діяльності. У минулому році 67 відсотків підприємств області (в тому числі 96 відсотків сільськогосподарських) працювали нерентабельно. Загальна сума допущених збитків досягла майже 170 млн. гривень, що у 3,8 раза більше, ніж у 1997 році.
Не повною мірою забезпечується виконання актів Президента України і Кабінету Міністрів України щодо посилення фінансово-бюджетної дисципліни, скорочення бюджетних видатків, ефективного і раціонального використання та збереження бюджетних коштів і матеріальних цінностей. Під час затвердження місцевих бюджетів на 1998 рік збільшено порівняно з 1997 роком видатки на утримання органів місцевого самоврядування на 2,9 млн. гривень, або на 45,8 відсотка, на будівництво - на 1,6 млн. гривень, або на 19,4 відсотка. При цьому видатки на соціальний захист було зменшено на 27,7 відсотка. У минулому році не виконано уточненого плану надходжень за 11 з 15 основних джерел доходів на загальну суму 11,1 млн. гривень.
Внаслідок недостатнього контролю на підприємствах, в установах і організаціях комунальної власності допускаються зловживання у використанні бюджетних коштів. У минулому році у 430 таких суб'єктів, або 59 відсотків кількості перевірених, виявлено незаконні витрати, недостачі та розкрадання коштів і товарно-матеріальних цінностей на суму 3,1 млн. гривень. Допущено ряд інших порушень фінансовобюджетної дисципліни. Мали місце випадки нецільового використання резервного фонду обласної державної адміністрації.
Водночас не виконуються вимоги Кабінету Міністрів України щодо забезпечення своєчасної та повної сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів усіх рівнів. За минулий рік обсяг недоїмки збільшився у 2,1 раза і становив на 1 січня 1999 р. 58,7 млн. гривень.
Заборгованість з виплати заробітної плати за 1998 рік зросла на 33 відсотки, в тому числі у бюджетній сфері - на 51,6 відсотка, а з виплати пенсій - в 1,7 раза.

................
Перейти до повного тексту