1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 13 липня 1998 р. N 1083
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 1535 від 12.10.2002 )
Про порядок і умови проведення обов'язкового авіаційного страхування
Відповідно до Повітряного кодексу України, Закону України "Про страхування" та з метою забезпечення захисту інтересів повітряних перевізників та виконавців повітряних робіт, пасажирів, інших користувачів повітряного транспорту та третіх осіб Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про порядок і умови проведення обов'язкового страхування членів екіпажу і авіаційного персоналу; Положення про порядок і умови проведення обов'язкового страхування працівників замовника авіаційних робіт, осіб, пов'язаних із забезпеченням технологічного процесу при виконанні авіаційних робіт, та пасажирів, які перевозяться за його заявкою без придбання квитків; Положення про порядок і умови проведення обов'язкового страхування відповідальності повітряного перевізника і виконавця повітряних робіт щодо відшкодування збитків, заподіяних пасажирам, багажу, пошті, вантажу, прийнятим до перевезення, іншим користувачам повітряного транспорту та третім особам; Положення про порядок і умови проведення обов'язкового страхування відповідальності експлуатанта повітряного судна за збитки, які можуть бути завдані ним при виконанні авіаційних робіт; Положення про порядок і умови проведення обов'язкового страхування авіаційних суден (додаються).
Ввести в дію положення, затверджені цією постановою, в тримісячний термін з дня її опублікування.
2. Визначити, що під час укладення договору обов'язкового авіаційного страхування загальними умовами для всіх видів обов'язкового авіаційного страхування, зазначених у пункті 1 цієї постанови, є:
а) збитки, що можуть виникнути внаслідок однієї авіаційної події, розглядаються як один страховий ризик стосовно одного повітряного судна;
б) страхова подія - нещасний випадок або кілька випадків, що призводять до тілесних ушкоджень та/або пошкодження майна та є несподіваними і ненавмисними для страхувальника;
в) не поширення обов'язкового авіаційного страхування на ризики, якщо повітряне судно:
здійснює у несправному стані політ, не дозволений керівництвом з льотної експлуатації повітряного судна;
використовується з метою, що заборонена законодавством або відрізняється від зазначеної у договорі;
перебуває поза географічними межами, зазначеними у договорі, якщо це не пов'язано з форс-мажорними обставинами;
експлуатується особою, не зазначеною у договорі страхування;
транспортується будь-яким видом транспорту, за винятком транспортування після пошкодження внаслідок страхового випадку;
г) не поширення обов'язкового авіаційного страхування на ризики:
впливу радіації та радіоактивного забруднення;
у разі війни, викрадення, арешту;
у разі коли для зльоту чи посадки використовується аеродром, що не відповідає вимогам для даного типу повітряного судна, за винятком форс-мажорних обставин;
якщо кількість пасажирів або маса вантажу, які перевозяться повітряним судном, перевищують максимальну пасажировмісність або максимальну вантажопідйомність, встановлені відповідно до вимог льотної експлуатації даного типу повітряного судна, а також якщо порушено порядок розміщення вантажу або пасажирів.
3. Установити, що розслідування страхового випадку здійснює страховик або за його дорученням представник - аварійний комісар, який керується у своїй роботі вимогами та користується правами доступу до об'єкта і матеріалів розслідування згідно із законодавством України. Термін розслідування страхового випадку не повинен бути більш як 30 діб. Якщо обставини розслідування потребують додаткової інформації, яка повинна надійти від державних органів, страховик може продовжити термін розслідування ще на 30 діб.
4. Установити, що максимальні страхові тарифи на всі види обов'язкового авіаційного страхування, зазначені у пункті 1 цієї постанови, застосовуються тільки до страхових сум та лімітів відповідальності, установлених на території України.
5. Ця постанова поширюється на українських експлуатантів, а на іноземних - в частині мінімальних страхових сум під час виконання польотів у повітряному просторі України.
6. Авіаційному страховому бюро, Міністерству транспорту розробити та затвердити форму типового договору обов'язкового авіаційного страхування.
7. Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю, Міністерству транспорту щоквартально узагальнювати порядок здійснення обов'язкового авіаційного страхування та у разі потреби подавати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо його вдосконалення.
8. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 28 червня 1995 р. N 469 "Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 1993 р. N 155" (ЗП України, 1995 р., N 9, ст. 231) в частині страхування пасажирів повітряного транспорту та членів екіпажів повітряних суден.
Перший
віце-прем'єр-міністр України

А.ГОЛУБЧЕНКО
Інд.67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 липня 1998 р. N 1083
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок і умови проведення обов'язкового страхування членів екіпажу і авіаційного персоналу
1. Об'єктом цього виду обов'язкового страхування є життя та здоров'я членів екіпажу повітряного судна та авіаційного персоналу, що перебуває на борту повітряного судна перевізника та виконавця повітряних робіт. До членів екіпажу повітряного судна та авіаційного персоналу належать особи, зазначені у статтях 32 і 35 Повітряного кодексу України.
Зазначені особи вважаються застрахованими з моменту вступу на борт повітряного судна з метою виконання польоту до моменту виходу з повітряного судна.
2. Конкретні умови цього виду обов'язкового страхування визначаються договором обов'язкового страхування, який засвідчується полісом.
3. Страхувальником з цього виду обов'язкового страхування є повітряний перевізник та виконавець повітряних робіт, до сертифіката експлуатанта якого внесено особи, зазначені у пункті 1 цього Положення.
4. Застраховані особи вносяться до страхового поліса або додатка до поліса у вигляді списку із зазначенням їх прізвищ та імен, який є його невід'ємною частиною і засвідчується підписами та печатками страховика і страхувальника.
5. У разі настання страхового випадку під час виконання службових обов'язків членом екіпажу в іншого повітряного перевізника (виконавця повітряних робіт) страховик виплачує потерпілому страхову суму відповідно до цього Положення і має право пред'явити регресний позов до цього іншого повітряного перевізника (виконавця повітряних робіт) або до його страховика.
6. Страховим випадком вважається пов'язана з експлуатацією повітряного судна подія, в разі якої застрахована особа:
загинула чи отримала тілесне ушкодження із смертельним наслідком;
отримала травми, які призвели до інвалідності;
отримала травми, які призвели до тимчасової втрати працездатності або госпіталізації на термін більш як 48 годин протягом 7 діб з моменту авіаційної чи наземної події.
7. У разі настання страхового випадку страхувальник зобов'язаний у термін, установлений договором з цього виду обов'язкового страхування, письмово повідомити страховика про настання страхового випадку та надати страховику оригінали (або нотаріально засвідчені копії) таких документів:
страхового поліса;
платіжного доручення про сплату страхових внесків;
посвідчення (сертифікат) про придатність повітряного судна до польотів;
завдання на політ;
інші документи або відомості, передбачені договором про це обов'язкове страхування.
8. Страхова сума, встановлена договором з цього виду обов'язкового страхування, не повинна бути меншою ніж 50 000 гривень для кожної застрахованої особи.
9. Страховик не пізніш як через 10 днів з дня отримання необхідних документів, зазначених у пункті 7 цього Положення, і за умови встановлення факту страхового випадку одноразово виплачує страхову суму:
у разі загибелі застрахованої особи внаслідок страхового випадку або смерті внаслідок цього випадку його спадкоємцю - у розмірі страхової суми;
у разі встановлення застрахованій особі інвалідності I групи - у розмірі 100 відсотків, II групи - 80, III групи - 60 відсотків страхової суми;
у разі тимчасової втрати працездатності застрахованою особою за кожну добу - в розмірі 0,2 відсотка, але не більш як 50 відсотків страхової суми.
10. Страховий тариф з цього виду обов'язкового страхування на один рік не повинен перевищувати 2 відсотків установленої мінімальної страхової суми.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 липня 1998 р. N 1083
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок і умови проведення обов'язкового страхування працівників замовника авіаційних робіт, осіб, пов'язаних із забезпеченням технологічного процесу при виконанні авіаційних робіт, та пасажирів, які перевозяться за його заявкою без придбання квитків
1. Об'єктом цього виду обов'язкового страхування є життя та здоров'я працівників замовника авіаційних робіт, осіб, які пов'язані із забезпеченням технологічного процесу під час виконання авіаційних робіт, та пасажирів, які перевозяться за заявкою замовника авіаційних робіт без придбання квитків. Зазначені особи вважаються застрахованими з моменту вступу на борт повітряного судна з метою виконання польоту до моменту виходу з повітряного судна.
2. Конкретні умови цього виду обов'язкового страхування визначаються договором обов'язкового страхування, який засвідчується полісом.
3. Страхувальником з цього виду обов'язкового страхування є фізична або юридична особа, яка є замовником авіаційних робіт і уклала відповідну угоду з виконавцем авіаційних робіт.
4. Страховим випадком вважається пов'язана з експлуатацією повітряного судна подія, у разі якої застрахована особа:
загинула чи отримала тілесне ушкодження із смертельним наслідком;
отримала травму, яка призвела до інвалідності;
отримала травму, яка призвела до тимчасової втрати працездатності або вимагає госпіталізації на термін більш як 48 годин протягом 7 діб з моменту авіаційної чи наземної події.
5. У разі настання страхового випадку страхувальник зобов'язаний у термін, установлений договором з цього виду обов'язкового страхування, письмово повідомити страховика про настання страхового випадку та надати страховику оригінали (або нотаріально засвідчені копії) таких документів:
страхового поліса;
платіжного доручення про сплату страхових внесків;
посвідчення (сертифікат) про придатність повітряного судна до польотів;
завдання на політ;
інші документи або відомості, передбачені договором про це обов'язкове страхування.
6. Страхова сума, встановлена договором з цього виду обов'язкового страхування, не повинна бути меншою ніж 40 000 гривень для кожної застрахованої особи.
7. Страховик не пізніш як через 10 днів з дня отримання необхідних документів, зазначених у пункті 5 цього Положення, і за умови встановлення факту страхового випадку одноразово виплачує страхову суму:
у разі загибелі застрахованої особи внаслідок страхового випадку або смерті внаслідок цього випадку його спадкоємцю - у розмірі страхової суми;
у разі встановлення застрахованій особі інвалідності I групи - в розмірі 100 відсотків, II групи - 80, III групи - 60 відсотків страхової суми;
у разі тимчасової втрати працездатності застрахованою особою за кожну добу - в розмірі 0,2 відсотка, але не більш як 50 відсотків страхової суми.
8. Страховий тариф з цього виду обов'язкового страхування на один рік не повинен перевищувати 2 відсотків установленої мінімальної страхової суми.
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 13 липня 1998 р. N 1083
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок і умови проведення обов'язкового страхування відповідальності повітряного перевізника і виконавця повітряних робіт щодо відшкодування збитків, заподіяних пасажирам, багажу, пошті, вантажу, прийнятим до перевезення, іншим користувачам повітряного транспорту та третім особам
1. Об'єктом цього виду обов'язкового страхування є майнові інтереси страхувальника, які виникають внаслідок зобов'язання відшкодовувати у порядку, встановленому законодавством, пасажирам, вантажовласникам, іншим користувачам повітряного транспорту та третім особам збитки, пов'язані з експлуатацією повітряного судна.
2. Конкретні умови цього виду обов'язкового страхування визначаються договором обов'язкового страхування, який засвідчується полісом.
3. Страхувальником з цього виду обов'язкового страхування є повітряний перевізник, що має право здійснювати пасажирські та вантажні перевезення.
4. Страховими випадками вважаються:
авіаційна подія за участю повітряного судна страхувальника, внаслідок якої настає його цивільна відповідальність за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю пасажирів та їхньому майну;

................
Перейти до повного тексту