1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 10 липня 1998 р. N 1053
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 685 від 22.05.2002 )
Про заходи щодо поліпшення контрольно-ревізійної роботи в міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади
Кабінет Міністрів України відзначає, що міністерства, інші центральні органи виконавчої влади не забезпечують належного контролю за дотриманням і зміцненням державної дисципліни, збереженням майна, ощадливим і раціональним використанням товарно-матеріальних цінностей і коштів, за станом їх обліку на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери їх управління.
Не здійснюються конкретні заходи на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 7 грудня 1995 р. N 987 щодо посилення дієвості і зміцнення відомчих контрольно-ревізійних служб, запобігання порушенням законодавства, підвищення відповідальності керівників за збереження державного майна.
Ревізії та перевірки, що проводяться міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, у багатьох випадках малоефективні, мають поверховий характер, істотно не впливають на поліпшення роботи підприємств, установ і організацій.
З метою поліпшення контрольно-ревізійної роботи Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Зобов'язати міністерства та інші центральні органи виконавчої влади:
а) розглянути в місячний термін на засіданнях колегій стан відомчого контролю, усунути наявні недоліки, вжити заходів для підвищення ефективності й дієвості ревізій та перевірок на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери їх управління;
б) забезпечити якісне проведення ревізій та перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і організацій щодо цільового та ефективного використання бюджетних коштів. Своєчасно розглядати матеріали ревізій і перевірок, вживати необхідних заходів за фактами зловживань, розкрадань, безгосподарності та інших порушень фінансової дисципліни;
в) підвищити відповідальність працівників планово-економічних, фінансових, облікових та інших служб центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій за здійснення ними попереднього і поточного контролю за цільовим та ефективним використанням коштів і матеріальних цінностей, а також за створення умов для забезпечення достовірності звітності й збереження державного майна;
г) поліпшити роботу з добору і підготовки кваліфікованих кадрів для контрольно-ревізійних підрозділів, забезпечити систематичне підвищення кваліфікації працівників, які здійснюють відомчий контроль;
д) не менш як один раз на півроку розглядати на колегіях питання дотримання фінансової, бюджетної дисципліни, збереження, ефективного використання державного майна.
2. Установити, що контрольно-ревізійні підрозділи створюються і функціонують як самостійні структурні підрозділи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, а у разі потреби - в органах, що належать до сфери їх управління і становлять єдину контрольно-ревізійну службу відповідного міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади.
Створення (реорганізація) контрольно-ревізійних підрозділів здійснюється в межах загальної чисельності працівників апарату міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та органів, що належать до сфери їх управління, і асигнувань, виділених на їх утримання.
3. Керівник контрольно-ревізійного підрозділу міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади призначається на посаду і звільняється з посади міністром (відповідним керівником) за погодженням з Головним контрольно-ревізійним управлінням, а керівник контрольно-ревізійного підрозділу органу, що належить до сфери його управління, - керівником цього органу за погодженням з керівником відповідного територіального підрозділу Головного контрольно-ревізійного управління та відповідним органом вищого рівня за поданням керівника цього органу і керівника контрольно-ревізійного підрозділу вищестоящої організації.
Начальники контрольно-ревізійних підрозділів міністерств, центральних органів виконавчої влади підпорядковуються безпосередньо керівникам зазначених органів і входять до складу колегій цих органів.
4. Зобов'язати Головне контрольно-ревізійне управління здійснювати контроль за станом контрольно-ревізійної роботи в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади.
Надати Міністерству фінансів право заслуховувати на засіданнях колегії звіти керівників відповідних міністерств, інших центральних органів виконавчої влади з питань контрольно-ревізійної роботи та давати їм доручення щодо усунення виявлених недоліків у цій роботі.
5. Зобов'язати міністерства, інші центральні органи виконавчої влади вести державну статистичну звітність щодо контрольно-ревізійної роботи за формою, яка затверджується Державним комітетом статистики за поданням Головного контрольно-ревізійного управління.
6. Затвердити Положення про відомчий контроль у системі міністерств, інших центральних органів виконавчої влади за фінансово-господарською діяльністю підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління (додається).
7. Рекомендувати органам місцевого самоврядування встановити порядок здійснення відомчого контролю в комунальних підприємствах, установах і організаціях відповідно до затвердженого Положення.
8. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Ради Міністрів УРСР від 26 травня 1981 р. N 294 "Про заходи по поліпшенню контрольно-ревізійної роботи в міністерствах, відомствах УРСР та інших органах управління" (ЗП УРСР, 1981 р., N 6, ст. 47).
Перший
віце-прем'єр-міністр України

А.ГОЛУБЧЕНКО
Інд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 10 липня 1998 р. N 1053
ПОЛОЖЕННЯ
про відомчий контроль у системі міністерств, інших центральних органів виконавчої влади за фінансово-господарською діяльністю підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління
1. Основними завданнями відомчого контролю є здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів, збереженням державного майна, економним використанням матеріальних і фінансових ресурсів, за виконанням планових завдань, правильністю ведення бухгалтерського обліку, а також виявлення та усунення фактів порушення фінансової дисципліни, нанесення збитків, безгосподарності й марнотратства, перекручення звітності на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади.

................
Перейти до повного тексту