- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 2 березня 1998 р. N 244 Київ |
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
N 1520 від 17.11.2001 )
Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
N 501 від 16.03.2000 )
Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Затвердити Положення про Державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України (додається).
2. Прирівняти начальника Головної державної екологічної інспекції за умовами медичного і транспортного обслуговування до заступників міністрів, заступників начальника - до начальників управлінь, начальників відділів - до заступників начальників управлінь міністерств, інших спеціалістів Головної державної екологічної інспекції - до відповідних категорій працівників міністерств, начальників державних інспекцій охорони Чорного і Азовського морів та їх заступників - відповідно до начальників управлінь обласних державних адміністрацій та їх заступників, начальників державних екологічних інспекцій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, начальників міжрайонних, районних, міських державних екологічних інспекцій і їх заступників - до начальників управлінь чи самостійних відділів відповідних органів виконавчої влади та їх заступників.
3.
( Абзац перший пункту 3 виключено на підставі Постанови КМ
N 501 від 16.03.2000 )
Установити, що витрати на безкоштовну видачу форменого одягу працівникам Державної екологічної інспекції здійснюються за рахунок частини грошових стягнень та інших надходжень, пов'язаних з порушенням природоохоронного законодавства, що спрямовуються на розвиток і зміцнення матеріально-технічної бази органів Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки.
Порядок і норми видачі форменого одягу та категорії працівників, які ним забезпечуються, встановлюються Міністерством охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки за погодженням з Міністерством фінансів.
4. Міністерству внутрішніх справ, Державному комітету у справах охорони державного кордону, Державній митній службі та їх органам у місцях несення служби сприяти Державній екологічній інспекції в її діяльності щодо забезпечення контролю за охороною та раціональним використанням природних ресурсів.
5. Міністерству транспорту забезпечувати першочерговий продаж квитків для проїзду залізничним, авіаційним, автомобільним, морським та річковим транспортом посадовим особам Державної екологічної інспекції під час виконання ними своїх службових обов'язків.
6. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1993 р.
N 925 "Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища України" (ЗП України, 1994 р., N 4, ст. 74; 1996 р., N 3, ст. 105).
Прем'єр-міністр України | В.ПУСТОВОЙТЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 2 березня 1998 р. N 244
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну екологічну інспекцію Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України
1. Державна екологічна інспекція Мінекобезпеки (далі - Державна екологічна інспекція) - це система органів виконавчої влади, що організовують і здійснюють контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки.
2. До складу Державної екологічної інспекції входять Головна державна екологічна інспекція, державні інспекції охорони Чорного і Азовського морів, державні екологічні інспекції територіальних органів Мінекобезпеки в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - органи Державної екологічної інспекції).
3. Державна екологічна інспекція у межах повноважень, визначених цим Положенням, забезпечує контроль за додержанням юридичними та фізичними особами законів України, постанов Верховної Ради України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України та інших актів законодавства у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки.
У процесі виконання своїх повноважень органи Державної екологічної інспекції координують роботу органів контролю спеціально уповноважених державних органів у галузі охорони навколишнього природного середовища і раціонального використання природних ресурсів, а також виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади щодо контролю за дотриманням природоохоронного законодавства, використанням і охороною природних ресурсів.
4. Основними завданнями органів Державної екологічної інспекції є здійснення державного контролю в галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та радіаційної безпеки, а саме за:
використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод та джерел, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища і природних ресурсів внутрішніх морських вод, територіального моря, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони України, територій та об'єктів природно-заповідного фонду, додержанням норм екологічної та радіаційної безпеки;
додержанням установлених лімітів використання природних ресурсів, нормативів викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище;
додержанням екологічних вимог у процесі зберігання, транспортування, використання, знешкодження та поховання (складування) хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних та радіоактивних речовин, виробничих, побутових та інших видів відходів;
додержанням вимог екологічної безпеки у техногенній сфері;
додержанням екологічних вимог під час транспортування вантажів у пунктах пропуску через державний кордон.
5. Органи Державної екологічної інспекції відповідно до покладених на них завдань:
1) здійснюють державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та радіаційної безпеки центральними та місцевими органами виконавчої влади, виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади щодо контролю за дотриманням природоохоронного законодавства, використанням і охороною природних ресурсів підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності та господарювання, громадянами, а також іноземними юридичними і фізичними особами, в тому числі в процесі:
функціонування діючих підприємств, експлуатації споруд і інших об'єктів, водо-, пило-, газоочисного обладнання, апаратури та інших природоохоронних споруд, включаючи контроль за наявністю та станом обладнання та апаратури для обліку використання природних ресурсів, джерел іонізуючого випромінювання (крім об'єктів, підконтрольних Держатомінспекції), систем контролю за викидами, скидами забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище і додержанням установлених термінів атестації зазначених джерел;
експлуатації механічних транспортних засобів (літаків, суден та інших пересувних засобів і установок) у частині додержання нормативів викидів (скидів) забруднюючих речовин і допустимих рівнів фізичних впливів на навколишнє природне середовище, встановлених для відповідного типу транспорту;
проектування, розміщення, будівництва, реконструкції, введення в дію підприємств, транспортних засобів, споруд та інших об'єктів;
зберігання, транспортування, використання, знешкодження та захоронення хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних та радіоактивних речовин (крім об'єктів, підконтрольних Держатомінспекції), виробничих, побутових та інших видів відходів, продуктів біотехнології;
використання та охорони надр і добування корисних копалин;
використання підземних і поверхневих вод та охорони їх від виснаження, засмічення і забруднення промисловими, побутовими, дренажними та іншими стічними водами і скидами та у ході проведення різних видів робіт на водних і водогосподарських об'єктах і в прибережних водоохоронних зонах (смугах);
використання природних ресурсів внутрішніх морських вод, територіального моря, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони України;
використання та охорони атмосферного повітря від забруднення під час здійснення всіх видів господарської діяльності;
використання та охорони земель;
використання та охорони рослинного світу, у тому числі лісів;
використання, охорони, відтворення диких тварин та інших об'єктів тваринного світу, в тому числі рибних запасів;
використання та охорони територій і об'єктів природно-заповідного фонду, а також охорони видів рослин і тварин, занесених до Червоної книги України, та тих, що потребують особливої охорони;
регулювання чисельності диких тварин, акліматизації, реакліматизації, схрещування, торгівлі ними, створення зоологічних колекцій тощо;
додержання вимог, установлених дозволами на проведення робіт, пов'язаних із штучними змінами стану атмосфери та атмосферних явищ у господарських цілях;
виконання заходів щодо скорочення і регулювання викидів, скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, запобігання аварійним (залповим) викидам, скидам забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище і ліквідації їх наслідків;
2) здійснюють державний контроль за додержанням стандартів та нормативів у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки, встановлених лімітів (квот) використання і добування всіх видів природних ресурсів;
3) здійснюють державний контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, в тому числі:
у процесі проведення наукових, науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, впровадження відкриттів, винаходів, застосування нової техніки, імпортного устаткування, технологій і систем;
на військових та оборонних об'єктах, об'єктах органів внутрішніх справ, органів СБУ та прикордонних військ, а також під час передислокації військових частин, проведення військових навчань, маневрів, переміщення військ і військової техніки;
4) здійснюють екологічний контроль у пунктах пропуску через державний кордон України в установленому Кабінетом Міністрів України порядку, а саме:
транспортних засобів, у тому числі легкових та вантажних автомобілів, суден та інших плавучих засобів;
вантажів, які містять промислову сировину та окремі види продукції, хімічні сполуки, токсичні хімічні та інші небезпечні речовини, відходи, засоби захисту рослин, стимулятори їх росту, добрива, радіоактивні речовини;
усіх видів тварин, риб і рослин, занесених до Червоної книги України, усіх видів водних безхребетних та слимаків роду Helix, диких тварин та дикорослих рослин, сировини з диких тварин та дикорослих рослин;
5) здійснюють контроль за виконанням вимог та додержанням встановлених Мінекобезпеки регламентів, правил, інструкцій тощо, а саме:
дозволів спеціального водокористування;
лімітів скидів і викидів забруднюючих речовин;
лімітів використання природних ресурсів;
6) здійснюють лабораторний контроль для визначення:
якості стічних вод, що скидаються підприємствами у водні об'єкти, якості викидів в атмосферне повітря, складу виробничих, побутових та інших видів відходів під час здійснення державного контролю;
ефективності роботи очисних споруд і обладнання під час інспекційних перевірок підприємств та організацій;
стану забруднення навколишнього природного середовища, в тому числі радіоактивного, в місцях викидів і скидів забруднюючих речовин підприємствами, а також у разі аварій;
7) надають методичну допомогу та контролюють роботу служб охорони навколишнього природного середовища та радіаційної безпеки підприємств та організацій;
8) вивчають та впроваджують в практику досягнення вітчизняної та зарубіжної науки і техніки в процесі здійснення контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки;
9) контролюють виконання вимог міжнародних договорів України щодо використання і охорони природних ресурсів та радіаційної безпеки.
6. Головна державна екологічна інспекція, крім повноважень зазначених у пункті 5 цього Положення:
здійснює методичне забезпечення діяльності регіональних і територіальних органів Державної екологічної інспекції;
здійснює відомчий контроль за дотриманням метрологічних норм і правил під час проведення хіміко-аналітичного контролю об'єктів навколишнього природного середовища органами Державної екологічної інспекції;
здійснює контроль за виконанням вимог та додержанням встановлених Мінекобезпеки регламентів, правил, інструкцій тощо в галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів;
здійснює державний контроль за додержанням норм, правил, стандартів, інших нормативних документів з питань забезпечення радіаційної безпеки об'єктів навколишнього природного середовища, в тому числі у санітарно-захисній зоні та зоні спостережень атомних електростанцій, у разі використання джерел іонізуючого випромінювання та відкритих радіоактивних джерел і в процесі поводження з радіоактивними відходами;
погоджує структуру, штатні розписи та плани роботи регіональних і територіальних органів Державної екологічної інспекції і аналізує звіти про їх роботу;
організує і здійснює професійну підготовку та перепідготовку кадрів органів Державної екологічної інспекції, бере участь у підготовці, перепідготовці і атестації спеціалістів міністерств , інших центральних органів виконавчої влади, а у разі необхідності - підприємств та організацій, в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та радіаційної безпеки;
координує роботу органів Державної екологічної інспекції з контролю за виконанням міждержавних, загальнодержавних, регіональних та галузевих програм і заходів у частині додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання природних ресурсів та радіаційну безпеку;
здійснює контроль за організацією природоохоронної діяльності у міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, її станом в установах, організаціях і на підприємствах;
координує відповідно до чинного законодавства діяльність органів контролю спеціально уповноважених державних органів у галузі охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання природних ресурсів;
надає допомогу регіональним і територіальним органам Державної екологічної інспекції у здійсненні ними контролю на особливо складних об'єктах, у випадках надзвичайних екологічних ситуацій тощо;
здійснює перевірку діяльності регіональних і територіальних органів Державної екологічної інспекції;
організує забезпечення органів Державної екологічної інспекції форменим одягом установленого зразка, вогнепальною зброєю та контролює їх використання;
здійснює інші повноваження згідно з положенням про Головну державну екологічну інспекцію, що затверджується Мінекобезпеки.
7. Для погодженого вирішення питань, що належать до повноважень Державної екологічної інспекції, визначення найважливіших напрямів її діяльності утворюється колегія у складі Головного державного інспектора України з охорони навколишнього природного середовища (голова колегії), його заступників за посадою, а також інших працівників органів Державної екологічної інспекції.
................Перейти до повного тексту