1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 5 жовтня 1998 р. N 1599
Київ
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ N 11 від 09.01.2014 )
Про Основні засади створення в Україні підсистеми рятування і ліквідації небезпечних забруднень на воді єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ N 1685 від 13.12.2001 N 313 від 11.03.2004 N 442 від 07.05.2008 )
З метою удосконалення організації захисту населення і довкілля від наслідків надзвичайних ситуацій, забезпечення збереження життя і здоров'я людей у разі їх виникнення в Україні Кабінет Міністрів України
постановляє:
1. Схвалити Основні засади створення в Україні підсистеми рятування і ліквідації небезпечних забруднень на воді єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру, підготовлені Міністерством з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (додаються).
2. Міністерству з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи разом з іншими заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади вжити необхідних заходів до підготовки нормативно-правових актів для забезпечення функціонування зазначеної підсистеми.
Прем'єр-міністр України В.ПУСТОВОЙТЕНКО
Інд.33
СХВАЛЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 1998 р. N 1599
Основні засади створення в Україні підсистеми рятування і ліквідації небезпечних забруднень на воді єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру
( У тексті Основних засад слова "Державний координаційний центр реагування на надзвичайні ситуації на водних об'єктах" і "ДКЦР" замінено відповідно словами "Державна пошуково-рятувальна служба на водних об'єктах МНС" і "ДПРСВО" згідно з Постановою КМ N 1685 від 13.12.2001 ) ( У тексті Основних засад слова "Державна пошуково-рятувальна служба на водних об'єктах МНС" в усіх відмінках та абревіатуру "ДПРСВО" замінено відповідно словами "Державна спеціальна (воєнізована) аварійно-рятувальна служба МНС" у необхідному відмінку та абревіатурою "ДСВАРС" згідно з Постановою КМ N 313 від 11.03.2004 ) ( У тексті Основних засад абревіатуру "ДСВАРС" замінено абревіатурою "ДСАРСВО" згідно з Постановою КМ N 442 від 07.05.2008}
1. Загальні положення
В Україні існує проблема щодо захисту життя людей і майна на акваторіях, ліквідації небезпечних забруднень на воді, виявлення під водою і знешкодження боєприпасів та інших небезпечних предметів, яка має загальнодержавний характер. Порушення звичних зв'язків між пошуково-рятувальними службами різних міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, розподіл Чорноморського військово-морського флоту і його пошуково-рятувальних підрозділів, різке погіршення економічного становища держави, збільшення кількості недержавних судновласників призвели до значного зростання аварійності суден торгівельного флоту, збільшення кількості людей, що потонули, зниження готовності спеціальних підрозділів до реагування.
Основні завдання щодо рятування та ліквідації небезпечних забруднень на воді виконують Українське товариство рятування на воді (далі - Укртоврятвод) та державні рятувальні станції, Військово-Морські Сили, спеціально визначені підрозділи Держприкордонслужби, пошуково-рятувальні підрозділи Укрморрічфлоту, морських та річкових портів, суднобудівні та судноремонтні підприємства в тісній взаємодії з уповноваженими органами з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення місцевих органів виконавчої влади. Діяльність більшості цих служб є недостатньо ефективною, особливо у разі проведення великомасштабних операцій з рятування людей та плавзасобів, ліквідації розливу нафтопродуктів та інших небезпечних забруднювачів, виявлення під водою та знешкодження боєприпасів і затонулих місткостей з сильно діючими отруйними речовинами.
( Абзац другий розділу 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 442 від 07.05.2008 )
За останні п'ять років більше ніж вдвічі скоротився парк машин, спеціальних суден-рятувальників, що спеціалізовані на ліквідації розливу нафтопродуктів, порушена структура рятувальної системи Укртоврятводу і державних рятувальних станцій.
Недостатні координація пошуково-рятувальних робіт на воді, які здійснює Державний морський рятувально-координаційний центр (далі - ДМРКЦ) при Укрморрічфлоті, та фінансування цих робіт, старіння матеріальної бази пошуково-рятувальних та спеціальних служб, відсутність нормативно-правової бази знизили можливості державного управління процесом реагування при надзвичайних ситуаціях на воді.
Для досягнення істотного зрушення у цій справі необхідні докорінна перебудова засад функціонування пошуково-рятувальних та спеціальних служб з цих питань міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, перехід від галузевого до функціонально-територіального принципу реагування, укомплектування оптимальної мережі та переоснащення пошуково-рятувальних служб.
Більшість з порушених питань може вирішити створення в Україні у складі єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру функціональної підсистеми рятування і ліквідації небезпечних забруднень на воді (далі - підсистема).
Створення підсистеми забезпечить здійснення єдиної державної політики щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації на акваторіях, дотримання актів законодавства України і положень міжнародних договорів, учасником яких є Україна, в частині рятування людей на акваторіях, ліквідації пожеж на плавзасобах, розливів нафтопродуктів та інших небезпечних забруднювачів, піднімання затонулих суден, запобігання можливості підриву суден чи отруєння водних ресурсів держави, ефективне співробітництво з Міжнародною морською організацією (ІМО) та іншими міжнародними системами, установами і організаціями.
2. Головна мета підсистеми
Головною метою підсистеми є:
запобігання загибелі на воді людей і, особливо, дітей;
забезпечення відповідно до законодавства України та міжнародних договорів, учасником яких є Україна, ліквідації наслідків забруднення водойм нафтопродуктами та іншими небезпечними забруднювачами;
участь у розробленні та експертизі нормативно-правових актів у частині забезпечення запобігання і реагування на воді;
контроль за дотриманням установлених норм і вимог з питань рятування та ліквідації небезпечних забруднень на воді.
3. Структура та основні функції підсистеми
Підсистема створюється на базі існуючих пошуково-рятувальних і рятувально-водолазних підрозділів відповідних міністерств, інших центральних органів виконавчої влади і передбачає використання наявної техніки, спеціального обладнання і оснащення.
До складу підсистеми входять:
Державна спеціалізована аварійно-рятувальна служба на водних об'єктах МНС (далі - ДСАРСВО) з підпорядкованими їй аварійно-рятувальними та спеціалізованими формуваннями (в тому числі регіональними координаційними аварійно-рятувальними центрами на водних об'єктах), зони відповідальності яких визначаються МНС;
( Абзац третій пункту 3 в редакції Постанов КМ N 1685 від 13.12.2001, N 313 від 11.03.2004; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 442 від 07.05.2008 )
Центральна госпрозрахункова державна служба рятування і ліквідації небезпечних забруднень на воді (далі - Укррятвод), яку передбачається створити на базі Держфлотнагляду та державних рятувальних станцій Укртоврятводу;
пошуково-рятувальні служби Військово-Морських Сил і Укрморрічфлоту, об'єктові аварійно-рятувальні служби Морської охорони Держприкордонслужби у межах закріплених зон відповідальності, суднобудівних та судноремонтних підприємств, морських та річкових портів;

................
Перейти до повного тексту