1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 вересня 1998 р. N 1431
Київ
Про стан соціально-економічного розвитку Полтавської області
Кабінет Міністрів України відзначає, що Полтавською обласною державною адміністрацією вживаються певні заходи до поліпшення соціально-економічного становища в регіоні.
У першому півріччі ц.р. порівняно з відповідним періодом минулого року виробництво промислової продукції в регіоні збільшилося на 2,2 відсотка.
За підсумками першого півріччя 362 підприємства області виробили промислової продукції в оптових цінах на 1858,5 млн. гривень, що становить 5,4 відсотка загального промислового виробництва в Україні. За цим показником Полтавська область посідає 6 місце серед регіонів країни.
Досягнуто приросту обсягів виробництва у промисловості будівельних матеріалів (на 39,1 відсотка), хімічній і нафтохімічній (34), скляній і фарфоро-фаянсовій (30,7), машинобудівній та металообробній (8,8), паливній (8,7) промисловості, чорній металургії (на 7), поліграфічній та легкій промисловості (відповідно 7,7 та 0,6 відсотка).
У першому півріччі 1998 р. порівняно з відповідним періодом минулого року зросло в 3 рази виробництво вантажних магістральних вагонів, на три чверті - взуття, на 28-30 відсотків - автомобільного бензину, дизельного палива, на половину і більше - мінеральної води та олії, на 18 відсотків - електроламп освітлювальних.
Станом на 10 серпня 1998 р. урожай зібрано з площі 429,8 тис. гектарів, або 81,7 відсотка посіяного. Намолочено 1103 тис. тонн зерна (без кукурудзи) проти 767,1 тис. тонн за відповідний період минулого року. З кожного гектара зібрано в середньому по 28,8 центнера зерна, що на 6,8 центнера більше, ніж у минулому році.
Кормів заготовлено 152,4 тис. тонн (у кормових одиницях), що на 14,7 тис. тонн більше, ніж у минулому році. На одну умовну голову великої рогатої худоби їх припадає по 2,51 центнера (у кормових одиницях), або на 0,62 центнера більше, ніж у минулому році.
Проведено певну роботу з реформування відносин власності. З 1619 об'єктів, що підлягають приватизації, змінили форму власності 1553 (95,9 відсотка).
Обласною державною адміністрацією вживаються певні заходи до забезпечення стійкої роботи будівельного комплексу. У першому півріччі ц.р. в цілому за рахунок усіх джерел фінансування освоєно 348,4 млн. гривень капітальних вкладень, що на 26,9 відсотка більше проти відповідного періоду минулого року. На будівництво об'єктів виробничого призначення використано 83,9 відсотка загального обсягу капітальних вкладень.
Введено в дію ряд важливих об'єктів виробничого та соціального призначення. Виробництво місцевих будівельних матеріалів і конструкцій порівняно з минулим роком збільшилося на 39,1 відсотка.
Місцевими органами виконавчої влади вжито певних заходів до зменшення обсягів заборгованості з усіх видів платежів установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів. На 1 липня ц.р. вона зменшилася порівняно з відповідним періодом минулого року на 47 відсотків (на 1 червня 1997 р. - 217,2 млн. гривень, 1 червня 1998 р. - 115 млн. гривень). Водночас, заборгованість перед Пенсійним фондом досягла 115,4 млн. гривень, а виплата пенсій - 69,8 млн. гривень.
Однак, незважаючи на деякі стабілізаційні ознаки, соціально-економічна ситуація в області продовжує залишатися складною. Внаслідок недостатнього впливу обласної державної адміністрації на процеси, що відбуваються в промисловому секторі економіки, слабкої взаємодії з відповідними центральними органами виконавчої влади у першому півріччі ц.р. в регіоні не зупинено спаду виробництва на підприємствах деревообробної та целюлозно-паперової (на 35,3 відсотка), харчової (19,5), борошномельно-крупної та комбікормової (21,2) промисловості та підприємствах електроенергетики (на 5,4 відсотка).
За цей час видобуток нафти, включаючи газовий конденсат, скоротився на 13 відсотків, виробництво металорізальних і деревообробних верстатів, верхнього трикотажу - на 8-19, вантажних автомобілів - 21, електрозварювального обладнання - на 47 відсотків. Уповільнилися темпи виробництва залізної руди (товарної).
Триває скорочення обсягів виробництва товарів широкого вжитку, яких вироблено на 10,2 відсотка менше, ніж за відповідний період минулого року.
Місцевими органами виконавчої влади допущено значні прорахунки в налагодженні стійкого функціонування аграрного сектору.
У поточному році в усіх категоріях господарств під урожай 1998 року посіяно зернових культур на 24,6 тис. гектарів (2,8 відсотка) менше проти минулорічного рівня, цукрових буряків - на 9,4 тис. (9,4 відсотка), картоплі та овочебаштанних культур - на 4,1 тис. гектарів (4 відсотки).
Не поліпшується стан справ у тваринництві. На 1 липня поголів'я великої рогатої худоби скоротилося на 18 відсотків, у тому числі корів - 16, свиней - 14, кіз та овець - 44, птиці - на 6 відсотків. З початку року всіма категоріями господарств області вироблено м'яса в живій вазі на 15 відсотків менше, молока - 3,8, яєць - 3,7, вовни - на 22,2 відсотка.
Значна частина сільськогосподарської продукції реалізується споживачам на бартерних умовах, зокрема 53 відсотки цукру, 44 - насіння соняшнику, 39 - зернових культур, 32 - олії та 29 відсотків яєць.
З початку 1998 року від приватизації майна отримано 1859,7 тис. гривень, з яких 411,7 тис. перераховано до державного бюджету при завданні 1150 тис. гривень.
Внаслідок недостатньої уваги місцевих органів виконавчої влади до питань розвитку споживчого ринку продаж населенню регіону товарів зменшився у порівнянних цінах на 7,3 відсотка, реалізація платних послуг - на 1,8 відсотка.
Істотні прорахунки допущено під час формування місцевих бюджетів на поточний рік. Через ненапруженість показників дохідної частини місцевих бюджетів розрахунковий річний план надходжень за перше півріччя, навіть при значних обсягах недоїмки, в цілому виконано на 77,4 відсотка (при нормі 50 відсотків), у тому числі податку на прибуток підприємств - на 131,9, плати за торговий патент - на 79,2 відсотка.
При цьому не забезпечено виконання плану надходжень від справляння прибуткового податку з громадян, плати за землю, державного мита, плати за використання лісових ресурсів, користування надрами та спеціального користування водними ресурсами.
Не вжито результативних заходів до скорочення обсягів недоїмки з податків та зборів (обов'язкових платежів). За перше півріччя ц.р. обсяг недоїмки до бюджетів усіх рівнів зріс майже удвічі і на 1 липня 1998 р. становив 452,6 млн. гривень. Втрати місцевих бюджетів від неплатежів збільшилися за цей період на 37,4 млн. і досягли 85,6 млн. гривень.
У першому півріччі ц.р. допущено перевищення видатків над доходами місцевих бюджетів на суму 4,9 млн. гривень, або на 1,6 відсотка.
Як і в попередні роки, у регіоні спостерігається тенденція до збільшення кількості збиткових підприємств. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх частка зросла на 6 процентних пунктів і досягла 60 відсотків, а загальна сума збитків - 75,9 млн. гривень. Найбільше таких підприємств на транспорті (79 відсотків), в торгівлі і громадському харчуванні (69) та у сфері матеріально-технічного постачання і збуту (67 відсотків).
Загальна сума дебіторської і кредиторської заборгованості зросла в області протягом року відповідно в 1,9 та 1,6 раза і на 1 червня 1998 р. становила відповідно 2920,7 та 3984,1 млн. гривень. При цьому заборгованість підприємств області суб'єктам господарської діяльності України досягла відповідно 96,3 і 92,1 відсотка.
Не поліпшується в регіоні ситуація з виплатою заробітної плати. Майже 70 відсотків працівників підприємств, установ та організацій області не отримують її своєчасно. На 1 серпня ц.р. заборгованість з виплати заробітної плати становила 201,9 млн. гривень. Порівняно з початком року сума заборгованості зросла на 18,6 млн. гривень, або на 10,1 відсотка.
Із затримкою виплачуються пенсії і допомоги. У 25 районах (із 33) заборгованість із цього виду виплат дорівнює 3 і більше місяців. У цілому обсяг заборгованості на кінець липня перевищив 70 млн. гривень.
Відсутність якісних змін у розвитку економіки та соціальної сфери регіону зумовлена насамперед незадовільною роботою обласної державної адміністрації, інших місцевих органів виконавчої влади, зокрема щодо організації виконання нормативно-правових актів Президента України і Кабінету Міністрів України з цих питань. У першому півріччі ц.р. обласною державною адміністрацією не приймалися рішення, пов'язані з аналізом виконання зазначених актів районними державними адміністраціями та виконавчими комітетами міських рад. Переважна більшість розпоряджень голови обласної державної адміністрації, прийнятих на виконання актів Президента України і Кабінету Міністрів України, механічно дублювала їх вимоги, не конкретизуючи завдання та напрями їх виконання відповідно до місцевих умов.
Так, незважаючи на вкрай складне становище, що склалося в харчовій промисловості, обласною державною адміністрацією не прийнято жодного розпорядження, спрямованого на усунення недоліків у роботі цієї галузі та вжиття заходів щодо збільшення виробництва продовольчих товарів. Істотні прорахунки допущено під час підготовки та прийняття розпоряджень з питань збереження у господарствах області поголів'я тварин (від 23 лютого 1998 р. N 83) та зменшення недоїмки до Пенсійного фонду (від 25 травня 1998 р. N 245).

................
Перейти до повного тексту